Jak Warta straszyła pana Władysława

Rafał Bieńkowski rbienkowski@tygodnikgrajewski.pl
Władysław Kłos (z prawej) od początku nie zgadzał się z decyzją firmy ubezpieczeniowej. Obok jego przyjaciel, pan Henryk.
Władysław Kłos (z prawej) od początku nie zgadzał się z decyzją firmy ubezpieczeniowej. Obok jego przyjaciel, pan Henryk.
Dzięki naszej interwencji Władysław Kłos nie będzie musiał zwracać firmie ubezpieczeniowej pieniędzy za auto, które już nie istnieje. Całe zamieszanie było efektem kompromitującej pomyłki pracowników Warty.

Starego nissana micrę pan Władysław z Grajewa będzie pewnie jeszcze długo pamiętał. Wszystko przez urzędniczy błąd.

Poszło o ponad 100 zł
Wysłużone auto Władysława Kłosa zostało zezłomowane 21 lipca 2009 r. Dzień później nissan był już wyrejestrowany w wydziale komunikacji starostwa powiatowego.

Opłacone z góry roczne ubezpieczenie było ważne jeszcze do stycznia 2010 r., dlatego grajewianin zgłosił się do oddziału Warty, aby rozwiązać umowę. Kłos wystąpił jednocześnie o zwrot części składki (niewiele ponad 100 zł), ponieważ nie chciał płacić za auto, którego prawnie i fizycznie już nie ma.

W sierpniu 2009 r. firma ubezpieczeniowa pisemnie odpowiada mężczyźnie, że umowa została poprawnie rozwiązana.

Lawina żądań
- Myślałem, że wszystko jest załatwione, ale okazało się inaczej - mówi w rozmowie z "Tygodnikiem Grajewskim" Władysław Kłos.

Bo kilka miesięcy po rozwiązaniu umowy grajewianin otrzymał pismo, w którym Warta... upomina się o zwrot pieniędzy. A kolejne miesiące to kolejne odwołania od niezrozumiałej decyzji ubezpieczyciela.

W marcu tego roku do Władysława Kłosa dociera pismo, które jest zawiadomieniem o wszczęciu egzekucji komorniczej - domniemana należność główna wyniosła ok. 382 zł!

Zamach na emeryturę
- Zamiast oddać mi pieniądze, zaczęli się mnie czepiać! - opowiada pan Władysław.

Przed trzema tygodniami grajewianin znalazł jednak w skrzynce na listy kolejny dokument od komornika sądowego. Tym razem został poinformowany, że kilkusetzłotowa należność będzie ściągana bezpośrednio z jego emerytury.

Warta: Przepraszamy
Skontaktowaliśmy się z biurem obsługi klienta Warty i zapytaliśmy o procedurę starania się o zwrot części ubezpieczenia. Zgodnie z uzyskaną przez nas informacją pan Władysław załatwił sprawy formalne prawidłowo.

O podstawy wszczęcia egzekucji zapytaliśmy więc rzecznika ubezpieczeniowego giganta. Jak się okazało, doszło skandalicznej pomyłki.

- W przypadku państwa Czytelnika rzeczywiście został popełniony błąd, a windykacja była niezasadna - mówi Iwona Mazurek z biura prasowego Warty. - Jest nam bardzo przykro z tego powodu i zapewniamy, że klient nie poniesie w związku z zaistniałą sytuacją żadnych kosztów. Sprawa windykacyjna już została wycofana, o czym klient zostanie jeszcze dzisiaj formalnie poinformowany.

Najnowsze informacje dot. koronawirusa

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

Ż
ŻENADA

- TO NAJGORSZA FIRMA UBEZPIECZENIOWA...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3