Jesteś nerwowy? Możesz mieć niedobór tego elektrolitu. Sprawdź, jak go rozpoznać i czym grozi zbyt niski poziom tego pierwiastka

Monika Góralska
Monika Góralska
Niedobory magnezu są obecnie powszechne, ponieważ ich główne przyczyny to nieodpowiednia dieta i przewlekły stres. Sprawdź, jakie dolegliwości wskazują na niedobory magnezu. Przesuwaj zdjęcia w prawo, naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Niedobory magnezu są obecnie powszechne, ponieważ ich główne przyczyny to nieodpowiednia dieta i przewlekły stres. Sprawdź, jakie dolegliwości wskazują na niedobory magnezu. Przesuwaj zdjęcia w prawo, naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE belchonock,ceglik/123rf.com
Udostępnij:
Magnez jest bardzo ważnym dla organizmu elektrolitem, który wspomaga działanie układu nerwowego oraz pracę mózgu, serca i mięśni. Obecnie wiele osób ma jednak niedobór magnezu, który jest spowodowany głównie nieprawidłową dietą, bogatą w produkty przetworzone, oraz narażeniem na przewlekły stres. Sprawdź, jakie objawy wskazują na braki magnezu w organizmie i czy dotyczą one również ciebie!

Jakie funkcje pełni magnez w organizmie?

Magnez to bardzo ważny pierwiastek, który przede wszystkim odpowiada za prawidłowe działanie układu nerwowego oraz pracę mięśni i serca. Reguluje przewodnictwo impulsów nerwowych, napięcie mięśniowe, przepuszczalność błon komórkowych i ciśnienie osmotyczne krwi, a także wydzielanie wielu enzymów.

Najważniejsze funkcje magnezu w organizmie to:

  • regulacja ciśnienia tętniczego krwi,
  • wspomaganie układu odpornościowego,
  • wsparcie działania układu nerwowego,
  • poprawa pamięci i koncentracji oraz pracy mózgu,
  • działanie uspokajające,
  • budowanie struktury kości i zębów,
  • uczestniczenie w procesie skurczu komórek mięśnia sercowego,
  • zmniejszenie ryzyka chorób sercowo-naczyniowych,
  • przeciwdziałanie powstawaniu zakrzepów krwi,
  • regulowanie stężenia glukozy we krwi,
  • wspomaganie funkcjonowania układu trawiennego,
  • wsparcie funkcjonowania wątroby,
  • regulowanie gospodarki hormonalnej i pracy tarczycy,
  • wspomaganie pracy nerek, zapobieganie kamicy nerkowej.

Sprawdź, jakie dolegliwości wskazują na niedobory magnezu!

Zobacz także:

Dzienne zapotrzebowanie na magnez

Niedobór magnezu (hipomagnezemia) to zbyt niskie stężenie magnezu we krwi, które prawidłowo powinno wynosić 0,65–1,2 mmol/l w surowicy krwi.

Według Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego zalecane dzienne spożycie magnezu w diecie wynosi:

  • mężczyźni do 30. roku życia – 400 mg,
  • mężczyźni powyżej 30. roku życia – 420 mg,
  • kobiety do 30. roku życia – 310 mg,
  • kobiety po 30. roku życia – 320 mg,
  • kobiety w ciąży poniżej 19. roku życia – 400 mg,
  • kobiety w ciąży powyżej 19. roku życia – 360 mg,
  • kobiety w okresie laktacji poniżej 19. roku życia – 360 mg,
  • kobiety w okresie laktacji powyżej 19. roku życia – 320 mg,
  • niemowlęta do 6. miesiąca – 30 mg,
  • dzieci od 6. miesiąca do 1. roku życia – 70 mg,
  • dzieci od 1. do 3. roku życia – 80 mg,
  • dzieci od 4. do 9. roku życia – 130 mg,
  • dzieci od 10. do 12. roku życia – 240 mg,
  • dzieci powyżej 13 roku życia – 360 mg.

Niedobór magnezu dotyczy szczególnie osób narażonych na długotrwały stres oraz niedbających o odpowiednio zbilansowaną dietę, a także ciężko pracujących fizycznie, uczniów, studentów oraz ludzi intensywnie pracujących umysłowo, kobiet ciężarnych oraz w okresie menopauzy.

Zbyt niski poziom magnezu w organizmie może skutkować rozwojem nadciśnienia tętniczego, stwardnieniem tętnic wieńcowych, kamicą nerkową, rozwojem miażdżycy i nowotworów, może też sprzyjać rozwojowi cukrzycy typu 2.

Magnez to niezbędny pierwiastek, którego niedobory ma większość osób. Jest bowiem łatwo wypłukiwany z organizmu, a skutkiem są zaburzenia mięśniowe i nerwowe, a także większa podatność na szkodliwe działanie stresu. Uzupełniaj magnez z naturalnych źródeł, by poprawić samopoczucie, łatwiej się zrelaksować i chronić serce. Te produkty zapewnią go najwięcej! Zobacz kolejne slajdy, przesuwając zdjęcia w prawo, ew. naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE.

W czym jest magnez? Te produkty to najlepsze źródła tego nie...

Źródło: Normy żywienia dla populacji Polski i ich zastosowanie Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego

Bądź zawsze w formie

miejsce #1

Orifarm

Vitrum D3 120 kapsułek.

35,83 zł9,50 zł-73%
miejsce #2

Smart Pharma

InnovitumB krople 4ml

28,99 zł18,99 zł-34%
miejsce #3

Nutropharma

Nutropharma Miovelia Pro 30Kaps. + 30 Saszetek

122,50 zł111,39 zł-9%
Materiały promocyjne partnera
Dodaj firmę Autopromocja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Przez pandemię żyjemy o 2 lata krócej - video flesz

Materiał oryginalny: Jesteś nerwowy? Możesz mieć niedobór tego elektrolitu. Sprawdź, jak go rozpoznać i czym grozi zbyt niski poziom tego pierwiastka - Strona Zdrowia

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Współczesna
Dodaj ogłoszenie