Na początku 2001 roku, na zlecenie Domestosa, zostały przeprowadzone badania dotyczące mycia rąk po wyjściu z toalety publicznej. Wyniki badania pokazały, iż 63 proc. mężczyzn i 28 proc. kobiet nie ma tego zdrowego nawyku. Zaniepokojony wynikami badań producent marki Domestos, zainicjował akcję propagującą mycie rąk po wyjściu z toalety. Wiosną 2001 roku w toaletach publicznych (w restauracjach, kinach, centrach handlowych), w 8 największych miastach w Polsce (w tym w Białymstoku) umieszczono na okres 2 miesięcy plakaty i naklejki z żartobliwymi hasłami: "Załatw sprawę, umyj ręce", "Mycie rąk nie boli".
Według organizatorów akcji, podczas jej trwania już tylko 43 proc. mężczyzn i 14 proc. kobiet nie umyło rąk po wyjściu z toalety. Ręce myto częściej, a nawet jak zaobserwowano, zdarzało się, że niektórzy wracali, by je umyć. Okazuje się, że proste przypominanie o podstawowych zabiegach higienicznych może być skutecznym sposobem na ukształtowanie nawyku.
Podczas tegorocznej akcji w Białymstoku plakaty z nowymi hasłami zachęcającymi do mycia rąk po wyjściu z toalety zawisną w kinach Pokój, Ton i Syrena, a także w centrach handlowych Auchan, Makro i Markecie ABC.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?