Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Inwazja Biedronek

Bartosz J. Klepacki [email protected]
Przyjeżdżam na zakupy do Łomży, bo jest tu taniej - mówi Tomasz Wasilewski z Kolna. - Dla mnie nie ma różnicy czy jest jedna, czy dziesięć "Biedronek" w mieście. Klient wybiera najlepszy sklep.
Przyjeżdżam na zakupy do Łomży, bo jest tu taniej - mówi Tomasz Wasilewski z Kolna. - Dla mnie nie ma różnicy czy jest jedna, czy dziesięć "Biedronek" w mieście. Klient wybiera najlepszy sklep. Bartosz J. Klepacki
Łomża. Kolejne sklepy sieci Biedronka powstają w Łomży jak grzyby po deszczu. W iście ekspresowym tempie, bo zaledwie w pół roku, wybudowano czwarty już z kolei market przy ul. Porucznika Łagody.

Decyzję na budowę wydano w czerwcu 2007 roku. I choć półki marketu świecą jeszcze pustkami, a termin otwarcia nie jest jeszcze dokładnie znany, to już wśród łomżyńskich kupców i klientów sensację wzbudza informacja, że lada moment rozpocznie się budowa kolejnej, piątej już "Biedronki" portugalskiego potentata Jeronimo Martinsa.

Nowy market o powierzchni 880 mkw. ma stanąć przy ul. Wojska Polskiego. Decyzję z pozwoleniem na budowę wydano 18 października ubiegłego roku. Co ciekawe - w kilkakrotnie większym, prawie 400-tysięcznym Białymstoku jest siedem "Biedronek". Jedna przypada średnio na 56 tys. mieszkańców. W Łomży zaś jeden sklep obsługuje 15 tys. osób.

Co sprawia, że w Łomży "Biedronka" tak dobrze się przyjęła, a kolejne markety stawiane są naprzeciwko innych, dużych sieciowych dyskontów? Dobre warunki inwestowania? A może chęć zawładnięcia lokalnym rynkiem? Na to pytanie odpowiedzi szybko nie znajdziemy.

Market na markecie
- Aby wybudować market o powierzchni 2000 mkw. nie potrzeba żadnej uchwały rady miejskiej - wyjaśnia Łukasz Czech z Biura Prasowego Urzędu Miasta w Łomży. - Wystarczy zwykły wniosek z prośbą o pozwolenie na budowę.
Do tej pory klienci mogli robić zakupy w sklepach "Biedronki" przy al. Legionów, Dwornej oraz przy ul. Wyszyńskiego. Nazwa market miała pozornie uzasadnienie tylko do ubiegłego roku. Po nowelizacji ustawy o obiektach wielopowierzchniowych, nawet nowo powstałe "Biedronki" są w świetle prawa traktowane jako obiekty wielopowierzchniowe, ponieważ ich część użytkowa przekracza 400 mkw. Oznacza to, że gdyby za kilka miesięcy miał powstać kolejny sklep tej marki, to zgodę na jego budowę musiałaby w formie uchwały wydać już rada miejska, chyba że sklep miałby powierzchnię użytkową mniejszą od tej, jaką zakłada ustawodawca.

Biuro milczy
Najciekawsze jest to, że mimo ekspansji inwestycyjnej, sieć nie dba o promocję. Uzyskanie jakichkolwiek informacji w "Biedronce" graniczy z cudem. Dziennikarze odsyłani są przez rzecznika do oddziałów regionalnych. A tam jeśli będą chęci, to znajdzie się i odpowiedź. Najczęściej za kilka dni.

- Nie mam jeszcze informacji na temat sklepów w Łomży. Jak tylko dostanę je z regionu prześlę niezwłocznie - informuje Paweł Tymiński, rzecznik prasowy JMD SA. - przekazałem pytanie bezpośrednio do dyrekcji Regionu Wschód i czekam na informacje - wyjaśnia.

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna