Pod wpływem wilgoci, niskiej temperatury i środków chemicznych, którą posypywane są zimą nasze ulice, nieosłoniętą powierzchnię metalową podwozia może zaatakować rdza. A postępujący proces korozji należy zatrzymać jak najszybciej. W tym celu rdzę powinno wpierw usunąć się mechanicznie, a następnie pokryć poszczególne elementy podwozia specjalną powłoką bitumiczną.
Zanim będzie za późno
Zdaniem ekspertów, warto zdecydować się na taką operację w profesjonalnym serwisie. Powodów jest kilka, ale najważniejszym jest uniknięcie ekstremalnych przypadków, w których podwozie jest na tyle skorodowane, że mocowania np. foteli zapadają się.
W dobrym serwisie zajmującym się powłokami antykorozyjnymi podwozia mechanicy nie tylko "spryskają" nam spód samochodu czarną mazią, lecz najpierw dokonają oględzin. W razie potrzeby naprawią ubytki blachy, oczyszczą całe podwozie z rdzy i uszkodzonej powłoki antykorozyjnej. Ale pamiętajmy: to fachowiec powinien stwierdzić, czy powłoka antykorozyjna wymaga ponownej konserwacji. Nie decydujmy się więc na taki zabieg zbyt pochopnie.
Ochrona od środka
W warsztacie warto zapytać o możliwość zabezpieczenia profili zamkniętych podwozia. Do ich przestrzeni wprowadza się płynne zabezpieczenie, które uchroni je przed korozją od środka.
W zależności od tego jakiej wielkości mamy auto i czy konserwujemy też profile zamknięte, koszt zabezpieczenia samochodu przed korozją powinien wynieść nas około 200-500 zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?