Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gigantyczne inwestycje, nowe produkty, wzrost mocy przerobowych i eksportu - Mlekovita podsumowuje miniony rok

opr. (k)
Mlekovita przygotowana jest na 8 mln litrów dobowego przerobu surowca
Mlekovita przygotowana jest na 8 mln litrów dobowego przerobu surowca Wojciech Wojtkielewicz
Jestem bardzo zadowolony z podsumowania ubiegłego roku, ponieważ pokazuje, że 2017 rok był kolejnym, w którym MLEKOVITA może pochwalić się dobrą kondycją – mówił prezes zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński podczas Walnego Zgromadzenia Przedstawicieli Członków Spółdzielni Mleczarskiej MLEKOVITA .

Prezes Dariusz Sapiński przedstawił sprawozdanie z działalności firmy wraz z wynikami roku 2017.

– Osiągnęliśmy sukces w postaci stałego rozwoju firmy i wzrostu wartości marki MLEKOVITA, która jest obecnie najcenniejszą marką produkcyjnego sektora polskiej gospodarki i najdroższą marką w kategorii „Produkty żywnościowe” - podkreślił. -
Wprowadzamy kolejne nowe produkty, a z tych ubiegłorocznych wiele od momentu pojawienia się na rynku zyskało uznanie konsumentów i zdobyło nagrody na krajowych i międzynarodowych targach i konkursach. Zrealizowaliśmy kolejne ważne inwestycje, rozbudowując i modernizując infrastrukturę wewnętrzną – w tym Fabrykę Proszków Mlecznych, inwestycję kluczową i największą w historii firmy z dotychczas zrealizowanych, w wyniku której MLEKOVITA będzie nie tylko największym producentem proszków mlecznych w Polsce, ale i w Europie Środkowo-Wschodniej.

Zobacz też Premier Mateusz Morawiecki z wizytą w Podlaskiem. Odwiedził Mlekovitę i spotkał się z rolnikami [WIDEO, ZDJĘCIA]

MLEKOVITA jako jedyna grupa mleczarska w Polsce i jeden z niewielu przetwórców mleczarskich w Europie przygotowana jest na 8 mln litrów dobowego przerobu surowca (możliwości samej tylko nowej Fabryki Proszków Mlecznych pozwalają na przerób 2 mln L surowca dziennie). W związku z regularnym zwiększaniem zdolności produkcyjnych w sposób odpowiedzialny oraz przemyślany realizowane są kolejne inwestycje, starając się, aby utrzymywać wydatki na nie na zbliżonym poziomie, z możliwością zwiększania ich w zależności od sytuacji na rynku.

W 2017 r. Mlekovita wydała na inwestycje ponad 170 mln złotych.

Była to przede wszystkim budowa Fabryki Proszków Mlecznych oraz zakup nowych linii produkcyjnych, m.in. do wyrobu paluszków serowych – jedynej takiej w Polsce i jednej z 2-3 podobnych w całej Europie. Firma zainwestowała też w unikatowe rozwiązania technologiczne do produkcji serów kanapkowych do smarowania, twarogowych i topionych, jak również w linię do wytwarzania napojów serwatkowych czy do produkcji mleka w butelce z wygodną rączką.

- Nie ma dziś rozwoju bez inwestycji, a MLEKOVITA – jako lider branży w Europie Środkowo-Wschodniej i kreator modelu nowoczesnego biznesu mleczarskiego – musi nieustannie ewaluować i stawiać sobie najważniejsze cele, spośród których celem nadrzędnym jest bycie firmą globalną - mówi Dariusz Sapiński.

Inwestycje podyktowane były uwarunkowaniami rynkowymi związanymi z dużą dostępnością i dynamiką skupu surowca, która wzrosła o blisko 10 proc.

