Zadanie obejmuje budowę 7 km odcinka trasy S61 oraz budowę i przebudowę 9 km trasy drogi krajowej 63. To ważny odcinek, który w przyszłości skieruje ruch z Zambrowa na Mazury, omijając Łomżę. Jak zapewnia Mateusz Bagiński, kierownik robót z firmy Mota-Engil Central Europe S.A, w tej chwili trwają prace wykończeniowe na całym odcinku. A Rafał Malinowski z GDDKiA Oddział w Białymstoku, dodaje, że choć zgodnie z umową, wykonawca ma czas do marca przyszłego roku, robi wszystko, by jeszcze w grudniu kierowcy mogli poruszać się nową drogą krajową 63.
- To oczywiście wymaga współpracy innych instytucji. Wszystkie kontrole muszą zakończyć się pozytywnie - zastrzega Malinowski.
Aby jednak można było w całości korzystać z drogi ekspresowej Via Baltica, brakuje obwodnicy Łomży, czyli 13 km odcinka węzeł Łomża Zachód - węzeł Kolno. Trwa właśnie przetarg na jego budowę. GDDKiA otworzyła już złożone 7 ofert, ale jeszcze nie wybrała wykonawcy. Ten będzie miał 18 m-cy od pisania umowy, by puścić ruch na jednej nitce, a całość ma być gotowa w ciągu 30 miesięcy.
Przypomnijmy, w maju tego roku GDDKiA odstąpiła od umowy z włoską firmą TOTO, bo choć wykonawca wykonał większość prac projektowych i 12 listopada 2020 r. uzyskał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowe, potem nie poczynił żadnych postępów w zakresie przygotowania frontu robót. Mimo dwóch kolejnych wezwań do rozpoczęcia konkretnie wskazanych prac – robót nie rozpoczął.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?