Beechcraft King Air 350i to kolejny samolot z tej serii, zakupiony przez Pronar. Jest typowym samolotem do obsługi biznesu. Napędzają go dwa silniki turbośmigłowe o mocy ponad 1000 KM. Wykorzystywane w lotnictwie cywilnym modele King Air są uznawane za najdłużej produkowane samoloty tego typu na świecie.
ZOBACZ NOWY SAMOLOT I CAŁĄ FLOTĘ PRONARU
Rozpiętość skrzydeł kolejnego samolotu Pronaru wynosi 17,65 m, a maksymalna dopuszczalna masa startowa przekracza 6,8 t. Maszyna osiąga - w zależności od obłożenia - zasięg do 3,3 tys. km, a maksymalna prędkość przelotowa przekracza 570 km/h. Samolot jest w stanie operować na pułapie nawet 10 tys. m.
Jest to czwarty samolot Beechcraft we flocie Pronaru wykorzystywany na potrzeby komunikacji biznesowej i drugi pod względem rozmiarów. Największym pozostaje Beechcraft 1900D, rozwijający prędkość ponad 500 km/h oraz zabierający na pokład nawet 19 pasażerów. Ogółem, firma dysponuje samolotami:
- Beechcraft King Air 350i (najnowszy)
- Beechcraft King Air C90,
- Beechcraft King Air C250,
- Beechcraft 1900D (największy we flocie),
- Diamond DA42,
- TS-11 Iskra (odrzutowiec),
- Schweizer 333 (śmigłowiec),
- MI-2 (śmigłowiec),
Jak tłumaczą przedstawiciele Pronaru, inwestycja w kolejny samolot wynika z intensywnego rozwoju firmy, który - jako producent maszyn rolniczych, komunalnych i recyklingowych - prowadzi działalność na obszarze wszystkich zamieszkałych kontynentów.
Własna flota lotnicza skraca czas podróży biznesowych, zapewnia specjalistom serwisu szybkie dotarcie w dowolne miejsce, a także umożliwia komfortową podróż zapraszanym przez firmę gościom, których liczba w ostatnim czasie znacząco wzrosła.
Ma to na pewno związek z otwarciem Centrum Wystawowego Pronaru w Siemiatyczach, które funkcjonuje od maja i cieszy się dużą popularnością
Zakup nowego samolotu do przewozu osób to nie wszystko, bowiem Pronar w tym roku powiększył stan posiadania o dwa polskie jednomiejscowe szybowce SZD-50-1 Junior, będące w wyposażeniu Ośrodka Szkolenia Lotniczego PRONAR, dysponującego także własną flotą, wykorzystywaną także do celów turystycznych (loty widokowe nad Podlasiem). Stan posiadania floty szybowcowej to:
- SZD-50-1 Junior (trzy szybowce),
- SZD-54-2 Perkoz (dwumiejscowy),
- PW-6 (dwumiejscowy),
- WT-9 Dynamic (ultralekki).
Pronar w 2015 roku uruchomił własne lotnisko z unikalnym, długim na niemal 1,5 km pasem startowym o twardej nawierzchni z tworzywa sztucznego. Infrastrukturę lotniczą firmy tworzą ponadto: hangary, lądowisko śmigłowcowe, stacja meteo, lotnicza stacja radiowa z przyznaną własną częstotliwością oraz systemy monitoringu i oświetlenia do lotów nocnych. Ze zbudowanego przez firmę lotniska korzystają również lokalne samorządy, służby ratunkowe oraz Straż Graniczna.
Paweł Szrot ostro o "Zielonej Granicy"."To porównanie jest uprawnione"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?