Łomża > Społecznicy jednoczą się dla Via Baltiki

MRD
Zapraszam każdego, komu zależy na rozwoju naszego miasta jutro o godz. 18.30 do Klubu Amnesia przy ul. Sienkiewicza 10 w Łomży - zachęca 22-letni Dariusz Sipowski, założyciel profilu "Via Baltica przez Łomżę" na portalu nasza-klasa.pl.

Pomysł młodzieńca, lobbującego na rzecz obwodnicy miasta, poparło prawie 33 tysiące internautów. Dariusz Sipowski zapowiada, że celem spotkania jest list otwarty do premiera Tuska z apelem, aby podjął męską decyzję o Via Baltice przez Łomżę.

Sygnatariuszami listu są, m.in., historycy prof. Janusz Tazbir i Henryk Samsonowicz, dr Maria Wilińska, organizator Muzycznych Dni Jacek Szymański, prezesi: TPZŁ Zygmunt Zdanowicz i Wspólnoty Polskiej Hanka Gałązka, ks. Andrzej Godlewski i ks. Szczepan Dobecki.

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gość

Pamiętajmy o historii wydarzeń w sprawie obwodnicy Augustowa. Wiele nam to wyjaśni.

TVN 24.pl 10 X 2007 "Kandydat na ministra środowiska chce obwodnicy przez Rospudę

"TWARDY ORZECH DO ZGRYZIENIA DLA PRZYSZŁEGO RZĄDUNowy rząd nie zrezygnuje z obwodnicy przez Rospudę?
TVN24 Wiele wskazuje na to, że mimo porażki PiS, obwodnica Augustowa jednak przetnie Dolinę Rospudy.

Na taką możliwość wskazuje w rozmowie z "Dziennikiem" Stanisław Żelichowski, kandydat PSL na ministra środowiska.

Spore wyzwanie ...Nowy minister ochrony środowiska będzie miał twardy orzech do zgryzienia. Żelichowski uważa, że największym problemem jest przekonanie do wariantu "drogi przez Rospudę" Komisji Europejskiej. Dlatego zgodnie z postulatem Komisji, zostaną przygotowane analizy dwóch alternatywnych tras.

Jednak polityk PSL nie ma wątpliwości, że zwycięży dotychczas planowany przebieg przez Rospudę.-

Realizacja innej koncepcji będzie niezwykle kosztowna i może zająć nawet 10 lat - tłumaczy.
Taka zapowiedź może wywołać mową burzę wśród międzynarodowych organizacji ekologicznych, które w kwietniu i pod koniec lipca zmobilizowały tysiące osób, aby powstrzymać spychacze przed rozpoczęciem prac.Co na to Komisja Europejska?Bruksela reaguje z mieszanymi uczuciami na wypowiedź polityka PSL. - Pozwaliśmy do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości poprzedni polski rząd, bo nie chciał przedstawić alternatywnych tras. Dobrze, że to się zmieni - mówi Barbara Helfferich, rzeczniczka Komisji Europejskiej ds. Ochrony Środowiska. Ale nie chce powiedzieć, czy Unia zgodziłaby się na kontynuację budowy przez Rospudę.

Zamieszanie w Platformie Pomysł Żelichowskiego wywołuje zamieszanie w Platformie. Stanisław Gawłowski, poseł PO zangażowany w sprawy ochrony środowiska, uważa, że najlepiej by było, gdyby nowa autostrada przebiegała koło Łomży.

Jednak biorąc pod uwagę skalę zaangażowania kapitału, utrzymanie obecnego przebiegu obwodnicy prawdopodobnie jest nieuniknione."

Pamietajmy o historii wydarzen....wiele naj wyjasni Bierzmy z niej argumenty do obrony obwodnicy Augustowa ....

g
gość

Na Krecie w roku 2002 ministrowie transportu UE i krjakow kandydujacyh ustalili ostatecnzie i nieodwolanie przbieg Via Baltica i Rail Baltica przez Bialystok. Jest to obowaizujace unuijne prawo.

Niewyobrazalne jest zeby glowna trasa regionu ominela najwieksze miasto w Polsce polnocno-wschodniej od Gdanska po Lublin.

~Jozin z Bazin~

"Zielony" ściemniasz.

Wariant przez Łomżę nie jest ani krótszy, ani tańszy i wątpliwe, aby łomżyniacy byli zachwyceni wizja tirów pędzących przez ich tereny.

Dodaj ogłoszenie