Kiedy kilka lat temu na lekarzy nałożono obowiązek stałego dokształcania się oraz zbierania punktów, które to poświadczają, okazało się, że brakuje na rynku firm organizujących szkolenia właśnie dla sektora medycznego. Powstałą w ten sposób niszę postanowiła zagospodarować Anna Klimczuk.
Przygodę z biznesem zaczynała w naprawdę młodym wieku. Założyła firmę, mając zaledwie 18 lat. Dlatego na początku bardzo pomagał jej ojciec, zwłaszcza w kwestiach organizacyjnych i prawnych. Nie bez znaczenia był tutaj również fakt, że działa on także w branży stomatologicznej. Miała więc już, przynajmniej wstępne rozeznanie w rynku.
- Z technicznego punktu widzenia rozpoczęcie takiej działalności jak moja, nie jest wcale trudne - mówi Anna Klimczuk. - Aby organizować szkolenia, nie trzeba, zwłaszcza na początku, dysponować własnym zapleczem konferencyjnym. Wszystko przecież można wynająć: salę, catering czy sprzęt audio-wizualny.
Pieniądze na start otrzymała od rodziców, a pierwsze swoje szkolenia organizowała korzystając ze wsparcia i wiedzy doświadczonego ojca. - Rozpoczęcie działalności to nie sztuka. Problemem jest utrzymanie się na rynku, skonstruowanie odpowiednio wartościowej oferty i znalezienie klientów - dodaje.
A oferta to w tym wypadku przede wszystkim wykładowcy. W ciągu tych kilku lat działalności udało się jej nawiązać i co ważniejsze, utrzymać odpowiednie kontakty z prelegentami, którzy teraz już właściwie cyklicznie prowadzą szkolenia dla jej klientów.
Początki - jak wspomina - nie były jednak różowe. Brakowało jej przede wszystkim doświadczenia i śmiałości, które - jak przyznaje - wciąż zdobywa. - Powoli, krok po kroku starałam się iść do przodu, nie zrażając się przy tym pierwszymi porażkami i wyciągając z nich odpowiednie wnioski na przyszłość. I to podziałało - uważa.
Wykłady i szkolenia dla lekarzy Anna Klimczuk organizuje od prawie siedmiu lat. Bardzo solidnie podchodzi do ustalania tematyki szkoleń.
- Oferta szkoleniowa w kraju jest przebogata, dlatego musimy naprawdę się solidnie postarać, aby zaoferować produkt bardziej konkurencyjny niż ten oferowany przez firmy z innych regionów Polski - mówi pani Anna.
Pomimo własnego, rozbudowanego zaplecza konferencyjnego, Anna Klimczuk organizuje również szkolenia wyjazdowe. Na swoim koncie ma już np. konferencje w Kazimierzu Dolnym, Mrągowie, Suwałkach, a nawet za granicą. Jej firma oferuje nie tylko prelekcje i odczyty, ale także warsztaty i szkolenia praktyczne.
Anna Klimczuk, pytana o plany jej firmy na przyszłość, bez namysłu i jednym tchem wymienia: ciągle się rozwijać, podążać za potrzebami stomatologów, wprowadzać nowości do oferty i za pomocą szkoleń przezwyciężać strach dentystów przed nowościami.
Rady dla poczatkujących biznesmenów
Staraj się znaleźć niszę na rynku. Łatwiej jest pozyskać klientów, jeśli coś robisz jako jedyny czy jeden z niewielu.
Dbaj o jakość usług. Nie warto próbować sprzedawać bubla. Takie działanie przynosi pieniądze tylko jednorazowo.
Zadbaj, by w twojej firmie pracowali wysokiej klasy specjaliści. Inwestycja w ludzi naprawdę się opłaca.
Staraj się dowiedzieć, czego oczekują klienci, poznawaj ich potrzeby.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?