Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kto zyskał na pandemii koronawirusa? "Popyt wzrósł i wzrasta"

Maciej Badowski
Maciej Badowski
Auta używane zyskały na sytuacji z jaką mamy do czynienia na rynku samochodów nowych.
Auta używane zyskały na sytuacji z jaką mamy do czynienia na rynku samochodów nowych. Andrzej Banas/ Polska Press
Sytuacja aut poleasingowych jest bardzo ciekawa w kontekście pandemii. - Branża zyskała, szczególnie jeśli mówimy o stronie popytowej i o większych cenach końcowych- tłumaczy w rozmowie z Agencją informacyjną Polska Press ekspert.

Jak wyjaśnia w rozmowie z AIP Artur Kopania, poleasingowe.pl, zwiększony ruch na rynku samochodów używanych wzrósł i wzrasta. Ekspert wskazuje dwa czynniki. Po pierwsze pandemię, która wiele podmiotów prywatnych zachęciła, a niekiedy "zmusiła" do zakupu samochodu na własny użytek - po to, by np. nie poruszać się komunikacją miejską, by mieć większą mobilność itd. - Drugim czynnikiem jest obecna sytuacja na rynku samochodów nowych- dodaje.

- Jeśli chodzi o firmy to pandemia paradoksalnie wzmożyła popyt - dotacje rządowe pozwoliły na lokowanie środków finansowych właśnie m.in. w ruchomości jakimi są auta poleasingowe, natomiast udogodnienia i wyjście przez firmy leasingowe naprzeciw konsumentom ("wakacje od spłaty", obniżenie rat itp.) spowodowały sytuację, że liczba windykacji się zmniejszyła. Leasingi są utrzymywane, więc firmy, zamiast przeznaczać środki na raty, mogły inwestować w innym miejscu- wyjaśnia. Ekspert przypomina również, że podczas pandemii dochodziło do lockdownów, co tylko zwiększyło zainteresowanie kupowaniem aut w formie online.

Tak jak wspominał wcześniej auta używane zyskały na sytuacji z jaką mamy do czynienia na rynku samochodów nowych. - M.in. z tytułu braków półprzewodników producenci nie są w stanie dostarczać samochodów na potrzeby klientów. Teraz wchodząc do salonu, możemy usłyszeć od dealera, że owszem można kupić, ale trzeba "stanąć w kolejce" i czekać aż samochód będzie dostępny. Na początku były to 2-3 miesiące oczekiwania, z biegiem czasu okres ten się wydłużał do 5-8 miesięcy, a teraz już można usłyszeć, że nie wiadomo kiedy auto będzie dostępne- wylicza.

Kopania wyjaśnia, że to spowodowało zwrot klientów w stronę samochodów używanych, szczególnie że wśród poleasingowych sporą część stanowią roczne lub 2-letnie samochody z bogatym wyposażeniem. - Konsument, mając do wyboru oczekiwanie na nowy samochód, bez gwarancji, kiedy go otrzyma a prawie nowy, poleasingowy, gdzie nie musi iść na kompromis, jeśli chodzi o wyposażenie albo ten kompromis zakłada niewielkie ustępstwa, to wybór dla niego jest prosty- tłumaczy.

Zapytany jakie samochody sprzedają się najlepiej, odpowiada, że "wszystko sprzedaje się lepiej niż zwykle". - Jeśli mamy wyróżnić to ewidentnie widać różnicę w sprzedaży samochodów premium, samochodów do 3 lat (bo "zastępują" samochody nowe) i samochodów ciężarowych- wylicza.

Jeśli chcemy kupić nowe ogumienie samochodowe, powinniśmy skupić się nie tylko na specyfikacji pojazdu. Pytanie jakie powinniśmy więc sobie postawić to: jakie opony są najlepsze dla mnie i mojego auta? Zastanówmy się, ile kilometrów pokonujemy w ciągu roku, po jakich trasach się poruszamy. Czy jest to jazda miejska, autostradowa, a może w jakichś cięższych warunkach? Po trzecie, zwróćmy uwagę na to, w jakim stylu się przemieszczamy – dynamicznie czy spokojnie. Te wszystkie cechy będą miały wpływ na wybór opon.Kupowanie ogumienia samochodowego jest łatwe, jeśli przestrzega się kilku ważnych zasad.

Kupujesz opony na zimę? To musisz wiedzieć. "Etykiety zawier...

Jak wynika z wynika z raportu poleasingowe.pl „Samochody poleasingowe- trendy w sprzedaży online 2021" największą popularnością wśród sprzedawanych marek samochodów osobowych cieszy się BMW. Drugie miejsce zajmuje Skoda, a podium zamyka Mercedes. Wśród samochodów dostawczych prowadzi Renault, kolejne miejsca należą do Fiata i Iveco. Natomiast w przypadku aut ciężarowych pierwsze miejsce należy do Mercedesa. Na drugim miejscu uplasował się MAN, a tuż za nim DAF.

Co ciekawe, samochody roczne potrafią być wylicytowane za cenę większą niż cena samochodu nowego. Z kolei zainteresowanie samochodami ciężarowymi tłumaczy potrzebą prowadzenia biznesu, więc każdy jest na wagę złota. - Jeśli chodzi o wzrost licytowanych sum, to ogólnie rzecz biorąc, można stwierdzić, że są wyższe nawet do 30 proc.- dodaje.

Z raportu dowiadujemy się, które modele samochodów sprzedawały się najlepiej. I tak w przypadku aut osobowych, liderem jest BMW serii 3, Opel Astra oraz Skoda Fabia. W TOP 7 znalazły się ponadto: Bmw serii 5, Skoda Octavia, Audi A4 oraz Fiat Tipo.

W przypadku samochodów dostawczych najchętniej kupowane były: Renault Master, Fiat Ducato oraz Iveco Daily. Jeżeli chodzi o auta ciężarowe to pierwsze miejsce zajmuje MAN TGX, drugie miejsce Mercedes Actros, a trzecie Iveco Stralis.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Kto zyskał na pandemii koronawirusa? "Popyt wzrósł i wzrasta" - Strefa Biznesu

Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna