Którą markę ciągników rolnicy kupują najchętniej? Raport firmy Martin & Jacob

opr. (koci)Zaktualizowano 
Największym zainteresowaniem wśród rolników cieszy się marka New Holland
Największym zainteresowaniem wśród rolników cieszy się marka New Holland Polska Press
W kwietniu wydano tablice do 729 nowych ciągników rolniczych. Oznacza to 7% spadku w stosunku do marca. Wolumen był również o 8% niższy od tego z analogicznego okresu ubiegłego roku – informuje agencja Martin & Jacob, monitorująca rynek rolniczy.

Chwilowe obniżenie popytu nie musi stanowić powodu do niepokoju dla producentów i dealerów ciągników rolniczych – mówi Tomasz Rybak z firmy Martin & Jacob. - Łącznie w pierwszych czterech miesiącach roku zarejestrowano już blisko 2400 maszyn. To zaledwie kilkadziesiąt sztuk mniej niż w analogicznym okresie 2018 roku

Kto w czołówce

Pozycję lidera utrzymała marka New Holland. W kwietniu odnotowano rejestrację 136 ciągników z jej logo. Taki wynik przełożył się na 7% spadku w stosunku do marca. Był również o 12% niższy od tego z analogicznego okresu ubiegłego roku.

Drugie pod względem popularności były maszyny z linii produkcyjnej John Deere. Wydano tablice do 105 zielono-żółtych konstrukcji – to o 5% mniej niż w poprzednim miesiącu oraz o 31% mniej niż w kwietniu 2018 roku.

Trzecia lokata przypadła marce Kubota. Wolumen 89 ciągników oznaczał 24% spadku w stosunku do marca. W analogicznym okresie poprzedniego roku zarejestrowano identyczną liczbę pomarańczowych maszyn.

Sprawdzone konstrukcje górą

Najczęściej rejestrowanym modelem ciągnika w kwietniu był John Deere 6120M. Wydano tablice do 20 egzemplarzy tej maszyny. Druga lokata przypadła ex aequo konstrukcjom John Deere 6155M, Kubota M5091 oraz Zetor Proxima 90. Każda z nich doczekała się 16 rejestracji. Podium najpopularniejszych modeli zamknął New Holland TD 5.85. Właścicieli znalazło 15 takich ciągników.

Gdzie kupują najwięcej

Największy popyt na traktory odnotowano w województwie mazowieckim. Na jego terenie wydano tablice do 109 maszyn, a więc o 19% mniej niż w marcu. Taki wolumen przełożył się także na 20% spadku w stosunku do kwietnia 2018 roku. Na drugiej pozycji uplasowały się ex aequo województwa lubelskie i wielkopolskie, z wynikami 78 rejestracji. Sprzedaż w pierwszym z tych regionów wzrosła o 16% w porównaniu z poprzednim miesiącem, ale zmalała o 7% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Z kolei w przypadku Wielkopolski kwietniowe potrzeby okazały się o 11% niższe od marcowych. Wynik przełożył się także na 4% spadku w porównaniu z tym samym okresem 2018 roku. Czołówkę zamknęło województwo łódzkie, z liczbą 70 rejestracji. To o 9% więcej niż w marcu, ale o 1% mniej niż w kwietniu zeszłego roku.

Uczniowie ze szkoły w Rusocinie remontują stare ciągniki. "To najlepsza forma promocji placówki"

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3