Łomża > Radni o Via Baltice

(MRD)
Inicjator akcji w internecie "Via Baltica przez Łomżę" Dariusz Sipowski wystąpił na sesji Rady Miejskiej. W sali konferencyjnej ratusza zaapelował o podpisanie przez radnych listu otwartego do Donalda Tuska, premiera polskiego rządu.

Premier we wrześniu rozstrzygnie, którędy przebiegnie europejski korytarz transportowy: przez Łomżę, co rekomendują eksperci i ekolodzy, czy przez Białystok. Radni list podpisali.

Najnowsze oferty na Black Friday

miejsce #20

Promocja

Toshiba 65UA2063DG

Widżety Smart TV:Amazon Prime, Netflix, YouTube;Cy…

2 699,00 zł2 490,00 zł-8%
miejsce #10

Promocja

LG GBB71PZEFN

System automatycznego odszraniania chłodziarki:tak…

2 399,00 zł2 199,00 zł-8%
Materiały promocyjne partnera

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gość

Pamiętajmy o historii wydarzeń w sprawie obwodnicy Augustowa. Wiele nam to wyjaśni.

TVN 24.pl 10 X 2007 "Kandydat na ministra środowiska chce obwodnicy przez Rospudę

"TWARDY ORZECH DO ZGRYZIENIA DLA PRZYSZŁEGO RZĄDUNowy rząd nie zrezygnuje z obwodnicy przez Rospudę?
TVN24 Wiele wskazuje na to, że mimo porażki PiS, obwodnica Augustowa jednak przetnie Dolinę Rospudy.

Na taką możliwość wskazuje w rozmowie z "Dziennikiem" Stanisław Żelichowski, kandydat PSL na ministra środowiska.

Spore wyzwanie ...Nowy minister ochrony środowiska będzie miał twardy orzech do zgryzienia. Żelichowski uważa, że największym problemem jest przekonanie do wariantu "drogi przez Rospudę" Komisji Europejskiej. Dlatego zgodnie z postulatem Komisji, zostaną przygotowane analizy dwóch alternatywnych tras.

Jednak polityk PSL nie ma wątpliwości, że zwycięży dotychczas planowany przebieg przez Rospudę.-

Realizacja innej koncepcji będzie niezwykle kosztowna i może zająć nawet 10 lat - tłumaczy.
Taka zapowiedź może wywołać mową burzę wśród międzynarodowych organizacji ekologicznych, które w kwietniu i pod koniec lipca zmobilizowały tysiące osób, aby powstrzymać spychacze przed rozpoczęciem prac.Co na to Komisja Europejska?Bruksela reaguje z mieszanymi uczuciami na wypowiedź polityka PSL. - Pozwaliśmy do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości poprzedni polski rząd, bo nie chciał przedstawić alternatywnych tras. Dobrze, że to się zmieni - mówi Barbara Helfferich, rzeczniczka Komisji Europejskiej ds. Ochrony Środowiska. Ale nie chce powiedzieć, czy Unia zgodziłaby się na kontynuację budowy przez Rospudę.

Zamieszanie w Platformie Pomysł Żelichowskiego wywołuje zamieszanie w Platformie. Stanisław Gawłowski, poseł PO zangażowany w sprawy ochrony środowiska, uważa, że najlepiej by było, gdyby nowa autostrada przebiegała koło Łomży.

Jednak biorąc pod uwagę skalę zaangażowania kapitału, utrzymanie obecnego przebiegu obwodnicy prawdopodobnie jest nieuniknione."

Pamietajmy o historii wydarzen....wiele naj wyjasni Bierzmy z niej argumenty do obrony obwodnicy Augustowa ....

g
gość

Pamiętajmy o historii wydarzeń w sprawie obwodnicy Augustowa. Wiele nam to wyjaśni.
TVN 24.pl 10 X 2007 "Kandydat na ministra środowiska chce obwodnicy przez Rospudę

"TWARDY ORZECH DO ZGRYZIENIA DLA PRZYSZŁEGO RZĄDUNowy rząd nie zrezygnuje z obwodnicy przez Rospudę?
TVN24 Wiele wskazuje na to, że mimo porażki PiS, obwodnica Augustowa jednak przetnie Dolinę Rospudy.

Na taką możliwość wskazuje w rozmowie z "Dziennikiem" Stanisław Żelichowski, kandydat PSL na ministra środowiska.

Spore wyzwanie ...Nowy minister ochrony środowiska będzie miał twardy orzech do zgryzienia. Żelichowski uważa, że największym problemem jest przekonanie do wariantu "drogi przez Rospudę" Komisji Europejskiej. Dlatego zgodnie z postulatem Komisji, zostaną przygotowane analizy dwóch alternatywnych tras.

Jednak polityk PSL nie ma wątpliwości, że zwycięży dotychczas planowany przebieg przez Rospudę.-

Realizacja innej koncepcji będzie niezwykle kosztowna i może zająć nawet 10 lat - tłumaczy.

Taka zapowiedź może wywołać mową burzę wśród międzynarodowych organizacji ekologicznych, które w kwietniu i pod koniec lipca zmobilizowały tysiące osób, aby powstrzymać spychacze przed rozpoczęciem prac.Co na to Komisja Europejska?Bruksela reaguje z mieszanymi uczuciami na wypowiedź polityka PSL. - Pozwaliśmy do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości poprzedni polski rząd, bo nie chciał przedstawić alternatywnych tras. Dobrze, że to się zmieni - mówi Barbara Helfferich, rzeczniczka Komisji Europejskiej ds. Ochrony Środowiska. Ale nie chce powiedzieć, czy Unia zgodziłaby się na kontynuację budowy przez Rospudę.

Zamieszanie w Platformie Pomysł Żelichowskiego wywołuje zamieszanie w Platformie. Stanisław Gawłowski, poseł PO zangażowany w sprawy ochrony środowiska, uważa, że najlepiej by było, gdyby nowa autostrada przebiegała koło Łomży.

Jednak biorąc pod uwagę skalę zaangażowania kapitału, utrzymanie obecnego przebiegu obwodnicy prawdopodobnie jest nieuniknione."

Pamietajmy o historii wydarzen....wiele naj wyjasni Bierzmy z niej argumenty do obrony obwodnicy Augustowa ....

g
gość

Ewentualność opóźniania budowy dróg ekspresowych na Podlasiu o prawie dwadzieścia lat?"Wspolczesna" pisząc o pracach konsultuingowych Via Baltica podawała 5 lipca 2008:"Eksperci podkreślili, że szczególnym przypadkiem jest obwodnica Augustowa, ponieważ ostateczna decyzja o jej przebiegu i przekroju powinna być dostosowana do wybranego wariantu. Zwrócili też uwagę na fakt, że przy wyborze wariantu 42, rekomendowanego przez zespół autorski, konieczna będzie budowa trasy ekspresowej na odcinku Warszawa - Białystok (Białystok - Stare Jeżewo do roku 2020, Ostrołęka - Zambrów do roku 2030 i Zambrów-Stare Jeżewo po roku 2030)."

Jak sie wydaje, staiomy zapewne wobec groźby ZABLOKOWANIA nie tylko budowy Via Baltica na Podlasiu, ale nawet PRZEDŁUŻENIA TERMINÓW, czy - w niekórych wypadkach w ogóle ZREZYGNOWANIA - z budowy tu dróg ekspresowcyh. (Via Baltica na odcinku do Białegosotku nie miałaby powstac jak polanowano do 2012, ale droga ekspresowa dopiero w roku 2030, czyli z opóźnieniem prawie dwudziestu lat. (sic , sic, sic). Jak rozumiemy, nie rekomenduje się też w ogóle budowy Via baltica/ drogi ekpresowej Augustów -Białystok.

Teraz juz wszyscy w Augustowqie i Białymstoku powinni sie zastanowić czy nie jest juz dla nich w pełni oczywsite i niepodważalne,że bez Via Baltica staniemy się obszarem nędzy i braku jakochkolwiek perspektyw. Prawdziwym obszarem peryferyjnym UE.