Kierowcy autobusów drżą przed wizją przekształcenia

AB
- W spółkach najlepiej zarabiają prezesi - mówił na spotkaniu W. Biela (z prawej) z MZK. - My mamy 12 gr podwyżki za godzinę, czyli ok. 20 zł na miesiąc.
- W spółkach najlepiej zarabiają prezesi - mówił na spotkaniu W. Biela (z prawej) z MZK. - My mamy 12 gr podwyżki za godzinę, czyli ok. 20 zł na miesiąc. A. Białobrzewska
Ostrołęka. Nasz tabor to ruina! Wozimy ludzi autobusami w bardzo złym stanie technicznym. Gdyby tak pana dziecko jadąc autobusem do szkoły, zapadło się razem z podłogą, to pewnie inaczej byśmy teraz rozmawiali - mówił do prezydenta miasta Roman Brodowski z MZK.

Większość zatrudnionych w Miejskim Zakładzie Komunikacji w Ostrołęce boi się propozycji miasta, jaką jest przekształcenie tej jednostki w spółkę miejską z o.o. Obawiają się, że zmiana może doprowadzić do upadku zakładu, utraty miejsca pracy i pogorszenia jakości usług przewozowych świadczonych przez MZK.

Pracownicy MZK spotkali się z prezydentem miasta Januszem Kotowskim i przewodniczącym rady miasta Dariuszem Maciakiem w swojej siedzibie. Prezydent zapewnił kilkakrotnie, że nie ma na razie żadnych ukrytych planów sprzedaży zakładu po przekształceniu w spółkę miejską.

- Nie chcemy was zostawić samych sobie w obliczu zmian - tłumaczył prezydent. - Przekształcając MZK w spółkę, będziemy musieli być bardziej odpowiedzialni. Proponujemy dotację w wysokości 700 tys. złotych na poprawę płynności finansowej zakładu. Jako spółka miejska możecie się ubiegać o dofinansowania ze środków unijnych, my jako miasto damy do takiego projektu potrzebny wkład własny.

Deklaracja nie uspokoiła pracowników.

- Myślę, że chce pan prezydent nas przekształcić w spółkę, aby potem zlikwidować - mówił pracownik MZK Waldemar Il. - Trzeba było kupić nam z pięć autobusów. Jak teraz nie ma za co, to i w spółce nie będzie!

- Gdyby pan nam zaoferował 7 mln, to starczyłoby na kilka nowych wozów - mówił Stanisław Mierzejewski. - Za 700 tys. złotych można kupić najwyżej jeden. Rozpisałem sobie zestawienia z wyciągów innych podobnych spółek z kraju.

Większość po przekształceniu jest w złej sytuacji finansowej. Przykładem za to może być zakład w Łomży, który jest dobrze prosperującym zakładem budżetowym. Kontaktowałem się ze związkowcami z Łomży: nowe autobusy są kupowane na bieżąco.

- Proponujemy przekształcenie, bo spółka daje szersze pole do manewru i działań poprawiających sytuacje MZK - powiedział Kotowski. - Można położyć firmę albo narazić się mieszkańcom. Jeśli projekt nie przejdzie, nie odwrócę się od was. Jednak w 60 proc. jestem za przekształceniem.

FLESZ: Polacy żyją krócej. Co nas zabija?

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3