Legendarne motocykle z okresu PRL
Pierwszym powojennym motocyklem wdrożonym do produkcji był Sokół M01. Z czasem zaczęto rozwijać kolejne motocykle. Produkcja motocykli w PRL była imponująca. Najlepsze pod tym względem były lata 60. W szczytowym momencie polskie fabryki wypuszczały rocznie ponad 140 tys. motocykli. Dodatkowo dużym zainteresowaniem cieszyły się konstrukcje z Czechosłowacji (Jawa) czy NRD (MZ).
Najpopularniejsze modele motocykli z PRL-u
Jednym z najbardziej znanych producentów motocykli w PRL-u był Zakłady Mechaniczne "SHL" w Poznaniu, produkujące m.in. popularne modele takie jak SHL M06 czy SHL M11. Inne ważne firmy produkujące motocykle w PRL-u to m.in. Szczecińska Fabryka Motocykli, Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego „PZL Świdnik” czy Warszawska Fabryka Motocykli. Najpopularniejsze modele motocykli z okresu PRL:
WSK M06
Jawa TS350
SHL M06
SHL M11
SHL 17
Junak M07
Junak M10
MZ ETZ 250
MZ TS 150
Unikalny styl
Motocykle te charakteryzowały się unikalnym stylem i wyjątkową trwałością, dzięki czemu nadal są pamiętane i cenione przez wielu entuzjastów. Niektóre modele, takie jak WSK M06 B3 czy MZ TS 150, stały się prawdziwymi legendami, a ich wartość kolekcjonerska wciąż rośnie. Pomimo upływu lat wiele z tych motocykli wciąż można spotkać na polskich drogach, gdzie symbolizują zarówno historię, jak i wytrwałość oraz niezawodność techniczną. Wiele z tych legendarnych maszyn można znaleźć na portalach aukcyjnych. Sprawdź, ile obecnie trzeba zapłacić za te kultowe motocykle.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?