Dane techniczne:
Dane techniczne:
Pojemność silnika (ccm): 1997
Moc maks. (KM/obr.): 136/6000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s): 11,4
Prędkość maks. (km/h): 192
Moment obrotowy (Nm/obr.): 176/4500
Silniki:
2.0 (138 KM)
Wymiary:
rozstaw osi (mm): 2625
długość (mm): 4545
szerokość (mm): 1750
wysokość (mm): 1670
pojemność bagażnika (l): 420/1100
Zużycie paliwa (l/100 km):
przy 90 km/h: 7,6
przy 120 km/h: 9,4
w mieście: 12,4
Powód? Zabrakło Outlandera z sinikiem diesla - co na rynku europejskim jest nie do przyjęcia. Większe szanse na odniesienie sukcesu ma nowa generacja tego modelu. Powodów jest kilka, ale najważniejsze to boom rynkowy na niewielkie auta z napędem na cztery koła i wprowadzenie do oferty wersji z silnikiem diesla (silniki Volkswagena i PSA - Citroen/Peugeot).
Jaki jest nowy Outlander? Praktycznie w niczym nie przypomina poprzednika. Nowy wygląd, nowa płyta podłogowa, nowe silniki. Tak najkrócej można scharakteryzować to auto.
Nowa stylistyka auta to inspiracja projektantów Mitsubishi konceptem 2+2 Pajero Evo z 2002. Przód zdominowany przez wyzywający grill - w slangu producenta nazywany jako "Mount Fuji" - ciekawie komponują się z trapezowymi, przednimi reflektorami. Do tego masywne zderzaki, nadkola i boczne ściany, a z tyłu z kolei wspomniana dzielona klapa bagażnika i zupełnie nowe, gustownie ale też sportowo wykonane lampy w technologii LED. To wszystko sprawia, że już z zewnątrz Outlander kojarzy się z off-roadem i nawiązyje do legendarnego Pajero.
W środku na pierwszy plan wysuwa się miejsce kierowcy przed którym znajduje się kierownica oraz dwa tunelowe zegary w metalicznych obramówkach. Środkowy tunel typowy dla aut Mitsubishi - przeważają czarne plastiki wsparte kilkoma srebrnymi wstawkami. Całość wykonana solidnie, ale bez fajerwerków. Plusem Outlandera są przednie fotele. Zaprojektowane w pseudo-kubełkowym stylu dają dobre trzymanie boczne i trudno się z nich zsunąć. Tylna kanapa jest już mniej wygodna. Jest i trzeci rząd siedzeń, bo przecież w Outlanderze może jeździć 7 osób. Z tym, że ten ostatni rząd przewidziany jest dla dzieci. Dorośli lepiej niech tam nie siadają.
Nowa płyta podłogowa jest wspólnym dziełem Mitsubishi i DaimleraChryslera. Wiele uwagi poświęcono właściwościom jezdnym. Z przodu kolumny MacPhersona, a z tyłu układ typu "multi-link". Dach wykonano z aluminium. Dodatkowo dołączono system rodem z rajdów motorowych - AWC (All Wheel Control four-wheel drivetrain) z kilkoma możliwościami napędu - podstawowy 2WD, przeznaczony do jazdy ekonomicznej, z napędem tylko na przednie koła oraz 4WD, auto z automatycznym rozdziałem momentu i rozdziałem mocy w zakresie 70:30, a także tryb 4WD Lock (50:50) przeznaczony do jazdy w ekstremalnie ciężkich warunkach.
W Polsce Outlandery jeżdżą z czterocylindrowym, dwulitrowym turbodieslem Volkswagena z systemem common-rail i turbosprężarką o mocy 138 KM (przy 4000 obr./min.) i momentem obrotowym 310 Nm (przy 1750 obr./min.). Silnik ten od 0 do 100 km/h rozpędza się w 10,8 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 186 km/h. Napęd przekazywany jest za pośrednictwem manualnej sześciobiegowej skrzyni biegów lub automatycznej, bezstopniowej przekładni CVT pochodzącej od... Hyundaia.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?