Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak wypromować Białystok?

Anna Mierzyńska
Mateusz Zmyślony z "Eskadry” w koszulce Jagiellonii przekonywał, że Białystok ma mocne strony. Już dziś możemy chwalić się właśnie Jagiellonią, ale także... Bojarami, który trzeba ocalić.
Mateusz Zmyślony z "Eskadry” w koszulce Jagiellonii przekonywał, że Białystok ma mocne strony. Już dziś możemy chwalić się właśnie Jagiellonią, ale także... Bojarami, który trzeba ocalić.
Białystok. Pałac Branickich, żubr, esperanto i Jagiellonia - to najważniejsze marki, z którymi dziś kojarzy się nasze miasto. Tak przynajmniej ustalili Mateusz Zmyślony i Adam Kałucki z Grupy "Eskadra".

Który pomysł najlepszy?

Który pomysł najlepszy?

Kierunki promocji, zaproponowane przez "Eskadrę":
1. RAISING BIAŁYSTOK: czyli wschodzący Białystok, wschodzące miasto Unii, ale i miasto Wschodu
2. ETHNOCITY BIAŁYSTOK, czyli żywy tygiel kulturowy
3. BIAŁYSTOK TO POROZUMIENIE: Ludwik Zamenhof, wieża Babel. Miasto, które jako pierwsze zrozumiało, jak ważne jest, by ludzie mogli się porozumieć.
4. BIAŁYSTOK - MIASTO EKSPRESJI. Kultura, festiwale, taniec, ale też i Jagiellonia.
5. BIAŁYSTOK. EKOCITY. Zielone i bezpieczne.

Dziś, na drugim spotkaniu dotyczącym budowania strategii promocyjnej Białegostoku, przedstawili pierwsze pomysły na promocję miasta. Pokazali mocne i słabe strony, przekonywali też, że wcale nie jest tak źle, bo przecież mogłoby być gorzej.

Ich prezentacja nie zaskoczyła białostoczan. Po raz kolejny ważna okazała się wielokulturowość, przygraniczne położenie, język esperanto, a także kultura, szczególnie ta tworzona przez młodych ludzi.

- Rozumiem, że nasze przemyślenia mogą wydawać się Państwu banalne, bo przecież wizerunek miasta budują rzeczy, które widać na co dzień - mówił Mateusz Zmyślony. - Naszym zdaniem jednak Białystok ma kilka bardzo cennych unikalnych rzeczy, którymi może się chwalić.

Co nie znaczy, że "Eskadra" w ramach tworzonej strategii wypuści nam żubry na ulicę:

- Żubra zostawiamy regionowi, bo on jest bardziej leśny niż miejski, niech więc ten wspaniały symbol wykorzystuje województwo - tłumaczył Zmyślony.

Białystok może się natomiast chwalić Ludwikiem Zamenhofem, unikatowym rezerwatem miejskiej architektury drewnianej, czyli... Bojarami, oraz np. rozwojem biotechnologii. Mamy natomiast spore problemy z wyglądem miasta.

- Białystok potrzebuje prawdziwej rewolucji estetycznej. Apelujemy, niech Białystok stanie się krajowym liderem w walce z dzikimi reklamami, które zasłaniają budynki - mówili marketingowcy.

Na koniec przedstawili pięć możliwych kierunków promocji miasta (prezentujemy je w ramce obok). Który pomysł jest najlepszy? Na co powinien postawić Białystok, by stać się miastem znanym w kraju? Prezydent Tadeusz Truskolaski od razu przyznał, że najbardziej podoba mu się pomysł: Białystok - miasto ekspresji. A co Państwo o tym myślicie?

Czekamy na wasze opinie! Zapraszamy do dyskusji na forum.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna