Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Głośne reklamy - będą za nie karać

(wj)
sxc.hu
Nowe przepisy właśnie weszły w życie.

Każdemu z nas nie raz zdarzyło się poderwać się przed telewizorem, gdy na ekranie pojawił się blok reklamowy. Wszystko przez to, że spece od marketingu postanowili puszczać reklamy nieco głośniej, by przykuć do nich uwagę. Od kilku dni takie zabiegi będą karane.

Na podstawie nowelizacji rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i telewizji o działalności reklamowej i telesprzedaży w programach radiowych i telewizyjnych, dozwolony poziom głośności reklam ma być ustalany na podstawie specjalnego "algorytmu obiektywnego pomiaru głośności dźwięku wielokanałowego".

Głośność reklam mają badać sami nadawcy, których z kolei będzie kontrolować KRRiT. Jeśli Krajowa Rada uzna, że reklama była zbyt głośna, prześle materiał do specjalnego laboratorium. Jeśli badania potwierdzą zarzuty, nałożona zostanie kara.

Kara dla nadawcy wyniesie połowę jego opłat za częstotliwości, a w przypadku gdy nadawca nie uiszcza opłaty za częstotliwość, kara wyniesie do 10 proc. przychodu nadawcy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna