Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mieszkanka pow. suwalskiego ofiarą internetowego oszusta. Chciała sprzedać buty za 30 zł, straciła 3 tys. zł

OPRAC.:
Izabela Krzewska
Izabela Krzewska
Pokrzywdzona zorientowała się, że padła ofiarą oszusta, kiedy ten zaczął straszyć Interpolem i namawiał do kolejnych przelewów. 37-latka skontaktowała się ze swoim bankiem i dowiedziała się, że z jej konta zniknęło ponad 3 tysiące złotych
Pokrzywdzona zorientowała się, że padła ofiarą oszusta, kiedy ten zaczął straszyć Interpolem i namawiał do kolejnych przelewów. 37-latka skontaktowała się ze swoim bankiem i dowiedziała się, że z jej konta zniknęło ponad 3 tysiące złotych KMP Suwałki
Przestępca podszywający się pod klienta, wysłał kobiecie link w celu otrzymania płatności. Namówił 37-latkę do ubezpieczenia paczki, wyłudził kody blik, a potem straszył Interpolem.

Jak poinformowała we wtorek (24.01) komisarz Eliza Sawko, do suwalskich policjantów zgłosiła się 37-latka, która została oszukana w sieci. Kobieta, na portalu ogłoszeniowym wystawiła na sprzedaż buty za 30 złotych. Na drugi dzień na jednym z internetowych komunikatorów odezwał się do niej potencjalny klient.

Czytaj też:

Oszust poprosił 37-latkę o adres e-mail, na który miał wysłać instrukcję sprzedaży. Po chwili kobieta otrzymała wiadomość. Jej nagłówek przypominał logo jednej ze znanych firm kurierskich. W treści wiadomości była informacja, że sprzedająca ma opłacić ubezpieczenie w kwocie 268 złotych.

- Kiedy kobieta spytała „kupującego” dlaczego to ona ma ponosić te koszty, ten zapewnił ją, że pieniądze do niej wrócą, że to tylko zabezpieczenie jego płatności. Po tej rozmowie 37-latka kliknęła w link dołączony do wiadomości. Została przekierowana na stronę, gdzie musiała wybrać formę płatności. Następnie wpisała kod blik - relacjonuje komisarz Eliza Sawko, oficer prasowy suwalskiej komendy.

W związku z rzekomymi utrudnieniami, związanymi z ubezpieczeniem, kobieta dokonała jeszcze kilku płatności. Oszust twierdził, że jeżeli tego nie zrobi, to nie odzyska wpłaconych pieniędzy i zostanie pociągnięta do odpowiedzialności. Kobieta bojąc się, że nie odzyska swoich pieniędzy, klikała w kolejne linki i podawała swoje dane.

- Pokrzywdzona zorientowała się, że padła ofiarą oszusta, kiedy ten zaczął straszyć Interpolem i namawiał do kolejnych przelewów. 37-latka skontaktowała się ze swoim bankiem i dowiedziała się, że z jej konta zniknęło ponad 3000 złotych. Wówczas zablokowała swój rachunek bankowy, kartę do bankomatu i zgłosiła reklamację na wszystkie transakcje - informuje komisarz Sawko.

Zobacz także:

Jak nie dać się oszukać w przypadku kupna/sprzedaży na portalach aukcyjnych?

  • bądź czujny, gdy otrzymasz wiadomość od kupującego/sprzedającego, aby wejść w link i podać pełne dane logowania do konta;
  • podczas transakcji sprzedaży nigdy nie podawaj numeru karty i specjalnego kodu CVV2/CVC2 , który jest nadrukowany obok podpisu;
  • czytaj każdą wiadomość z kodem autoryzacyjnym, którą dostajesz z banku, zanim wykorzystasz go nie wiedząc, co autoryzujesz;
  • każde finalizowanie transakcji poza portalem aukcyjnym, czy to przez wiadomości mailowe, sms-y i komunikatory, które zwierają linki powinny wzbudzić naszą czujność;
  • zwróć uwagę na pisownię w wiadomościach – jeśli to oszustwo często zawiera błędy i literówki;
  • każdy sposób wywarcia na nas presji czasu, pośpiechu, szybkiego sfinalizowania transakcji powinien wzmóc naszą czujność.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wielki Piątek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna