Udział w spotkaniu 3 września w siedzibie Wyższej Szkoły Administracji Publicznej w Ostrołęce, wzięło kilkadziesiąt osób. Wśród gości byli parlamentarzyści i samorządowcy z województw mazowieckiego, podlaskiego i warmińsko-mazurskiego, a także przedstawiciele działającej przy Prezydencie RP Radzie do spraw Strategicznych Projektów Rozwojowych oraz przedstawiciele stowarzyszeń i ruchów społecznych – „Tak dla CPK”, „Tak dla Rozwoju”. Inicjatorem i gospodarzem spotkania był wicestarosta ostrołęcki Artur Kozłowski.
Na dzisiejsze spotkanie zostali zaproszeni także ministrowie – infrastruktury, obrony narodowej oraz pełnomocnik rządu ds. CPK. Służbowe obowiązki panów ministrów zatrzymały, ale mam nadzieję, że za sprawą mediów, ta sprawa wybrzmi szerokim echem również w Warszawie – mówił wicestarosta ostrołęcki. – Spotkaliśmy się, by rozmawiać o szprysze nr 3. To spotkanie zorganizowaliśmy, by szerzej podyskutować w towarzystwie samorządowców, ruchów społecznych, parlamentarzystów. Przedyskutować szeroko, ponad podziałami, bo zależy nam na tym, by ta inwestycja została zrealizowana – podkreślił Artur Kozłowski.
W spotkaniu wzięli udział również samorządowcy z woj. podlaskiego m.in. zastępca prezydenta Łomży Piotr Serdyński czy wójt gminy Łomża Piotr Kłys. W spotkaniu wzięli udział również parlamentarzyści Żaneta Cwalina-Śliwowska z Polski 2050, Alicja Łepkowska-Gołaś z Koalicji Obywatelskiej, poseł Prawa i Sprawiedliwości, były minister i wicepremier Henryk Kowalczyk oraz poseł PiS Marcin Grabowski.
Jestem w stałym kontakcie z Ministerstwem Infrastruktury, wczoraj odbyłam długie spotkanie z wiceministrem Malepszakiem i chciałabym państwu przekazać informacje, które posiadam bezpośrednio z ministerstwa, jak to będzie wyglądać, jak jest planowane – mówiła posłanka Cwalina-Śliwowska. – Otóż do roku 2027 uzyskamy tanie, szybkie, regularne połączenia na trasie Łomża-Ostrołęka-Tłuszcz-Warszawa – zapowiedziała posłanka. Dodała, że pociąg docelowo ma pokonywać trasę Warszawa-Ostrołęka w godzinę i piętnaście minut i dodatkowe 25 minut do Łomży.
Poinformowała też, że 3 września odbyła się konferencja CPK, dotycząca odcinka Ostrołęka-Giżycko. – To jest 152 kilometry, dla których jest już studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe – przekazała, dodając, że większość inwestycji ma być finansowana w ramach CPK. Natomiast posłanka Łepkowska-Gołaś podkreśliła, że do samego połączenia kolejowego nikt jej nie musi przekonywać. – Ale to muszą być realne, ekonomicznie zgadzające się działania – zaznaczyła.
Na potrzebę mobilizacji wszystkich sił politycznych ws. szprychy nr 3 zwrócił z kolei uwagę poseł Kowalczyk. – Mam nadzieję, że wspólny wysiłek samorządowców wpłynie przynajmniej na niektórych członków rządu, aby kontynuować to, co zostało zaplanowane – podsumował parlamentarzysta. Na koniec spotkania samorządowcy zaapelowali o wsparcie do parlamentarzystów i zapowiedzieli kolejne działania.
W środę miasto Łomża poinformowało, że PKP PKL zmieniły specyfikację warunków zamówienia dla przetargu na przebudowę linii kolejowej z Łomży do Śniadowa w ramach Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej – Kolej+. Zgodnie z nowymi zapisami pociąg z Łomży do Warszawy ma pojechać już pod koniec 2026 roku, a nie w 2029 jak pierwotnie było założone. Samorząd przekazał, że niebawem w Łomży planowane jest w tej sprawie spotkanie z przedstawicielami Ministerstwa Infrastruktury.
Tragedia w Połtawie. 41 ofiar po rosyjskim ataku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?