Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nadchodzi gospodarcza zima. Promotech odczuwa skutki dekoniunktury, ale nie odpuszcza

Andrzej Matys
Andrzej Matys
Jednym z najważniejszych celów w przyszłym roku jest dalsze umacnianie pozycji marki Promotech na świecie.
Jednym z najważniejszych celów w przyszłym roku jest dalsze umacnianie pozycji marki Promotech na świecie. Promotech
Białostocki Promotech ma za sobą trudny rok. Spowolnienie gospodarcze na rynkach światowych miało wpływ na gorszy od zakładanego wynik finansowy spółki. Z większym optymizmem zarząd firmy patrzy na 2020 rok.

- Skutki tego spowolnienie zaczęły być widoczne od połowy tego roku – w trzecim i czwartym kwartale. Dają się odczuć niepokoje gospodarcze na całym świecie, wpływające na wstrzymywanie decyzji inwestycyjnych i nie wiadomo na razie, jakie ta sytuacja będzie miała przełożenie na branżę w następnych latach - mówi Marek Siergiej, prezes Promotechu.

Producent narzędzi odczuł to przede wszystkim w zakresie urządzeń do ciężkiej automatyzacji spawania, ale skutki ochłodzenia koniunktury widać też w innych segmentach jej sprzedaży. Firma stara się nadrobić te straty wprowadzając na rynek nowe rodziny maszyn, m.in. wiertarek i ukosowarek. Jednocześnie zarząd spółki podkreśla, że jest dużo lepiej przygotowany do ewentualnego kryzysu gospodarczego, niż w 2008 roku.

- Cały czas i na całym świecie rozwijamy swoją bazę dystrybutorów, którzy kupują u nas zarówno produkty pod marką Promotech, jak i pod własnym brandem. Ten proces pozyskiwania kolejnych dealerów postępuje i to jest dobry prognostyk dla naszej sprzedaży - mówi prezes Siergiej.

Jednym z najważniejszych wydarzeń 2019 roku była organizacja październikowych, międzynarodowych warsztatów dystrybutorów, które zgromadziły rekordową liczbę - 28 uczestników z 18 krajów. Ich celem była prezentacja najważniejszych grup produktowych firmy: wiertarek, ukosowarek, wózków spawalniczych i wielkogabarytowym maszyn do spawania i cięcia.

- Te nowe wyroby zostały przyjęte bardzo pozytywnie; poprzez pokazy na żywo i prezentacje multimedialne przekonaliśmy naszych dealerów do tych urządzeń, co w przyszłości będzie miało istotny wpływ na ich sprzedaż – podkreśla prezes Promotechu.

Na rok 2020 spółka spogląda z większym optymizmem. - Mimo spowolnienia gospodarczego, którego zasięgu i głębokości nie znamy, prowadzimy cały szereg działań, których celem jest pozyskanie nowych rynków, dotychczas dla nas marginalnych. I okazuje się, że na tych rynkach mamy duże szanse sprzedażowe różnych maszyn, w tym urządzeń do ciężkiej automatyzacji spawania – mówi Marek Siergiej.

Stale też firma poszukuje nowych aplikacji dla już istniejących maszyn. Np. automat do wycinania otworów i spawania MCM (dotychczas wykorzystywany wyłącznie w przemyśle wież wiatrowych) po raz pierwszy znalazł zastosowanie w przemyśle atomowym - do wycinania otworów w zbiornikach z bardzo grubych blach, stosowanych w tej branży.

- Pierwszą taką maszynę dostarczyliśmy w 2019 roku, a w przyszłym będziemy dostarczać ich więcej. Portfel aplikacyjny w zakresie energetyki powiększył nam się tym samym o kolejny segment – energetyki jądrowej - podsumowuje prezes Marek Siergiej.
Jednym z najważniejszych celów w przyszłym roku jest dalsze umacnianie pozycji marki Promotech na świecie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiał oryginalny: Nadchodzi gospodarcza zima. Promotech odczuwa skutki dekoniunktury, ale nie odpuszcza - Kurier Poranny

Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna