Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zamiast po przejściach piesi chodzą na skróty

Arkadiusz Maciejowski
Podczas przebudowy skrzyżowania zmieniono lokalizację pasów
Podczas przebudowy skrzyżowania zmieniono lokalizację pasów Joanna Urbaniec
Płaszów. Tadeusz Styrski, radny Dzielnicy XIII Podgórze, zamierza walczyć o przywrócenie w dawne miejsce przejść dla pieszych na skrzyżowaniu ulic Lipskiej i Saskiej w Płaszowie. Twierdzi, że zmiany przeprowadzono ze szkodą dla pieszych. Innego zdania są urzędnicy miejscy.

Przypomnijmy, w ramach budowy nowej linii tramwajowej Lipska - Wielicka (ma ona być gotowa we wrześniu) przebudowane zostało także skrzyżowanie ulic Lipskiej i Saskiej. W trakcie tych prac zmieniono również lokalizację przejść dla pieszych. Zdaniem radnego Tadeusza Styrskiego zrobiono to ze szkodą dla pieszych.

- Zdecydowanie utrudnione zostało teraz dojście do przystanków tramwajowych - uważa radny. - Okoliczni mieszkańcy skarżą mi się, a wielu z nich rano spiesząc się do pracy, po prostu wybiera nielegalną teraz drogę na skróty przez jezdnię, zamiast chodzić naokoło do przesuniętego o dziesiątki metrów przejścia - tłumaczy Tadeusz Styrski.

I ostrzega, że jeśli urzędnicy z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu nie przywrócą przejść do poprzednich lokalizacji, to zwróci się do pomoc nawet do instytucji Unii Europejskiej.

- Wszystko dlatego że nastąpiła przy tym ingerencja we współfinansowaną przez UE inwestycję, czyli linię tramwajową do Małego Płaszowa, wybudowaną kilka lat temu. A każda taka ingerencja musi być uzasadniona oraz uzgodniona z Centrum Unijnych Projektów Transportowych - zwraca uwagę radny Dzielnicy XIII Podgórze.

Z argumentami Styrskiego nie zgadzają się urzędnicy ZIKiT. Podkreślają, że wszystko odbyło się zgodnie z prawem i nie ma żadnego zagrożenia korektą w dofinansowaniu inwestycji przez UE.

- Konsultowaliśmy to oczywiście przed rozpoczęciem budowy - zapewniaa Piotr Hamarnik z ZIKiT. I wyjaśnia, że zmiana położenia przejść dla pieszych była konieczna ze względu na zmianę organizacji ruchu, geometrii skrzyżowania i położenia przystanków. - Zmiany były podyktowane bezpieczeństwem pieszych i ergonomią skrzyżowania, które będzie użytkowane w całkiem inny sposób po uruchomieniu nowej linii tramwajowej Lipska - Wielicka - zaznacza Piotr Hamarnik.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski