Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nie zgadzają się na budowę Kauflandu! Wszystko przez zbyt duży ruch na Kopernika

Rafał Bieńkowski [email protected]
Zablokowanie decyzji o budowie supermarketu w Grajewie sprawi, że mieszkańcy po zakupy wciąż wybierać się będą do Kauflandu w Ełku (na zdjęciu) lub hipermarketów w Białymstoku
Zablokowanie decyzji o budowie supermarketu w Grajewie sprawi, że mieszkańcy po zakupy wciąż wybierać się będą do Kauflandu w Ełku (na zdjęciu) lub hipermarketów w Białymstoku
Grajewo. Czy market powstanie u nas?

Rynek zostanie

Rynek zostanie

Jeżeli GDDKiA nie zezwoli na budowę Kauflandu w Grajewie, miasto nie otrzyma od suwalskiego inwestora 1 mln 250 tys. zł na przeniesienie targowiska na ul. Dworną (co miało poprawić dojazd do supermarketu). Dzięki przenosinom znacznie poprawiłby się także wizerunek tej części miasta, na który uskarża się wielu mieszkańców.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie zgadza się na budowę marketu przy ul. Kopernika.

Powodem decyzji odmownej jest i tak ogromne natężenie ruchu na ul. Kopernika, która jest częścią drogi krajowej 61. Tam pierwotnie stanąć miał Kaufland. Zakończenie budowy supermarketu planowano na luty przyszłego roku.

- Wybudowanie dużego obiektu handlowego mogłoby spowodować problemy z utrzymaniem przepustowości drogi krajowej - tłumaczy Rafał Malinowski, rzecznik GDDKiA w Białymstoku. - Jako zarządca drogi musimy to brać pod uwagę.

Zadecyduje Warszawa
Białostocki oddział GDDKiA odmówił wydania decyzji o warunkach zabudowy obiektu w marcu. Suwalska firma KONS-BUD, która miała budować Kaufland, odwołała się od tej decyzji. Cała dokumentacja przesłana została do GDDKiA w Warszawie.

Waldemar Andruszkiewicz, prezes suwalskiej firmy nie chce komentować sprawy, ponieważ czeka na odpowiedź ze stolicy. Mówi tylko, że z takimi problemami spotyka się po raz pierwszy.

Na koszt inwestora
Przypomnijmy, że warunkiem powstania Kauflandu była przebudowa skrzyżowania ulic Kopernika i Dwornej, co poprawiłoby dojazd do supermarketu. Za modernizację odpowiadałaby GDDKiA.

- Uważamy, że najlepszym rozwiązaniem zgodnym z prawem jest teraz przebudowa drogi krajowej przez inwestora w sąsiedztwie planowanej inwestycji handlowej, ale w zakresie uzgodnionym z GDDKiA. Ponieważ co do zakresu przebudowy do uzgodnienia wciąż nie doszło, zapadła decyzja odmowna - mówi Rafał Malinowski.

Zdaniem prezesa firmy KONS-BUD takie rozwiązanie nie wchodzi w grę. Wspomniana przebudowa kosztowałaby inwestora ok. 10 mln zł, co stanowi ok. 65 proc. całkowitego kosztu budowy supermarketu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna