Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Miejskie klimaty

Michał Franczak
Aveo ma nowoczesną, opływową linię
Aveo ma nowoczesną, opływową linię
Nowe Aveo w polskich salonach pojawiło się w maju. Samochód jest pierwszym autem Chevroleta produkowanym przez FSO na Żeraniu.

Wyposażenie i silniki

Wyposażenie i silniki

Nowa generacja 3- i 5-drzwiowego Aveo występuje w 3 wersjach wyposażenia: BASE, LS i LT i jest napędzana jednym z dwóch benzynowych silników: 1.2 o mocy 84 KM lub 1.4 o mocy 101 KM.
W podstawowej konfiguracji BASE Aveo posiada m. in. centralny zamek, wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane szyby przednie, radio CD z MP3, ABS oraz poduszkę powietrzną kierowcy.
W wersji LS są ponadto elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka w kolorze nadwozia, komputer pokładowy, regulacja wysokości fotela kierowcy, klimatyzacja manualna (silnik 1.4), poduszka powietrzna dla pasażera i poduszki boczne. Najbogatszą wersją jest LT która posiada 15" alufelgi, elektrycznie sterowane szyby tylne i klimatyzację automatyczną (silnik 1.4).

Tegoroczny model jest o jest o 4 cm dłuższy od poprzednika (ma długość 3,92 m). To niedrogie auto stworzone zostało z myślą o młodych osobach lub poszukujących drugiego samochodu w rodzinie. Testowaliśmy model z silnikiem 1,2 litra.

Wygląd

Z zewnątrz Aveo sprawia sympatyczne wrażenie - auto jest nieduże, ale zgrabne i ma sympatyczną stylistykę. W środku dobre wrażenie psują nieco plastiki, które nie są najwyższej jakości oraz koło kierownicy - Chevrolet zrobił je zbyt duże, jak na niewielkie Aveo. Poza tym - nie ma sterowania radiem z koła kierownicy, do którego już zdążyliśmy się przyzwyczaić w nowo produkowanych autach.

Również stylistyka zegarów i rączki zmiany biegów nie powala na kolana, a wyświetlacz radia ma dość mały kontrast - przy pełnym słońcu możemy mieć trudności z dostrzeżeniem zielonych symboli.

Jedziemy

Plusem Aveo jest to, jak spisuje się w mieście - samochód ma dobrze zestrojone zawieszenie, które wiele wybacza naszym drogom. Do tego całkiem sprawny silnik, który czyni z Aveo całkiem żwawe auto na ulicach.

Nieco gorzej jest na szosie - mała jednostka 1.2 nie pozwala na dynamiczne przyspieszanie, ale tego nawet nie oczekiwaliśmy. Trochę szkoda, że projektanci Aveo nie przyłożyli się za mocno do wytłumienia wnętrza. O ile sam silnik nie przeszkadza podczas szybkiej jazdy, o tyle szum pędu powietrza i toczenia jest dosyć mocno odczuwalny w aucie przy prędkościach powyżej 100 km/h.
Aveo nie służy jednak do rajdowych wyczynów - to samochód do miasta i na okazjonalne wypady - i jako taki sprawdzi się świetnie. Tym bardziej, że cena jest zachęcająca - wersja base to koszt 36,750 zł. Biorąc pod uwagę wymiary auta, to naprawdę niezły wybór.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna