Wpłynęło do niego prawie 29 tys. spraw z całej Polski, z tego ok. 600 z woj. podlaskiego.
- Biorąc pod uwagę inne województwa, z podlaskiego wpłynęło najmniej spraw - mówi Krystyna Barbara Kozłowska, Rzecznik Praw Pacjenta.
Podlasianie chętnie korzystają jednak z sekcji skarg i wniosków w podlaskim oddziale NFZ, choć ta interweniuje tylko w sprawach dotyczących realizacji umów z NFZ.
- Nadal udzielamy pacjentom ok. 3 tys. porad informacyjno-edukacyjnych rocznie - mówi Adam Dębski, rzecznik podlaskiego NFZ. - To wszelkie ustne porady w różnych sprawach. Dwa razy mniej jest natomiast pisemnych skarg, z jasno sprecyzowanym problemem do rozwiązania. Np. między lipcem 2009 i 2010 było ich 230, w analogicznym okresie 2010/11 - 108.
Najczęściej skarżą się na to, że nie mogą zarejestrować się do lekarza telefonicznie albo że zapisy są tylko w określonym dniu. Nie podobają im się długie kolejki do specjalistów oraz to, że część świadczeniodawców nie zapisuje na wizyty w 2012 roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?