Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Najdroższa i największa inwestycja w historii Kolna. Jest umowa na obwodnicę

Joanna Bajkiewicz
Cała inwestycja ma kosztować 95 mln zł, a realizować ją będzie samorząd województwa podlaskiego. Kwota rządowego dofinansowania wyniesie prawie 55 mln zł.

- Jest to ogromnie radująca, zarówno samorządowców, jak i mieszkańców naszego miasta, wiadomość, bo czekaliśmy na to wiele lat. Ta droga umożliwi nam rozładowanie ruchu, który jest ogromny w miesiącach letnich, bo na wielkie mazurskie jeziora przejeżdża od maja do września ok. 20 tysięcy pojazdów. Mamy co prawda wyremontowaną drogę krajową 63, która bardzo poprawiła bezpieczeństwo w mieście, ale przy tym natężeniu ruchu jest ona bardzo mocno obciążona. W tej chwili na wjeździe z kierunku Łomży mamy tylko jeden most, a budowa obwodnicy zakłada powstanie dwóch obiektów mostowych - mówił Andrzej Duda, burmistrz Kolna, na zorganizowanej przed urzędem konferencji prasowej, podczas której podpisano umowę na budowę obwodnicy.

– Wsłuchujemy się w potrzeby mieszkańców. Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg doskonale te potrzeby zabezpiecza – mówił minister Adamczyk.

Przypomniał, że w przeciągu ostatnich trzech lat w ramach funduszu samorządy zmodernizowały ponad 14 tys. km dróg gminnych i powiatowych. Natomiast zmiany formalne pozwoliły finansować z niego także obwodnice w ciągu dróg wojewódzkich. Dzięki temu podlaski samorząd na budowę tego typu obwodnic otrzymał 164 mln zł. To pieniądze na dokończenie: Wschodniej Obwodnicy Suwałk oraz budowę obwodnic: Ciechanowca, Sokół i właśnie Kolna.

– To wielka szansa dla regionu, to wielka szansa dla gminy, to wielka szansa dla gmin sąsiednich. Obwodnica wybudowana wokół Kolna to nowe tereny inwestycyjne. To nowa nadzieja dynamicznego rozwoju gospodarczego, na który czekają mieszkańcy regionu ­– podkreślił szef resortu infrastruktury.

Natomiast wiceminister Rafał Weber dodał, że kolejne zmiany w RFRD umożliwią dofinasowanie budowy ścieżek rowerowych, chodników i niewielkich remontów. Podkreślił też, że Podlaskie jest dla obecnego rządu strategiczne od strony transportowej, stąd realizacja w regionie wielu dużych projektów komunikacyjnych. W tym kontekście mówił o zmodernizowanej drodze expressowej S8, ale też obecnie realizowanych inwestycjach: drodze ekspresowej Via Carpatia i drodze Via Baltica.

– To szlaki międzynarodowe, które od strony komunikacyjnej i gospodarczej dadzą nowy impuls województwu podlaskiemu. Dlatego kładziemy nacisk, by projekty te zrealizować jak najszybciej – podkreślił.

Podpisanie umowy na budowę obwodnicy Kolna marszałek Kosicki nazwał „historyczną chwilą”.

– To wielki sukces województwa podlaskiego. Ta droga nie tylko poprawi bezpieczeństwo ruchu drogowego w mieście, nie tylko wpłynie na poprawę codzienności mieszkańców, ale da impuls do rozwoju tego regionu. Infrastruktura drogowa przecież jest jego podstawą i obecny rząd rozumie, potrzeby w tym zakresie naszego województwa – powiedział.

Nowa droga o długość 7 km zaczynać się będzie na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej 647 z drogą powiatową Kolno-Świdry.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wielki Piątek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kolno.naszemiasto.pl Nasze Miasto