reklama

Niedrogie i mało awaryjne samochody. Sprawdź, jakie modele polecają mechanicy cz. 2 [LISTA POJAZDÓW]

Michał Korn
Michał Korn
Najmniej awaryjne samochody? Ze świecą takich szukać. "Ten nie bity, tym tylko starsza pani jeździła, a ten praktycznie cały czas w garażu stał" - słyszymy od sprzedawców. Oczywiście każdy pojazd ma swoje wady. W każdej firmie znajdzie się jakiś wadliwy produkt. My jednak przygotowaliśmy dla Państwa listę pojazdów używanych, ale i najmniej awaryjnych. Pojazdów, które swoim użytkownikom przysparzają najmniej problemów i przede wszystkim nie kosztują dużo! Zapraszamy do lektury.Zobacz również: Najlepsi mechanicy z Polski zjechali do Poznania. "Oni mają potężną wiedzę i genialne myślenie na temat samochodów"Źródło:TVN Turbo 123 rf
Najmniej awaryjne samochody? Ze świecą takich szukać. "Ten nie bity, tym tylko starsza pani jeździła, a ten praktycznie cały czas w garażu stał" - słyszymy od sprzedawców. Oczywiście każdy pojazd ma swoje wady. W każdym firmie znajdzie się jakiś wadliwy produkt. My jednak przygotowaliśmy dla Państwa listę pojazdów tych używanych, ale i najmniej awaryjnych. Pojazdów, które swoim użytkownikom przysparzają najmniej problemów i przede wszystkim nie kosztują dużo! Zapraszamy do lektury.

Zakup samochodu to poważna sprawa. W końcu nie sztuka kupić auto, które miałoby się wiecznie psuć i tym samym uszczuplać nasz portfel. Oczywiście nie ma pojazdów bezawaryjnych. Nie zapominajmy, że każde auto to tylko maszyna. Czasami bardziej opłaca się kupić samochód używany, niż nowy z salony. Dlaczego? Wszak niektóre używki, o ile miały odpowiedniego właściciela, wyglądają jak nowe.

W tym materiale skupiliśmy się na pojazdach używanych w przedziale od 10 do 20 tysięcy złotych, które są najlepiej oceniane przez mechaników - pojazdy te psują się najrzadziej, a naprawa ewentualnych usterek nie jest dużym wydatkiem.

W tekście znajdziecie nie tylko te informacje. Przytoczyliśmy również ważne kwestie dotyczące tego, które części w poszczególnych modelach psują się najczęściej. Jak wygląda karoseria, elektryka, zawieszenie i napęd w poszczególnych pojazdach od 10 do 20 tys? Zapraszamy do lektury.

Toyota Yaris II (2005 – 2011)
Toyota Yaris II – model klasyfikowany w segmencie małych samochodów. Do dziś sprzedawany jest w Japonii pod nazwą Vitz, pomimo, że od 2011 roku produkowana jest trzecia generacja pojazdu.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 5,3/6).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,5/6): Awarie zamka centralnego.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,9/6): Awarie turbosprężarki* w silnikach Diesla, awarie pompowtryskiwaczy.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 3,7/6): słabe zawieszenie.

Średnia ocena mechaników: 4,6/6

Audi A4 B6 (2000 – 2006)
Audi A4 (B6 i B7) – druga generacja Audi A4, klasyfikowana w segmencie samochodów klasy średniej. Obecnie produkowana jest czwarta generacja Audi A4, oznaczona symbolem B9.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,6/6).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 5/6): Awarie sondy lambda.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,9/6): Wycieki oleju w silniku 1.3 l, awaryjna automatyczna skrzynia biegów, problemy z pompą wodną w części silników benzynowych.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,9/6).

Średnia ocena mechaników: 4,9/6

Toyota Avensis II (2003 – 2009)
Toyota Avensis II - samochód osobowy klasyfikowany w segmencie klasy średniej. W sprzedaży od 2003 roku; w 2006 roku przeszedł face lifting. Obecnie produkowana jest trzecia generacja Toyoty Avensis.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,4/6).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,6/6): Pojedyncze usterki elektryki.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,6/6): Problemy z zaworem EGR, awarie wtryskiwaczy, awarie skrzyni biegów (wycieki oleju), awarie koła dwumasowego, awarie sprzęgła, awarie głowicy w silnikach Diesla.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,6/6).

Średnia ocena mechaników: 4,6/6

Volkswagen Polo IV 9N (2001 – 2009)
Volkswagen Polo IV 9N - samochód osobowy zaliczany do segmentu B. Debiutował w 2001 roku; osiem lat później ustąpił miejsca Polo V.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,8/6): Szybkie zużywanie się poszczególnych elementów.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,3/6): Problemy ze stacyjką, awarie włączników świateł.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,9/6): Awarie koła dwumasowego, awarie zaworu EGR, nietrwały napęd rozrządu.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,3/6): Szybko powstające luzy w zawieszeniu kół przednich.