Zobacz też Gala Złota Setka 2017. Poznaliśmy największe podlaskie firmy (zdjęcia, wideo)

Ogrom pracy wkładanej w rozwój bazy produktowej znakomicie ilustruje liczba nowych produktów oferowanych każdego roku konsumentom przez MLEKOVITĘ. Po rekordowym w liczbie nowych produktów roku 2015 (116 nowych produktów w 14 kategoriach) i kolejnym bogatym w nowości 2016 r. (31 produktów w 8 kategoriach) w 2017 r. na rynek wprowadzono 31 produktów w 10 kategoriach. Są to:

  • sery: ekologiczny ser Kaszkawał BIO bez GMO 300g; paluszki serowe 84 g (4 x 21 g): klasyczne (MiaMu), z czarnuszką, z serem wędzonym; ser długo dojrzewający Księżan OLD klinek; ser Sakwa z gór wędzony 300 g; ser Salami w plastrach 1 kg;
  • serki: serki twarogowe kanapkowe Deliser 125 g: klasyczny, tzatziki, pomidor – papryka – chili;
  • sery pleśniowe: ser La Polle Camembert na grill 300 g (3 x 100 g); ser La Polle Bleu z niebieską szlachetną pleśnią 150 g;
  • sery topione: ser topiony z serem wędzonym Imperial blok i 300 g;
  • twarogi: twaróg sypki 300 g: półtłusty, tłusty;
  • produkty fermentowane: jogurt Polski naturalny bez laktozy 350 g; BIO ekologiczny jogurt naturalny bez GMO 200 g; jogurt naturalny typ grecki bez GMO 200 g; kefir Polski 150 g: naturalny, banan – marchew, pomarańcza – marchew;
  • mleko: mleko UHT Wypasione od szczęśliwych krów bez GMO 3,2% 1 L; mleko spożywcze Wypasione bez GMO 2% i 3,2% 1 L w butelce z rączką; mleko Wydojone bez laktozy 1,5% 500 ml;
  • masła i tłuszcze: masło Polskie bez laktozy 200 g; Polski mix tłuszczowy do smarowania 68% 200 g;
  • lody: Wypasione lody na śmietance 1 L: śmietankowe i czekoladowe;
  • produkty w proszku: Mega Herkules mleko w proszku bez laktozy 500 g.

Plany na kolejny rok obejmują dalszy, konsekwentny rozwój firmy i marki MLEKOVITA, w tym także w zakresie eksportu, w którym MLEKOVITA od wielu lat jest numerem 1 - największym eksporterem produktów mleczarskich w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest liderem nie tylko w wartości eksportowanych produktów, ale także pod względem liczby obsługiwanych krajów oraz asortymentów wysyłanych na rynki zewnętrzne. Eksportując swoje produkty do 144 krajów na wszystkich kontynentach: w Europie, Azji, Afryce, Australii oraz obu Amerykach: Północnej i Południowej (28 państw Unii Europejskiej i 116 poza UE) MLEKOVITA osiągnęła w 2017 r. rekordową wartość eksportu na poziomie ok. 1,2 mld zł.

Czytaj też "Rolnicy: Sytuacja jest nieciekawa - ceny mleka idą w dół, a pasz w górę"

Początki działalności eksportowej MLEKOVITY sięgają okresu sprzed 30 lat, kiedy to MLEKOVITA była dumna z faktu realizacji zapotrzebowania ze strony zagranicznych kontrahentów na tzw. „półprodukty”. Obecnie firma ustawiła sobie poprzeczkę jeszcze wyżej i z powodzeniem podbija rynki całego świata, zaopatrując je w produkty w liczbie ponad 1000 dostępne w jej ofercie detalicznej.

Pomimo trudności wynikających z licznych barier MLEKOVITA doskonale radzi sobie na wymagających rynkach międzynarodowych. Wynika to przede wszystkim z doskonałej strategii obranej przez prezesa zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusza Sapińskiego, który bazując na szerokiej i dogłębnej wiedzy, wieloletnim doświadczeniu i wyjątkowemu wyczuciu biznesowemu z powodzeniem wprowadza MLEKOVITĘ na coraz nowe rynki. Jednym z niezbędnych elementów tej strategii jest zatrudnianie najwyższej klasy specjalistów nie tylko z Polski, ale też z Europy i świata, pracowników o narodowości zgodnej z obsługiwanymi rynkami.

Na szczególną uwagę zasługuje sukces, jaki MLEKOVITA odniosła na rynku niemieckim. Wartość eksportu na ten rynek stanowi obecnie ponad 20% całego eksportu. Jest to największy oraz najdynamiczniej rozwijający się obsługiwany rynek zewnętrzny.

Siedziba: BiałystokBranża: ProdukcjaPrzychód netto ze sprzedaży: 418 mln 458 tys. zł

Te firmy napędzają Podlaskie! Zobacz 10 największych przedsi...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna