Gwiazdka zaczyna się po Zaduszkach (wideo)

sw
Święta Bożego Narodzenia to okres największych "żniw" w handlu. Czy tego chcemy, czy nie, do końca grudnia atakować nas będą świąteczne rekalmy
Święta Bożego Narodzenia to okres największych "żniw" w handlu. Czy tego chcemy, czy nie, do końca grudnia atakować nas będą świąteczne rekalmy Archiwum
Białystok. Sklepy i galerie już mobilizują siły na nadchodzące święta Bożego Narodzenia, okres prawdziwych żniw w handlu.

W telewizji pojawiły się pierwsze świąteczne reklamy, wystrój w placówkach handlowych też zmienia się na ten, związany z Bożym Narodzeniem. Co na to klienci?

- Irytują mnie reklamy świąteczne, które są emitowane w telewizjach ogólnopolskich - mówi Marcel, białostocki licealista. - Najgorsze są te wyświetlane na miesiąc przed Gwiazdką.

- Myślę, ze jest na to stanowczo za wcześnie - mówi pani Marzena z córką Ewą, które wybrały się na zakupy. - Proszę zauważyć, że z roku na rok okres przedświąteczny coraz bardziej się wydłuża. Myślę, że dwa, trzy tygodnie przed świętami to wystarczający czas na pokazywanie nowych reklam.

Z kolei Mateusz, który pracuje w przemyśle zabawkarskim, uważa pomysł wcześniejszego ukazywania się gwiazdkowych spotów reklamowych za dobry. - Ludzie mają wtedy czas na zapoznanie się z cenami poszczególnych produktów i przeznaczenie na to określonych funduszy - mówi.

Reklamowy szał rozpoczyna się na dobre. Co o sprawie sądzą sieci handlowe? - Każda firma prowadzi politykę marketingową we własnym zakresie. Trudno mi zinterpretować konkretne posunięcia marketingowe - mówi Izabela Sulek, dyrektor administracyjny z Galerii Alfa Centrum.

Co jest powodem tego, że okres handlowy tuż przed świętami wydłużył się o cały miesiąc? - Święta i okres przedswiąteczny oznaczają dla sklepów i centrów handlowych zwiększenie obrotów i największe zyski - tłumaczy socjolog profesor Tadeusz Popławski. - Do niedawna reklamy pojawiały się dwa tygodnie przed Gwiazdką, obecnie tuż po Dniu Wszystkich Świętych i Zaduszkach rozpoczynają się wielkie kampanie marketingowe.

Profesor Popławski dodaje, że ten okres jest bardzo pracowity dla drobnych sklepikarzy. - Drobni handlowcy muszą zastosować skuteczne narzędzia marketingowe, aby przyciągnąć klientów i przetrwać ten czas. W niektórych branżach czas przedświąteczny oznacza krach. Dla nich wskazane jest, aby zwiększyli wydatki na marketing - dodaje.

Nam pozostaje jedynie przeczekać ten atak i dotrwać do Bożego Narodzenia.

Zobacz wideo:

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie