Techniczne rozwiązania zastosowane w tym modelu należą do najnowocześniejszych wśród obecnie oferowanych na rynku. Najważniejszym z nich jest naturalnie silnik TDI. Jego moment obrotowy wynosi 177,8 Nm na litr pojemności. Dzięki temu silnik zapewnia moc samochodu sportowego.
Równie nowoczesna jest sześciobiegowa skrzynia DSG Volkswagena: podobnie jak w przypadku GTI, także Golf GTD będzie dostępny opcjonalnie z dwusprzęgłową przekładnią automatyczną zamiast 6-biegowej manualnej skrzyni biegów. Żadna inna skrzynia automatyczna nie pracuje szybciej i efektywniej niż DSG. Golf GTD z tą przekładnią osiąga prędkość 220 km/h, przyspiesza do 100 km/h w 8,1 sekundy i zużywa średnio tylko 5,6 litra oleju napędowego na 100 km (147 g/km CO2).
GTD ma długą tradycję i magiczne znacznie dla kierowców diesli (skrót jest swoistą grą słów: GT - Grand Turismo - oznacza sportowo-wyścigową wersję, a TD to skrót od turbodiesel).
Przed 27 laty zadebiutował pierwszy GTD, który silnikiem z turbodoładowaniem zrewolucjonizował rynek samochodów z jednostkami wysokoprężnymi. Po raz pierwszy diesel był nie tylko oszczędny, lecz również sportowy. GTD przygotował zatem drogę do światowej kariery jednostki TDI - nowoczesnego silnika wysokoprężnego z bezpośrednim wtryskiem z koncernu Volkswagen.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?