Długoterminowy kontrakt Barcelony z Philipsem
Kataloński dziennik „El Mundo Deportivo” poinformował, że „Balugrana” zawarła umowę sponsorską z technologicznym gigantem – holenderskim Philipsem, którego logo będzie zdobić rękawy klubu przez kilka następnych lat. Podpisany kontrakt przewidziano na trzy lata, choć przewidywana jest możliwość przedłużenia współpracy o kolejne dwa lata.
Barcelona zarobi na transakcji z Philipsem łącznie 56 mln euro: 8 mln euro w pierwszym roku, 10 mln euro w drugim, 12 mln euro w trzecim, 12 mln euro w czwartym i 14 mln euro w piątym. Środki z pewnością pomogą złagodzić obciążenia finansowe klubu.
Philips dostarczy telewizory na nowy Spotify Camp Nou
Kontrakt może również pomóc „Dumie Katalonii” w ostatecznym zatwierdzieniu pomocnika Gaviego do pierwszego zespołu. Kataloński klub musi jednak zarobić około 200 milionów euro, zanim będzie mógł oficjalnie zgłosić zawodnika do LaLigi w kadrze podstawowej drużyny Barcy.
Philips chce być kojarzony z Barceloną, bardzo popularnym ze względu na stałe związki piłkarzy i trenerów klubem w Holandii, a także z wielkim projektem Espai Barca. Firma z Eindhoven będzie też dostawcą telewizorów dla nowego stadionu Spotify Camp Nou, co wewnętrznie wycenia się na około 4 miliony euro. Ponadto Philips będzie miał również pierwszeństwo w dodostarczaniu swoich telewizorów na inne klubowe obiekty.
Holenderski koncern ostatecznie nie wyposaży stadionu w oświetlenie, co równiez było przedmiotem negocjacji.