Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Konsumenci znają i cenią QAFP

koci
archiwum
Około 70 proc. konsumentów rozpoznaje system jakości QAFP, z tego 2/3 deklaruje, że kupi drób z takim znakiem.

Informacje takie przekazała Krajowa Rada Drobiarstwa. Trzyletnia kampania informacyjno-promocyjna o nowym systemie jakości w drobiarstwie dobiega właśnie końca.

Programu Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP (czyli Quality Assurance for Food Products) w odniesieniu do drobiu rozprowadzony był od 2012 r. Polega on na ścisłym przestrzeganiu norm jakościowych od tuczu piskląt, poprzez dobór właściwych pasz, prowadzenie w odpowiedni sposób hodowli, ubój i pakowanie elementów kurczaka w opakowania MAP (w tzw. atmosferze chronionej) oraz transport. - Podczas tej kampanii przede wszystkim postawiliśmy na edukację konsumentów, co to jest system jakości QAFP - mówi Tomasz Sandomierski z Krajowej Rady Drobiarstwa (KRD), koordynator kampanii . - Z badań przeprowadzonych pół roku temu wynika, że 70 proc. konsumentów posiada świadomość tego znaku.

Zaznaczył, że z drugiej strony dzięki wprowadzeniu nowych standardów w wielu zakładach drobiarskich podniosła się jakość produkcji. Wdrożenie systemu wymagało innego podejścia do produkcji, m.in. przestrzegania reżimów jakościowych. Dotyczyło to na przykład skrócenia czasu od uboju do dostarczenia do sklepu, zastosowania właściwych opakowań, rygorystycznego przestrzegania standardów sanitarnych.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna