Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

"My z tym logo otwieramy oczy niedowiarkom..."

Wojciech Jakubicz
Tak wygląda nowe logo
Tak wygląda nowe logo
Stare, kontrowersyjne logo zastąpiło nowe, wybrane przez internautów. Miejscy radni przyjęli strategię promocji miasta Białegostoku akceptując jednocześnie nowy projekt logotypu.

Krótka historia logo

Pod koniec ubiegłego roku okazało się, że zaprojektowane przez krakowską Eskadrę logo Białegostoku łudząco przypomina znak organizacji homoseksualistów z USA. Niezależne ekspertyzy wykluczyły jednak możliwość plagiatu. OBOP przeprowadził badania, z których wynikało, że większości mieszkańców logo się nie podoba. Eskadra przygotowała nowe propozycje, jedną z nich wybrali białostoccy internauci i to właśnie ona, dzięki decyzji radnych, stała się nowym logotypem miasta Białegostoku.

Były społeczne konsultacje, głosowanie w internecie i oto jest: nowe logo Białegostoku. Nowe, ale jakby znajome. Żółto-czerwone słoneczko zastąpiono, jak stwierdził jeden z internautów, "połówką ananasa".

Na wczorajszej razie miejskiej radni bez entuzjazmu przyjęli strategię promocji Białegostoku, której nowe logo jest elementem.

Można go nie używać

- Strategia promocji miasta jest dokumentem potrzebnym. Dzięki niemu będziemy mogli m.in. ubiegać się o kolejne dotacje unijne - powiedział Zbigniew Nikitorowicz z PO. - Logo jest jedynie dodatkiem do tej strategii. Może, ale nie musi być używane.
- Skoro logo nie jest istotne, to czemu nad nim głosujemy? - pytał z kolei radny SLD Wiesław Kobyliński.

- Jeśli logo ma reprezentować wszystkich białostoczan, to przecież wszyscy mieszkańcy powinni się wypowiedzieć, a nie jedynie internauci.

Radny PiS Krzysztof Stawnicki, chciał wykreślenia z projektu uchwały elementów związanych z logiem Białegostoku, jednak jego wniosek przepadł w głosowaniu.
Jak z filmu Barei

- To kolejny odcinek epopei "Logo Białegostoku" - powiedział radny PiS Rafał Rudnicki. - Z białostockim logiem jest zupełnie tak samo, jak z tytułowym misiem z filmu Stanisława Barei: jest jaki jest, ale być musi.

Dyskusję uzupełnił radny Józef Nowak z PiS, który stwierdził, że jego zdaniem słońce na nowym logotypie wbrew nazwie zachodzi, a nie wschodzi:
- Oby się nie okazało, że nowa strategia promocji Białegostoku zajdzie zamiast wschodzić - stwierdził.

Nikt nie był przeciw

- Strategia promocji jest miastu potrzebna - przekonywał tuż przed głosowaniem prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski. - Projekt logo zyskał poparcie największej grupy internautów, dlatego właśnie znalazł się w projekcie uchwały.
Za przyjęciem uchwały w sprawie przyjęcia "Strategii promocji i komunikacji marketingowej proinwestycyjnej, turystycznej i wewnętrznej Miasta Białegostoku" oraz Księgi Identyfikacji Wizualnej głosowało wczoraj 16 radnych. Nikt nie był przeciw, ale 6 osób wstrzymało się od głosu.

Nowe logo obowiązuje od poniedziałku. Będzie obecne na nowych koszulkach, czapkach, długopisach czy smyczach. Nie wiadomo jeszcze, kiedy się pojawią.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna