Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łomża. Poślizg w wyborze wariantu inwestycyjnego linii kolejowej na odc. Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżycko

Jakub Wróblewski
Jakub Wróblewski
Wariant inwestorski linii kolejowej nr 29 na odc. Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżycko poznamy w II kwartale 2023 roku.
Wariant inwestorski linii kolejowej nr 29 na odc. Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżycko poznamy w II kwartale 2023 roku. pixabay.com
Poślizg w wyborze wariantu inwestorskiego linii kolejowej nr 29 na odc. Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżycko. CPK poinformowało, że wybór wariantu inwestorskiego nastąpi w II kwartale 2023 roku.

O zmianie harmonogramu realizacji inwestycji poinformowało na swojej stronie CPK. Wcześniej spółka informowała, że wariant inwestorski miał być znany w pierwszym kwartale 2023 roku.

Wybór wariantu inwestorskiego nastąpi w II kwartale 2023 r. Zmiana terminu wynika z przedłużających się prac po stronie wykonawcy studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ), czyli firmy, która przygotowuje na zlecenie CPK studium wykonalności. Dotyczy to przede wszystkim analizy wielokryterialnej, od której bezpośrednio zależy wybór wariantu inwestorskiego. - poinformował Konrad Majszyk rzecznik prasowy CPK.

Wariant inwestorski ma zostać wybrany spośród czterech propozycji przedstawionych wcześniej. W maju oraz czerwcu odbywały się konsultacje społeczne, których celem było doprecyzowanie czterech wariantów proponowanych tras. Wybór wariantu inwestorskiego jest niezbędny do wydania decyzji środowiskowej.

Celem obecnych prac prowadzonych przez wykonawcę jest doprecyzowanie czterech wariantów, a następnie rekomendacja wariantu inwestorskiego, który przedstawimy wraz z proponowanymi rozwiązaniami technicznymi i projektowymi. Będzie on ważnym elementem wniosku o decyzję środowiskową - przekazuje rzecznik prasowy CPK.

Od strony realizacyjnej cała inwestycja zostanie podzielona na dwie części. Pierwsza dotyczy odcinka Ostrołęka – Łomża, który ma zostać wybudowany do końca 2027 r., a druga fragmentu Łomża – Pisz – Orzysz – Giżycko, który ma powstać do końca r. 2032. Dzięki budowie linii kolejowej nr 29 pociągi po ponad 30 latach wrócą do Łomży.

Dzięki kolejowej „szprysze” nr 3 do sieci pasażerskich połączeń dalekobieżnych włączone zostaną Łomża, Kolno, Pisz i Orzysz. Dzisiaj do Łomży i Orzysza dojeżdżają tylko pociągi towarowe, a Kolno nie ma w ogóle dostępu do kolei. Prawie 60-tysięczna Łomża to dziś jedno z największych miast w Polsce bez dostępu do kolei pasażerskiej. To miasto czeka na powrót pociągów pasażerskich od 1993 r., kiedy istniejące połączenie zostało zlikwidowane.

Z prognoz CPK wynika, że z i do Łomży podróżować będzie ok. 2,2 tys. pasażerów dziennie.

Zobacz też:Suwałki. 25 lat więzienia dla matki za zabójstwo córki. Zabiła ze szczególnym okrucieństwem 9-miesięczną Blankę

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna