MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Najbardziej znane nazwiska w polskim internecie. W zestawieniu znaleźli się m.in. Lewandowscy, Julia Wieniawa, Friz, Wersow czy SA Wardęga

MB
Opracowanie:
Wideo
od 16 lat
Kto jest najbardziej wpływowym polskim influencerem? Które kanały na polskim YouTubie cieszą się największym zainteresowaniem? Te nazwiska królują w polskim internecie. Kto oprócz Anny i Roberta Lewandowskich czy Friza i Wersow znalazł się w zestawieniu?

Spis treści

See Bloggers oraz InfluTool zaprezentowali najnowszy Ranking Najpopularniejszych Osób w Polskim Internecie. 9. edycja zestawienia prezentuje najpopularniejsze gwiazdy internetu w kilku kategoriach:

  • Influencer,
  • Osoba Publiczna,
  • Sportowiec,
  • Instagramer,
  • Bloger,
  • YouTuber,
  • TikToker.

Jak wytypowano liderów zestawienia?

W badaniu przeprowadzonym przez Influ Tool za rok 2022 były brane pod uwagę następujące czynniki: suma obserwujących, popularność pod względem liczby polubieni, udostępnień i komentarzy, zaangażowanie liczone na poziomie średnich wartości interakcji z pojedynczym wpisem czy ilość odwiedzin bloga.

W przypadku twórców wywodzących się z internetu (youtuberów, instagramerów, tiktokerów) za kluczowy czynnik przyjęto engagement per post dla wiodącego kanału twórcy. Natomiast dla osób publicznych, sportowców i kluczowej kategorii Influencer roku – „popularity” to ważona średnia sumy polubień, komentarzy i udostępnień we wszystkich kanałach twórcy.

Kto jest najpopularniejszym influencerem w Polsce?

  • Czołówkę zestawienia Influencerów podobnie jak w zeszłym roku otwiera Robert Lewandowski. Kolejne miejsca na podium zajmują Wersow i Anna Lewandowska i Friz.
  • Osoba Publiczna w sieci to dominacja kobiet. Anna Lewandowska, Doda, Julia Wieniawa czy Magda Gessler – to one wypełniają zaszczytną pierwszą dziesiątkę.
  • Podium na najpopularniejszego Sportowca Roku otwiera Robert Lewandowski, tuż za nim Iga Świątek i Joanna Jędrzejczyk.
  • Na Instagramie królują przedstawicielki młodego pokolenia – Marcysia Ryskala, Slythi, Deynn czy Hi_Hania. Pierwszą piątkę zamyka Lila Janowska.
  • Make Life Easier otwiera zestawienie Blogera Roku. Na kolejnych miejscach Paula Jagodzińska, Szczesliva, Ladygugu, Jestem Kasia czy Fashionable.
  • Na czele rankingu dotyczącym YouTube'a jest Friz. Oprócz niego najpopularniejsze kanały to: SA Wardęga, Budda TV. Dziesiątkę zamykają Lexy Chaplin, Wersow czy Iwona Marivo.
  • Najpopularniejszym TikTokerem, tak jak w poprzednim roku, jest Fredziownik Art. Tuż za nim Norek, Monika Kociołek i Marlena Sojka.

Oto najpopularniejsze nazwiska w polskim internecie:

Ranking główny został uzupełniony o rankingi cząstkowe (TOP 20) dla poszczególnych kategorii:

  • Lifestyle (1. miejsce: Wersow)
  • Fashion & Beauty (1. miejsce: Agnieszka Grzelak);
  • Entertainment (1. miejsce: Friz);
  • Food (1. miejsca: Magda Gessler);
  • Sport & Fitness (1. miejsce: Anna Lewandowska);
  • Parenting (1. miejsce: Baku Family);
  • Travel (1. miejsce: Beata Pawlikowska);
  • Motoryzacja (1. miejsce: Trucking Girl).
W czołówce zestawienia influencerów, na drugim miejscu znalazła się Wersow. Czołówkę zestawienia Influencerów podobnie jak w zeszłym roku otwiera Robert Lewandowski. Kolejne miejsca na podium zajmują Wersow i Anna Lewandowska i Friz.

Najbardziej znane nazwiska w polskim internecie. W zestawien...

Instagram i TikTok miejscem inspiracji zakupowych

– Instagram, ale i zarazem TikTok sprzedają, są inspiracją, miejscem, gdzie zbieramy wiedzę na temat produktu, gdzie podglądamy innych ludzi i na tej podstawie podejmujemy decyzje i chętniej kupujemy dane produkty, niż po obejrzeniu reklamy telewizyjnej – tłumaczy w rozmowie ze Strefą Biznesu Karina Hertel, Partner Zarządzający Brandlift. – Odpowiadając wprost, tak sprzedaje zarówno TikTok, jak i Instagram, jako miejsce inspiracji – dodaje.

Hertel podkreśla, że nie sprzedaje się bezpośrednio na tych portalach, ponieważ potrzeba „kilku dodatkowych kliknięć”, żeby takiego zakupu dokonać, np. przejść na stronę danego sklepu. Wynika to różnego rodzaju regulacji. – W „lejku sprzedaży” określa się to jako moment decyzyjny – mówi. – Często sprawdzamy tam wiedzę na temat produktu, szukamy opinii i dopiero później decydujemy na zakup. Z naszych badań wynika, że 43 proc. konsumentów w Polsce przyznaje, że dokonuje takich zakupów przynajmniej dwa razy w ciągu roku – dodaje. – 17 proc. ankietowanych kupuje nawet częściej niż 10 razy w ciągu roku – przyznaje.

Fenomen influencer marketingu

Kampanie z udziałem influencerów stale do promocji swoich produktów wykorzystuje coraz więcej marek. Na przestrzeni zaledwie kilku lat takie działania przestały być dodatkiem do kampanii marketingowych, a stały się głównym źródłem kontaktu z odbiorcami.

– Fenomenu influencer marketingu, który stale rośnie w siłę, pomimo trudnej sytuacji na polskim rynku, można doszukiwać się przede wszystkim w różnorodności, którą oferuje. Kampanie influencerskie stale ewoluują, zapewniając coraz to nowsze możliwości promowania produktów i usług. To już nie tylko wykorzystanie wielu platform, ale także nowe twarze, niekonwencjonalne formaty, jakość contentu oraz trendy panujące w digitalowym świecie – mówi Hertel.

Sprawdź najpopularniejszych influencerów w Polsce:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna