Beechcraft King Air 350i to kolejny samolot z tej serii, zakupiony przez Pronar. Jest typowym samolotem do obsługi biznesu. Napędzają go dwa silniki turbośmigłowe o mocy ponad 1000 KM. Wykorzystywane w lotnictwie cywilnym modele King Air są uznawane za najdłużej produkowane samoloty tego typu na świecie.
ZOBACZ NOWY SAMOLOT I CAŁĄ FLOTĘ PRONARU
Rozpiętość skrzydeł kolejnego samolotu Pronaru wynosi 17,65 m, a maksymalna dopuszczalna masa startowa przekracza 6,8 t. Maszyna osiąga - w zależności od obłożenia - zasięg do 3,3 tys. km, a maksymalna prędkość przelotowa przekracza 570 km/h. Samolot jest w stanie operować na pułapie nawet 10 tys. m.
Jest to czwarty samolot Beechcraft we flocie Pronaru wykorzystywany na potrzeby komunikacji biznesowej i drugi pod względem rozmiarów. Największym pozostaje Beechcraft 1900D, rozwijający prędkość ponad 500 km/h oraz zabierający na pokład nawet 19 pasażerów. Ogółem, firma dysponuje samolotami:
- Beechcraft King Air 350i (najnowszy)
- Beechcraft King Air C90,
- Beechcraft King Air C250,
- Beechcraft 1900D (największy we flocie),
- Diamond DA42,
- TS-11 Iskra (odrzutowiec),
- Schweizer 333 (śmigłowiec),
- MI-2 (śmigłowiec),
Jak tłumaczą przedstawiciele Pronaru, inwestycja w kolejny samolot wynika z intensywnego rozwoju firmy, który - jako producent maszyn rolniczych, komunalnych i recyklingowych - prowadzi działalność na obszarze wszystkich zamieszkałych kontynentów.
Własna flota lotnicza skraca czas podróży biznesowych, zapewnia specjalistom serwisu szybkie dotarcie w dowolne miejsce, a także umożliwia komfortową podróż zapraszanym przez firmę gościom, których liczba w ostatnim czasie znacząco wzrosła.
Ma to na pewno związek z otwarciem Centrum Wystawowego Pronaru w Siemiatyczach, które funkcjonuje od maja i cieszy się dużą popularnością
Zakup nowego samolotu do przewozu osób to nie wszystko, bowiem Pronar w tym roku powiększył stan posiadania o dwa polskie jednomiejscowe szybowce SZD-50-1 Junior, będące w wyposażeniu Ośrodka Szkolenia Lotniczego PRONAR, dysponującego także własną flotą, wykorzystywaną także do celów turystycznych (loty widokowe nad Podlasiem). Stan posiadania floty szybowcowej to:
- SZD-50-1 Junior (trzy szybowce),
- SZD-54-2 Perkoz (dwumiejscowy),
- PW-6 (dwumiejscowy),
- WT-9 Dynamic (ultralekki).
Pronar w 2015 roku uruchomił własne lotnisko z unikalnym, długim na niemal 1,5 km pasem startowym o twardej nawierzchni z tworzywa sztucznego. Infrastrukturę lotniczą firmy tworzą ponadto: hangary, lądowisko śmigłowcowe, stacja meteo, lotnicza stacja radiowa z przyznaną własną częstotliwością oraz systemy monitoringu i oświetlenia do lotów nocnych. Ze zbudowanego przez firmę lotniska korzystają również lokalne samorządy, służby ratunkowe oraz Straż Graniczna.
Kandydat PiS na prezydenta. Decyzja coraz bliżej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?