Mazury > Rail Baltica przez Ełk

ema
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
Jest decyzja ministerstwa infrastruktury oraz PKP Polskich Linii Kolejowych w sprawie przebiegu trasy transeuropejskiego pociągu. Rail Baltica na wschodnim odcinku będzie przebiegała z Warszawy do Białegostoku, następnie do Ełku i później przez Olecko i Suwałki do granicy Polski w Trakiszkach.

- Bardzo nas cieszy ta decyzja, choć na jej efekty będziemy musieli czekać kilka, a nawet kilkanaście lat - mówi Tomasz Andrukiewicz, prezydent Ełku. - Wszystko zależy od harmonogramu prac związanych z budową linii. Na razie jest na etapie projektowania.

Na decyzję ministerstwa i PKP wpływ miała m.in. troska o środowisko naturalne. Planowana wcześniej trasa na odcinku Białystok - Sokółka - Suwałki przecinać miała Puszczę Knyszyńską, Dolinę Biebrzy i Puszczę Augustowską. Linia przez Ełk nie wpłynie niekorzystnie na tereny wrażliwe ekologicznie.

Wideo

Komentarze 14

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gość
Tak naprawde chodzi o przygotowanie do proby odebrania Białemustokowi Via Baltica. Gdyby bowiem Rail Baltica poszła -jak formalnie ustalono - na Sokólkę, byłoby to ponad 100 km od Łomzy, wiec nie byloby jakiejkolwiek mozliwoisci (tak jak zrewsztą teraz tez prawnie nie ma - probuja bowiem robic rzeczy bezparwne - sprzeczne z ustaleniami unijnymi na Krecie w roku 2002) puscic Via Balrica na Łomzę, za czym w sposob nieuprawniony optuje lomzyskie lobby.
g
gość
Władze wojewodztwae warminsko -mazurskiegok walcza o odebranie Białemustkowi TEN, i przensieneie czesci TENna teren swego wojwwodztwa, kosztem wojewodztwa podlaskiego. Tymczsem nasze loaklne wladze milczą.

Nalezy zatem posatwic pytanie:Czy podlaskie wladze wojewodzkie i samorzadowe beda wnosily do stosownych władz w Warszawie o utrzymanie całego przebiegu wschodniego odcinka Rail Baltica w wojewodztwie podlaskim? Pozbawienie Augustowa, Dabrowy Bialostokckiej oraz Sokółki nowoczesnego polaczenia kolejowego, oznaczac bedzie upadek ekonomiczny wschodniegop Podlasia.

Poniewaz w akacje wskazne powyzej wlaczaja sie urzedy miejskie Elku i Łomzy, czy urzad miejski bialostocki zacznie tez intrewwniowac w Warszawie (w URM, sejmie, senacie i u paralemnatrzystów konkretnych) w tej sparwie, idac za przykadem miast wyzej wymienionych?

Politcy sa po to zeby bronic praw obywateli i onie walczyc. To podstawowa zelazna zasada.
a
anty
Szukacie spiskow, a nie wpadliscie na to ze na zachodzie mowili to samo? Lomza i Elk nie maja drog, pada kolej itd. Z tym ze sa to miasta wieksze i wazniejsze niz jakis Augustow czy Sokolka, a poza tym nie ma tam jeszcze ekologow.
g
gość
Władze wojewodztwae warminsko -mazurskiegok walcza o odebranie Białemustkowi TEN, i przensieneie czesci TENna teren swego wojwwodztwa, kosztem wojewodztwa podlaskiego. Tymczsem nasze loaklne wladze milczą. Nalezy zatem posatwic pytanie:

Czy podlaskie wladze wopjewodzkie i samorzadowe beda wnosily do stosownych władz w Warszawie o utrzymanie całego przebiegu wschodniego odcinka Rail Baltica w wojewodztwie podlaskim?
Pozbawienie Augustowa, Darbowy Bialostokckiej oraz Sokółki nowoczesnego polaczenia kolejowego, oznaczac bedzie upadek ekonomiczny wschodniegop Podlasia.

Poniewaz w akacje wskazne powyzej wlaczaja sie urzedy muiesjie Elku i Łomzy, czy urzad miejski bialostocki zacznie tez intrewwniowac w Warszawie (w URM, sejmie, senacie i u paralemnatrzystów konkretnych) w tej sparwie, idac za przykadem miast wyzej wymienionych?
g
gość
Tak naprawde chodzi o przygotowanie do proby odebrania Białemustokowi Via Baltica. Gdyby bowiem Rail Baltica poszła -jak formalnie ustalono - na Sokólkę, byłoby to ponad 100 km od Łomzy, wiec nie byloby jakiejkolwiek mozliwoisci (tak jak zrewsztą teraz tez prawnie nie ma - probuja bowiem robic rzeczy bezparwne - sprzeczne z ustaleniami unijnymi na Krecie w roku 2002) puscic Via Balrica na Łomzę, za czym w sposob nieuprawniony optuje lomzyskie lobby.
g
gość
Spedycja i transport kolejowy", - Rail Baltica ominie Augustów - środa, 05. grudnia 2007 2 "Ekspert Centrum imienia Adama Smitha - Zbigniew Sulewski przekonuje, że rezygnując z przebiegu Rail Baltici przez Augustów Polska wcale nie unika problemu ochrony przyrody w przyszłości. Może się okazać, że tereny wokół Ełku i Olecka są równie cenne przyrodniczo jak dolina Rospudy i inwestycja może byc wstrzymana podobnie jak obwodnica Augustowa. "Buhahaha -buhahaha - buhahaha.-buhahaha -buhahaha-buhahaha
g
gosc
zielona droga do nikad........oto przyszlosc Podlasia
fdziekujemy wam politycy za obroine Polski Wschodniej przed degradacja..doskonale sie wam to udaje

ani drogi..ani kolei..ani lotniska.....nie bedzie niczewgo..prorocze slowa

w koncu ..po co ma byc?
g
gosc
Politycy. Dziękujemy wam za obrone intersów Białegostoku. Tak trzymac. Z miasta wojewodzkiego robicie skansen.

Próbuja odebrac Via Baltica, jezeli Rail Baltica pojdzie na Elk, to za kilka miesiecy czy lat podniesiony zostanie problem łosiów, (bagna biebrzanskie) i trzeba będzie budowac nowa kolej - Warszawa- Łozma - Elk, z ominieciem Bialegosotku. Kłotcie sie dalej - zabiora Bielemustokowi też lotnisko. SKANSEN FULL WYPAS -

oto co po was tu pozostanie

Politycy maja sluzyc ludziom...czyż nie?

POra sie obudzic...POra zaczac reprezentowac obywateli...POra zoastac politykiem
g
gość
"Spedycja i transport kolejowy", - Rail Baltica ominie Augustów - środa, 05. grudnia 2007 2 "Ekspert Centrum imienia Adama Smitha - Zbigniew Sulewski przekonuje, że rezygnując z przebiegu Rail Baltici przez Augustów Polska wcale nie unika problemu ochrony przyrody w przyszłości. Może się okazać, że tereny wokół Ełku i Olecka są równie cenne przyrodniczo jak dolina Rospudy i inwestycja może byc wstrzymana podobnie jak obwodnica Augustowa.

"Buhahaha -buhahaha - buhahaha.-buhahaha -buhahaha-buhahaha
t
tutejszy z bagna
W dniu 12.02.2008 o 21:27, gość napisał:

"Ekspert Centrum .... Może się okazać, że tereny wokół Ełku i Olecka są równie cenne przyrodniczo jak dolina Rospudy i inwestycja może byc wstrzymana podobnie jak obwodnica Augustowa. "Buhahaha -buhahaha - buhahaha


Może, ale wcale nie musi. Stawiałbym na to drugie.
A powodów do końskiego rżenia nie widzę.
t
tutejszy z bagna
W dniu 12.02.2008 o 21:06, gosc napisał:

To na drodz edo Ełku zbialegostoku nie ma doliny biebrzy wrazliwej ekologicznie?A moz enie ma lukow na tej drodze?A moz enie trzebia zmienic dwukrotnie ierunku jazdy pociagu? w Bialymstoku i w Olecku? Przeciez ta decyzja to politycznie motywowana paranoja.Robia wszytko zeby zniszczyc wschodnie Podlasie.


1. Biebrza jest. Nie ma za to Puszczy Knyszyńskiej i Augustowskiej.
2. Fachura kolejowy się odezwał. Nie sądzisz chyba, że cały tranzyt zmieści się na obecnej jednotorówce,
a dodatkowo będzie się turlać przez stacje w Ełku i Olecku. Na trasie Ełk-Suwałki od lat jest łącznica
omijająca Olecko, a i z Warszawy mozna skręcić na Starosielce nie wjeżdżając na Białystok Główny.
3. Biedne Podlasie. Cały świat się zjednoczył przeciwko niemu.
g
gość
"Spedycja i transport kolejowy", - Rail Baltica ominie Augustów - środa, 05. grudnia 2007 2

"Ekspert Centrum imienia Adama Smitha - Zbigniew Sulewski przekonuje, że rezygnując z przebiegu Rail Baltici przez Augustów Polska wcale nie unika problemu ochrony przyrody w przyszłości. Może się okazać, że tereny wokół Ełku i Olecka są równie cenne przyrodniczo jak dolina Rospudy i inwestycja może byc wstrzymana podobnie jak obwodnica Augustowa. "
Buhahaha -buhahaha - buhahaha
g
gosc
To na drodz edo Ełku zbialegostoku nie ma doliny biebrzy wrazliwej ekologicznie?
A moz enie ma lukow na tej drodze?
A moz enie trzebia zmienic dwukrotnie ierunku jazdy pociagu? w Bialymstoku i w Olecku?
Przeciez ta decyzja to politycznie motywowana paranoja.
Robia wszytko zeby zniszczyc wschodnie Podlasie.
g
gość
Za dwa lata sie okaze,ze nie nie mozona budowac przez bagna biebrzanskie (ostaja Łosia), a poniewaz trzeba inwestowac w Prusy (Ełk), to jedynym wyjsciem bedzie ominiecie Bialegstoku. i budowa noej linii kolejowoj - Warszwa - Łozma - Ełk.

Bialystok zostanie bez drogi i bez kolei. Dziekujemy wladzom ze tak dobrze bronia zywotnych praw miasta do rozowju.
Dodaj ogłoszenie