Gazeta Współczesna: W jakim terminie Zakład Energetyczny powiadamia klienta, że ten zalega z opłatami? Takie pytanie zadał nam pytanie Czytelnik, który po dłuższym urlopie za granicą nie jest pewien, czy wszystkie rachunki opłacił na bieżąco.
Andrzej Piekarski: Zgodnie z ustawą "Prawo energetyczne" wezwania do zapłaty wysyłane są po miesiącu od upływu terminu płatności, wyznaczając dodatkowo 14 dni do zapłaty pod rygorem wyłączenia.
W jaki sposób można sprawdzić swój status płatnika - na stronie internetowej Zakładu? Telefonicznie?
- Tylko osobiście w Biurze Obsługi Klienta - po weryfikacji danych osobowych. Wynika to z ustawy o ochronie danych osobowych.
A jeśli opłacamy faktury przelewem z konta internetowego. Czy wydruk przelewu wychodzącego na konto ZEB jest dowodem uregulowania rachunku?
- Elektroniczne potwierdzenie dokonania wpłaty traktujemy jako dowód uregulowania należności.
Zakład Energetyczny wprowadził usługę "polecenie zapłaty", czyli możliwość bezpośredniego ściągania z rachunku klienta odpowiedniej kwoty za zużytą energię. Jak możemy mieć pewność, ze firma nie pobierze więcej niż jej się należy?
- Na dole każdej faktury rozliczeniowej znajduje się wyszczególnienie kwoty oraz terminy płatności poszczególnych faktur za energię elektryczną. System informatyczny pozwala utworzyć zbiór klientów do banku tylko dla tych należności, których termin płatności przypada na określony dzień. Tym samym nie ma możliwości ściągnięcia dowolnej kwoty z konta klienta.
Dziękuję za rozmowę.
Rozmawiał: Wojciech Nowicki
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?