reklama

II Marsz Żołnierzy Wyklętych w Hajnówce. Burmistrz i radni Hajnówki mówią: Nie!

azda

Wideo

Zobacz galerię (11 zdjęć)
Gdybym poparł ten marsz nie mógłbym spojrzeć swym prawosławnym sąsiadom w oczy - mówił Karol Nieciecki, radny Hajnówki wybrany z listy PiS.

Jerzy Sirak, burmistrz Hajnówki nie wyrazi zgody na zorganizowanie Marszu Żołnierzy Wyklętych 26 lutego. W piątek w Hajnówce odbyła się specjalna sesja rady miasta. Radni przyjęli na niej stanowisko, w którym sprzeciwiali się organizacji marszu.

Stanowisko to poparło 19 z 20 radnych, w tym także radni prawicowi. Przeciw przyjęciu tego stanowiska był jedynie Bogusław Łabędzki, radny PiS i inicjator pierwszego Marszu Żołnierzy Wyklętych w Hajnówce.

Przeczytaj też Romuald Rajs "Bury". Żołnierz wyklęty i morderca

- Gdybym poparł ten marsz nie mógłbym spojrzeć swym prawosławnym sąsiadom w oczy - mówił Karol Nieciecki, radny Hajnówki wybrany z listy PiS. Podkreślał przy tym swoje prawicowe poglądy i poparcie dla obecnego rządu.

>> Zawsze aktualne i ciekawe informacje z woj. podlaskiego i części warmińsko-mazurskiego, zdjęcia, wideo tylko na www.wspolczesna.pl <<

Największe kontrowersje wokół marszu budziła postać Romualda Rajsa ps. "Bury", jednego z Żołnierzy Wyklętych, którego oddział w 1946 roku zamordował blisko 80 prawosławnych mieszkańców okolicznych wsi w tym kobiety i małe dzieci. Postać ta była szczególnie eksponowana podczas pierwszego marszu.

W tym roku marsz miał przejść obok soboru Świętej Trójcy i to w momencie, gdy w środku wierni - także bliscy ofiar "Burego" - modlić się będą o przebaczenie win przed Wielkim Postem.

Więcej na ten temat w poniedziałkowym wydaniu "Gazety Współczesnej".

Bądź na bieżąco. Wspolczesna.pl to aktualne informacje z całego woj. podlaskiego i części woj. warmińsko-mazurskiego. Jesteśmy na Facebooku:

Gazeta Współczesna

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 45

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

R
ROAD
W dniu 18.02.2017 o 19:08, DJ Buhh napisał:

To jest jakaś prowokacja środowisk narodowych, wkładanie kija w mrowisko. Każdy dobrze wie, że mniejszość zamieszkała to ta sama grupa etniczna, która ucierpiała w wyniku działań "wyklętych". Nie jest tajemnicą, że mniejszość białoruska z Podlasia witała w 1944 Armię Czerwoną jako swoich i uważała ich za wyzwolicieli. Dlatego też mniejszość białoruska kolaborowała wówczas z nowym okupantem, z niej wywodzili się różni utrwalacze władzy ludowej. To było powodem dlaczego żołnierze wyklęci z nimi walczyli. Owszem, zabijanie bezbronnych, zwłaszcza kobiet, dzieci i starców, to czyn haniebny, ale czy przypadkiem tak samo nie postępowali sowieci wobec Polaków od 1940 roku? A to nie właśnie tych sowietów nasi Białorusini witali w 44? Skoro całe wioski kolaborowały, całe wioski żywiły wielką sympatią do okupanta, to i całe wioski ponosiły za to konsekwencje. Rozumiem też dlaczego ci żołnierze wyklęci są tam nazywani "bandytami".Sam mam wielu przyjaciół prawosławnych, miałem nawet prawosławną dziewczynę z Hajnówki, i dlatego nie rozumiem po jakiego ch*** rozdrapywać te rany. Historia była trudna i bolesna, ale jej już nie zmienimy. Marsz, w którym gloryfikuje się Burego, akurat nie służy budowaniu lokalnej wspólnoty, zwłaszcza w czasie gdy jedna ze stron modli się o przebaczenie win. Głupi krok ze strony narodowców. Już pierwsze zdanie zdradza że mamy do czynienia z głupcem.

Niech narodowcy wymordują 50 procent Polaków . Bo tylu popierało ruskich. Białorusini -jedyny naród który nie walczył z Polakami. Tak- Litwini wspaniali, Ukrińcy już wręcz są braćmi tylko Białorusini mieszkający w Hajnówce to wrogowie. 

Oj odbije się to mocno w przyszłości tym narodowcom prostakom . A burek- bury esesman pies.  

 

Cały czas podkreślam.

CHWAŁA PRAWDZIWYM,  SPRAWIEDLIWYM ŻOŁNIERZOM AK.  MAJĄCYCH WARTOŚCI CHRZEŚCIJAŃSKIE  W PRZYSŁOWIOWYM PALUSZKU.

ZAWSZE BĘDĘ NISKO CHYLIŁ CZOŁO NAD ICH GROBAMI !!!!  

 A miejsce burego - na cmentarzu dla psów 

G
Gość
W dniu 21.02.2017 o 13:02, CWP! napisał:

Dla zdrajców była jedna kara a niestety w tych czasach była odpowiedzialność zbiorowa bo skoro ojciec czy matka konfidenci to i syn i córka tym nasiąknie więc zrobili to co trzeba było zrobić i olać tą hajnówke tu śmierdzi czerwoną zarazą !

Tak  gołodupcu  dla essmanów jak bury  nie było miejsca nawet w więzieniu.Dlatego został powieszony i pochowany jak pies.   Wiem gdzie teraz leży - na Syberii. Może chcesz pokażę tobie to miejsce. Bo miejsce takiego obszczymurka, prostaka nie znającego historii własnie tam jest. Masz przejazd gratis.

A do Hajnówki zapraszamy. Zrobimy wam takie powitanie jak Ruscy  zrobili pod Stalingradem  Niemcom. 

 

Ponadto chylę czoło prawdziwym żołnierzom AK- prawdziwym patriotom. Żołnierzom którzy mieli wartości chrześcijańskie w paluszku.!!!!!   

M
MEWS
W dniu 18.02.2017 o 12:38, Gienek napisał:

 "Gdybym poparł ten marsz nie mógłbym spojrzeć swym prawosławnym sąsiadom w oczy - mówił Karol Nieciecki" Proszę się zapytać swym prawosławnym sąsiadom, tych co stawiali bramy powitalne jak sowieci napadli Polskę, a później z nimi kolaborowali i na Sybir, do Kazachstan katolików, sąsiadów zsyłali, a potem wspólnie sowietami szabrowali ich dobytek i cieszyli się że wyzwolicieli przyszli.  I co? w nagrodę jak przyszło Polskie wojsko, to może ich powinni nagrodzić i jeszcze dać i medale. Zdrajcom Polski w tym czasie należało się to na co zasłużyli i część z nich dostała to, nie wszyscy skoro ich potomkowie żyją i nadal walczą z Polskimi Patriotami.    

 


 

"Gdybym poparł ten marsz nie mógłbym spojrzeć swym prawosławnym sąsiadom w oczy - mówił Karol Nieciecki"

 
Proszę się zapytać swym prawosławnym sąsiadom, tych co stawiali bramy powitalne jak sowieci napadli Polskę, a później z nimi kolaborowali i na Sybir, do Kazachstan katolików, sąsiadów zsyłali, a potem wspólnie sowietami szabrowali ich dobytek i cieszyli się że wyzwolicieli przyszli.  I co? w nagrodę jak przyszło Polskie wojsko, to może ich powinni nagrodzić i jeszcze dać i medale. Zdrajcom Polski w tym czasie należało się to na co zasłużyli i część z nich dostała to, nie wszyscy skoro ich potomkowie żyją i nadal walczą z Polskimi Patriotami.  

 

 

Ty obysrańcu, prostaku, biedaku zadłużony na 3 bil.Ty znasz chociaż definicję patriotów? Jesteś takim samym gównem które wspomina burego zbrodniarza- esesmana. Ale gówna nie warto ruszać bo bardziej śmierdzi.

G
Gość
W dniu 21.02.2017 o 18:10, histeryk napisał:

Dzięki za informację. Jutro pisze podanie do Łukaszenki na przesiedlenie się z Hajnówki/ Zachodnia Białoruś/ do Polski. :D

Przesiedlenie do Polski (czyli za linię Wisły) jest możliwe bez zgody gospodina Łukaszenki. Uważaj jednak, bo na czysto polskich ziemiach grasują "kieleckie scyzoryki". Czyli i tutaj żle i tam niedobrze. Bug, Humor, Obczyzna. Czuwaj!

