Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak integrować, ale nie wykluczać. Szkoły mogą zgłaszać się na warsztaty równościowe i niepełnosprawności

oprac. agsa
Wideo
od 16 lat
"Jak integrować - nie wykluczać" to kompleksowe warsztaty edukacyjne savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami. Punktem wyjścia warsztatów jest fakt, że osoby pełnosprawne często nie dostrzegają lub nie rozumieją na jakie pułapki mogą trafić w świecie ludzi niepełnosprawnych, czyli w otaczającym wszystkich społeczeństwie.

Jak integrować – nie wykluczać!

Warsztaty edukacyjne „Jak integrować – nie wykluczać!” zacząłem prowadzić w ubiegłym roku. W tym roku przeprowadziłem te warsztaty już w kilkunastu klasach w różnych szkołach w województwie Podlaskim, jak również zgłosili się również nauczyciele pracujący w klasach integracyjnych w Suwalskich szkołach.

Warsztaty, które zorganizował i prowadził Tomasz Piesiecki z Fundacji Megafon, pomagają dowiedzieć się, jak nawiązać aktywny kontakt, współdziałać i funkcjonować w różnego rodzaju życiowych sytuacjach oraz jak modelować otaczającą nas przestrzeń, aby nie była wykluczająca dla osób z niepełnosprawnościami.

- Ważnym celem szkolenia jest uwrażliwienie i zwiększenie świadomości uczestników na temat rodzajów niepełnosprawności oraz przełamanie barier w bezpośrednim kontakcie. Dodatkowo, pokazujemy, że mimo niepełnosprawności można aktywnie brać udział w życiu publicznym - mówi Tomasz Piesiecki. - Niepełnosprawność nie zawsze jest widoczna i może przybrać różną postać, dlatego warsztaty skupiają się również na kultywowaniu u uczestników empatii i nauce podejmowania decyzji w oparciu o zdrowy rozsądek w ocenie sytuacji swojej i innych. Kluczowe jest, że przyjazna postawa wobec innych ludzi pomaga w budowaniu relacji w każdym towarzystwie i nawet nieświadomie przyczynić się może do włączania osób z niepełnosprawnością w realizację bieżących projektów czy zadań.

Podczas warsztatów uczestnicy zapoznawani są z tematyką niepełnosprawności i problemami, z jakimi zmagają się osoby z niepełnosprawnościami w codziennym życiu.

- Podczas zajęć prezentuję podstawowe zasady zachowania przy kontaktach z osobami z niepełnosprawnościami, o których należy pamiętać kiedy wchodzimy w interakcje z osobami zagrożonymi wykluczeniem - dodaje Piesiecki.

Program warsztatów:

  • Przedstawienie definicji. Zapoznanie z językiem opisu niepełnosprawności.
  • Wyjaśnienie kim są osoby ze szczególnymi potrzebami.
  • Omówienie rodzajów niepełnosprawności.
  • Funkcjonowanie w społeczeństwie osób z różnymi niepełnosprawnościami.
  • Stereotypy w postrzeganiu osób z niepełnosprawnościami. Przełamanie barier międzyludzkich.
  • Podstawowe zasady w kontaktach z osobami z różnymi niepełnosprawnościami.
  • Pozyskiwanie funduszy / dofinansowań na potrzeby osób z niepełnosprawnościami.
  • Możliwości życia osób z niepełnosprawnościami oraz budowanie wielopoziomowych relacji.

Szkoły, które chcą takie zajęcia zorganizować u siebie, mogą się zgłaszać: [email protected].

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Jak integrować, ale nie wykluczać. Szkoły mogą zgłaszać się na warsztaty równościowe i niepełnosprawności - Kurier Poranny

Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna