Koniec nadziei! Za cztery lata żaden pociąg tędy nie przejedzie.

BJK
Krzyż św. Andrzeja za cztery lata zniknie z al. Piłsudskiego
Krzyż św. Andrzeja za cztery lata zniknie z al. Piłsudskiego Bartosz J. Klepacki
Łomża. Minister infrastruktury podjął decyzję: Kolei w Łomży nie będzie.

Pociągi osobowe z Łomży do Ostrołęki czy Białegostoku ułatwiłyby życie wielu ludziom. Studentom zapewniłyby szybszy dojazd do ośrodków akademickich, biznesmenom łatwiejsze dotarcie do klientów. Jednak tak się nie stanie.

Ostatni odjedzie w 2012 r.
- Przy obecnym natężeniu ruchu i wykonaniu tylko niezbędnych robót konserwacyjnych linia może być eksploatowana najdłużej do roku 2012 - stwierdza Cezary Grabarczyk, minister infrastruktury. - Po tym okresie kwalifikować się będzie do zamknięcia.
O zbadanie stanu infrastruktury na połączeniach kolejowych Łomża - Śniadowo - Ostrołęka oraz Łomża - Śniadowo - Białystok zabiegał poseł Lech Antoni Kołakowski (PiS).
- Pogarszający się stan techniczny starzejącej się linii wkrótce uniemożliwi transport towarów drogą kolejową. Co wtedy? - pytał Kołakowski.
Jak się okazało, pieniędzy na połączenie przez Łomżę po prostu nie ma, bo inwestycja jest nieopłacalna. Polskie Koleje Państwowe nie mają pieniędzy. Nie ma ich też Ministerstwo Rozwoju Regionalnego w aktualnym Programie Operacyjnym "Infrastruktura i Środowisko". Również samorządy województw mazowieckiego i podlaskiego nie zgłosiły linii do modernizacji w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych.

Kilometr za 2 miliony
Szacunkowy koszt modernizacji 18 km połączenia i naprawy bieżącej (ok 9,2 km) linii nr 36 na odcinku Ostrołęka - Śniadowo wynosi 36,3 mln złotych, zaś linii nr 49 Śniadowo - Łomża blisko 35 mln złotych. Łącznie na modernizację odcinka Łomża - Ostrołęka potrzeba około 71,3 mln zł.
- Średnio jeden kilometr toru szacuje się na 2 mln zł - wylicza minister Grabarczyk.
Aby połączenia były rentowne i miały rację bytu, tygodniowo z Łomży musiałoby odjeżdżać ponad 800 pasażerów.
- Gdyby kolej była, to by się z niej korzystało - mówi Mariusz Kasprowicz, student Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku. - Teraz samochodem dojazd do Białegostoku to trochę ponad godzinę, gdyby pociąg dotarł do stolicy województwa szybciej, to na pewno wielu korzystałoby z połączenia. W dodatku łomżyniacy często pracują w Białymstoku, więc oszczędzaliby czas i pieniądze - podkreśla.
Obecnie koszty eksploatacji ponad pięciokrotnie przewyższają wpływy z połączeń. Likwidacja kolei w Łomży ucieszy co najwyżej kierowców, którzy rano czekają na al. Piłsudskiego, aż przejadą wagony pełne węgla...

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jarek

Kiedy będo pociągi osobowe w łomży .ŁOMŻA CHCE PKP I POCIĄGÓW. dajcie pociągi tak jak w syczniu 2010 podczas Wiekiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Cała ŁOMŻA chce. piszcie na [email protected]

Ł
Łomżyniak

Łomża to największe zadupie podlasia. A ci ludzie to parodia społeczeństwa. O kierowcach Łomżyńskich to już legendy są, po co im Via Baltica, po co im kolej!!! Do tego ciemnogrodu nikt nie jeździ!!! Pajace ubierający się w cekiny, szerokie rury w tłumikach i puszek na kierownicy. To najgorsze zadupie Polski!!!!
Bardzo ciekawe, jak my jestesmy zadupiem to sledzistok to czarna dziura otchlan i twoj stary (bialystok stolica polskiego disco-polo oraz miasto konona najwiekszego wiesniako-polityka w polsce) wiec za nim cos napiszesz zastanów sie czy sledzistok to "miasto" czy wies w ktorej wywodza sie sami wiesniacy.

POLSKA DLA POLAKÓW ŚLEDZIE NA BIAŁORUŚ!!!!!!!!!!!!!!!!

g
gość

Dosc juz bezprecedensowego łamania polskiego i unijnego prawa. Zgodnie z ustaleniami dokonanymi przez unijnych i kandydujacych ministrow transportu na Krecie w roku 2002, nieodwolanie Via baltica musi isc po ciagu S 8 - przez Bialystok, Augustow.

g
gość

Dosc juz bezprecedensowego łamania polskiego i unijnego prawa. Zgodnie z ustaleniami dokonanymi przez unijnych i kandydujacych ministrow transportu na Krecie w roku 2002, nieodwolanie Via baltica musi isc po ciagu S 8 - przez Bialysotk, Augustow.

w
wojtek

Łomża to największe zadupie podlasia. A ci ludzie to parodia społeczeństwa. O kierowcach Łomżyńskich to już legendy są, po co im Via Baltica, po co im kolej!!! Do tego ciemnogrodu nikt nie jeździ!!! Pajace ubierający się w cekiny, szerokie rury w tłumikach i puszek na kierownicy. To najgorsze zadupie Polski!!!!

Dodaj ogłoszenie