G
Gość
W dniu 20.02.2017 o 18:09, Gość napisał:

LOL. Według nazioli to po morderstwie kilku niemowlaków i kobiet to Wielka Trójka zmieniła swe ustalenia z Teheranu i Jałty.

Dla ofiar niema znaczenia czy to byli komuniści czy PSEUDOPATRIOCI. :o

G
Gość
W dniu 21.02.2017 o 13:02, CWP! napisał:

Dla zdrajców była jedna kara a niestety w tych czasach była odpowiedzialność zbiorowa bo skoro ojciec czy matka konfidenci to i syn i córka tym nasiąknie więc zrobili to co trzeba było zrobić i olać tą hajnówke tu śmierdzi czerwoną zarazą !

A jaka kara dla morderców niemowląt. Pomnik im. Dudy czy im. JPII?

x
x

a teraz sobie nie może sobie z nimi poradzić.

x
x

Mieszkańcy którzy są przeciw, czy ci co chcą maszerować?

h
histeryk
W dniu 20.02.2017 o 08:22, Gość napisał:

Mylisz się Grzymało. Hajnówka i okolice geograficznie są to tereny Zachodniej Białorusi. podobnie jak Bieszczady historycznie i geograficznie to tereny ukraińskie. Tylko za sprawą lorda Curzona ( tzw. linia Curzona) znalazły się w granicach Polski. 

Dzięki za informację. Jutro pisze podanie do Łukaszenki na przesiedlenie się z Hajnówki/ Zachodnia Białoruś/ do Polski. :D

C
CWP&#33;

Dla zdrajców była jedna kara a niestety w tych czasach była odpowiedzialność zbiorowa bo skoro ojciec czy matka konfidenci to i syn i córka tym nasiąknie więc zrobili to co trzeba było zrobić i olać tą hajnówke tu śmierdzi czerwoną zarazą !

G
Gość
W dniu 19.02.2017 o 21:08, Gość napisał:

Dzięki Żołnierzom Podziemia Niepodległosciowego nie zostaliśmy włącz eni  do CCCP. pomimo, że w Białymstoku w 1944 r. już instalowały sie rządy Białoruskiej Republiki Rad.

LOL. Według nazioli to po morderstwie kilku niemowlaków i kobiet to Wielka Trójka zmieniła swe ustalenia z Teheranu i Jałty.

G
Gość
W dniu 20.02.2017 o 08:22, Gość napisał:

Mylisz się Grzymało. Hajnówka i okolice geograficznie są to tereny Zachodniej Białorusi. podobnie jak Bieszczady historycznie i geograficznie to tereny ukraińskie. Tylko za sprawą lorda Curzona ( tzw. linia Curzona) znalazły się w granicach Polski. 

Nie lada trzeba być kretynem, żeby takie brednie wygadywać. Brak elementarnej wiedzy historycznej. Syn jednego batiuszki mówił, że Sowiety to od Władywostoku aż po Ren. Widocznie tą sama szkołę kończyłeś. Wiedz jedno, że Polska była daleko daleka wschód od tych granic co dziś mamy na wschodzie.

n
nieMierzSwojąMiarą
W dniu 19.02.2017 o 21:08, Gość napisał:

Dzięki Żołnierzom Podziemia Niepodległosciowego nie zostaliśmy włącz eni  do CCCP. pomimo, że w Białymstoku w 1944 r. już instalowały sie rządy Białoruskiej Republiki Rad.

spytaj swoich dziadków, co robili w czasie wojny. Nie oceniaj swoja miarą, tych komunistów było wszedzie: również i w zachodniej Polsce i na zachodzie Europy

G
Gość
W dniu 19.02.2017 o 19:27, Grzymała napisał:

To są Polscy bohaterowie, dlaczego w Polsce miałoby nie być marszu? Co się dzieje w Hajnówce? Ktoś tam ludzi podburza. Dwadzieścia procent prawosławnych i robią aferę?Co ich to obchodzi?Tu nie Białoruś. W Hajnówce żle się dzieje.

Mylisz się Grzymało. Hajnówka i okolice geograficznie są to tereny Zachodniej Białorusi. podobnie jak Bieszczady historycznie i geograficznie to tereny ukraińskie. Tylko za sprawą lorda Curzona ( tzw. linia Curzona) znalazły się w granicach Polski. 

T
Tutejszy

Romuald Rajs pseudonim Bury ludobójca

 

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3