Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Katastrofa w Smoleńsku: Tupolew uległ zniszczeniu jeszcze w powietrzu

du
Katastrofa w Smoleńsku
Katastrofa w Smoleńsku
Od uderzenia w brzozę, które spowodowało urwanie skrzydła, poprzez zerwanie linii elektrycznej i uderzenia w kolejne drzewo samolot cały czas się wznosił. Czarne skrzynki przestały działać jeszcze w powietrzu.

Katastrofa w Smoleńsku

Powyższy wniosek da się wysnuć na podstawie raportu MAK.

Po tym ostatnim kontakcie z drzewami nastąpiło, także według danych zawartych w raporcie, coś dziwnego. Samolot nadal się wznosił lub utrzymywał wysokość - a następnie, w odległości 560 m od progu pasa, nastąpił zanik zasilania i zamrożenie pamięci komputera pokładowego FMS (Flight Management System) samolotu.

Doszło do tego 15 m nad ziemią (273 m npm.). Dopiero potem zaczął tracić on wysokość.

Podane w raporcie współrzędne sugerują, że samolot znajdował się wówczas na wysokości pasa startowego, w położeniu, które dawało nadzieje załodze na wyprowadzenie maszyny z niebezpieczeństwa.

W tym samym momencie, co komputer pokładowy przestały działać także rejestratory lotu. Przerwanie pracy urządzeń pokładowych nastąpiło około 15 m nad ziemią i w odległości ok. 60 m przed miejscem pierwszego zderzenia z gruntem.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna