Mlekovita od lat jest największym eksporterem produktów mleczarskich w Europie Środkowo-Wschodniej. Dominuje nie tylko pod względem wartości produktów wysyłanych za granicę, ale także liczby obsługiwanych krajów.
Dziś na eksport do 167 krajów świata trafia 40 proc. jej produktów. Codziennie poza granice Polski Mlekovita wysyła średnio 150 kontenerów z produktami. Co miesiąc Grupa dostarcza na rynek krajowy i zagraniczny m.in.:
- 60 mln litrów mleka,
- 8 tys. ton serów,
- 6 tys. ton masła,
- 10 tys. ton proszków mlecznych.
Grupa Mlekovita jest też m.in. głównym światowym dostawcą odtłuszczonego mleka w proszku w ramach rządowego kontraktu z Algierią.
Czytaj również: Mlekovita liderem w produkcji serów miękkich w Polsce - 42 tysiące ton rocznie (zdjęcia)
Ten sukces jest możliwy dzięki 5 tys. wykwalifikowanych pracowników przy ponad 180 liniach produkcyjnych w 21 zakładach produkcyjnych. Codziennie przetwarzają one 8 mln litrów mleka, które dostarcza 15 tys. polskich rolników.
- Sprzedaż żywności ma coraz większe znaczenie w obrotach polskiego handlu zagranicznego. Cieszy nas, że Mlekovita ma w tym swój znaczny udział i jest postrzegana jako ambasador Polski na świecie. Nasze charakterystyczne logo jest rozpoznawane na całym świecie, a marka znana i ceniona od lat. Partnerzy biznesowi widzą w Mlekovicie solidnego partnera, z którym można bezpiecznie finalizować największe transakcje – podkreśla prezes Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński.
Jak dodaje, doceniana jest nie tylko jakość produktów, ale i profesjonalizm biznesu prowadzonego przez Mlekovitę. Rośnie więc siła i rozpoznawalność marki Mlekovita, co przekłada się na utrzymanie miejsc pracy, możliwość odbioru mleka od rolników, a także wzmacnia wizerunek polskiego przedsiębiorcy i całej polskiej gospodarki za granicą.
Czytaj również: Wysokie Mazowieckie. Mlekovita, jako lider innowacji, realizuje kolejny projekt biznesowy (zdjęcia)
Rosnące zainteresowanie produktami Mlekovity oznacza nie tylko większe przychody i rozwój biznesu, ale także wsparcie dla polskiej gospodarki.
- W związku z tym obok hitów eksportowych, takich jak: sery twarde dojrzewające, serwatka w proszku, mleko w proszku czy koncentrat białek serwatkowych (WPC), oferujemy klientom zagranicznym także kolejne nowości, takie jak np. lody w proszku, stworzone specjalnie na rozpoczynający się sezon wiosenno-letni. Są to gotowe mieszanki do przygotowania tradycyjnych lodów włoskich i rzemieślniczych – informuje prezes Dariusz Sapiński.
Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?