Gwiazdka zaczyna się po Zaduszkach (wideo)

sw
Święta Bożego Narodzenia to okres największych "żniw" w handlu. Czy tego chcemy, czy nie, do końca grudnia atakować nas będą świąteczne rekalmy
Święta Bożego Narodzenia to okres największych "żniw" w handlu. Czy tego chcemy, czy nie, do końca grudnia atakować nas będą świąteczne rekalmy Archiwum
Udostępnij:
Białystok. Sklepy i galerie już mobilizują siły na nadchodzące święta Bożego Narodzenia, okres prawdziwych żniw w handlu.

W telewizji pojawiły się pierwsze świąteczne reklamy, wystrój w placówkach handlowych też zmienia się na ten, związany z Bożym Narodzeniem. Co na to klienci?

- Irytują mnie reklamy świąteczne, które są emitowane w telewizjach ogólnopolskich - mówi Marcel, białostocki licealista. - Najgorsze są te wyświetlane na miesiąc przed Gwiazdką.

- Myślę, ze jest na to stanowczo za wcześnie - mówi pani Marzena z córką Ewą, które wybrały się na zakupy. - Proszę zauważyć, że z roku na rok okres przedświąteczny coraz bardziej się wydłuża. Myślę, że dwa, trzy tygodnie przed świętami to wystarczający czas na pokazywanie nowych reklam.

Z kolei Mateusz, który pracuje w przemyśle zabawkarskim, uważa pomysł wcześniejszego ukazywania się gwiazdkowych spotów reklamowych za dobry. - Ludzie mają wtedy czas na zapoznanie się z cenami poszczególnych produktów i przeznaczenie na to określonych funduszy - mówi.

Reklamowy szał rozpoczyna się na dobre. Co o sprawie sądzą sieci handlowe? - Każda firma prowadzi politykę marketingową we własnym zakresie. Trudno mi zinterpretować konkretne posunięcia marketingowe - mówi Izabela Sulek, dyrektor administracyjny z Galerii Alfa Centrum.

Co jest powodem tego, że okres handlowy tuż przed świętami wydłużył się o cały miesiąc? - Święta i okres przedswiąteczny oznaczają dla sklepów i centrów handlowych zwiększenie obrotów i największe zyski - tłumaczy socjolog profesor Tadeusz Popławski. - Do niedawna reklamy pojawiały się dwa tygodnie przed Gwiazdką, obecnie tuż po Dniu Wszystkich Świętych i Zaduszkach rozpoczynają się wielkie kampanie marketingowe.

Profesor Popławski dodaje, że ten okres jest bardzo pracowity dla drobnych sklepikarzy. - Drobni handlowcy muszą zastosować skuteczne narzędzia marketingowe, aby przyciągnąć klientów i przetrwać ten czas. W niektórych branżach czas przedświąteczny oznacza krach. Dla nich wskazane jest, aby zwiększyli wydatki na marketing - dodaje.

Nam pozostaje jedynie przeczekać ten atak i dotrwać do Bożego Narodzenia.

Zobacz wideo:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Gazeta Współczesna
Dodaj ogłoszenie