Średnia ocena mechaników: 4,6/6

Volkswagen Touran I (2003 - 2015)
Volkswagen Touran I - samochód osobowy zaliczany do minivanów. Poddany dwukrotnemu liftingowi (w 2006 i 2010 roku). W 2007 roku uznany za Samochód Roku w Holandii. Produkcję drugiej generacji pojazdu rozpoczęto w 2015 roku.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,8/6).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,2/6): Pękające przewody elektryczne, problemy ze sterownikiem silnika.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,8/6): Problemy z kołem dwumasowym, awarie silników benzynowych 1,4 TSI (rozrząd, turbosprężarka*), awarie pompowtryskiwaczy w silnikach 2,0 TDI, pęknięcia głowicy w silnikach Diesla 2,0 BKD.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,6/6): Zużycie tulei wahaczy.

Średnia ocena mechaników: 4,6/6

Volkswagen Golf V (2003 – 2009)
Volkswagen Golf V - samochód osobowy zaliczany do segmentu niższej klasy średniej. Produkowany w latach 2003-2009 przez niemiecki koncern Volkswagen AG. W 2004 roku uplasował się na trzeciej pozycji w plebiscycie „Europejski Samochód Roku”.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,5/6).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,2/6): Awarie elektryki (ogółem).
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,8/6): Awarie koła dwumasowego, problemy z pompowtryskiwaczami, awaryjne silniki 1,4 l.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,1/6): Zużycie tulei w wahaczach.

Średnia ocena mechaników: 4,4/6

Škoda Fabia II (2007 – 2014)
Škoda Fabia II - samochód klasyfikowany w segmencie aut małych. Pierwsza oficjalna prezentacja modelu miała miejsce w 2007 roku podczas Geneva Motor Show. Dostępna w wersjach hatchback, kombi oraz sedan.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 3,6/6): Korozja układu wydechowego.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,5/6): Awarie w układzie klimatyzacji.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,8/6): Problemy z rozrządem w silnikach benzynowych, uszkodzenia rozrusznika, awarie hamulców, awarie turbosprężarki, awarie sprzęgła.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,1/6): Awarie tylnego zawieszenia.

Średnia ocena mechaników: 4,3/6

Ford Focus II (2004 - 2011)
Ford Focus II – samochód osobowy niższej klasy średniej. Pierwsza oficjalna prezentacja modelu miała miejsce podczas Paris Motor Show w 2004 roku. Rok później pojazd zajął 3 miejsce w plebiscycie „Europejski Samochód Roku”.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 3,8/6).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,1/6): Problemy z klimatyzacją.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,3/6): Awarie koła dwumasowego w silnikach 1,8 TDCI, awarie wtryskiwaczy, awarie turbosprężarki, awaryjne pompy wtryskowe.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,1/6): Zużycie łączników stabilizatora, zużycie tylnego zawieszenia.

Średnia ocena mechaników: 4,1/6

Opel Corsa D (2006 – 2014)
Opel Corsa D - czwarta generacja modelu; samochód osobowy z segmentu aut małych. Zwycięzca konkursu „Autobest” w 2007 roku oraz zdobywca drugiego miejsca w plebiscycie „Europejski Samochód Roku 2007”.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,8/6).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 3,9/6): Awarie klimatyzacji, awarie czujników obrotu silnika.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,3/6): Awarie cewki zapłonowej, problemy z łańcuchem rozrządu w silniku 1,0 l 12V, uszkodzenia pompy paliwowej, wycieki płynu chłodzącego.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 3,9/6): Korozja zawieszenia, luzy w zawieszeniu tylnych kół.

Średnia ocena mechaników: 4,1/6

Peugeot 207 (2006 - 2012)
Opel Corsa D - czwarta generacja modelu; samochód osobowy z segmentu aut małych. Zwycięzca konkursu „Autobest” w 2007 roku oraz zdobywca drugiego miejsca w plebiscycie „Europejski Samochód Roku 2007”.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,7/6).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 3,4/6): Usterki układu elektrycznego.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,3/6): Awarie układu wtryskowego w silnikach Diesla, problemy z turbosprężarką, awarie zaworu EGR, awarie koła dwumasowego* w silnikach Diesla, awarie sprzęgła, awaryjne tylne hamulce.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 3,8/6): Problemy z elementami zawieszenia.

Średnia ocena mechaników: 4,1/6

Opel Astra III (H) (2004-2014)
Opel Astra III (H) – samochód osobowy z segmentu niższej klasy średniej, produkowany przez koncern General Motors. Model powstał w wersjach: hatchback, sedan, kombi, GTC oraz TwinTop.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,0/6).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 3,9/6): Wadliwy alternator, awarie układu klimatyzacji, problemy z tylną wiązką elektryczną.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,0/6): Wadliwe zespolone cewki zapłonowe, problemy z pompą wtryskową w silnikach Diesla 1,9 l, awarie układów przeniesienia napędu.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,1/6): Szybkie zużycie zawieszenia.

Średnia ocena mechaników: 4,0/6

Opel Vectra C (2002 – 2008)
Opel Vectra C - premiera modelu zaliczanego do klasy średniej miała miejsce w 2002 roku w trakcie targów we Frankfurcie. Samochód przeszedł face lifting w 2005 roku, a trzy lata później został zastąpiony przez Opla Insignię.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,3/6).
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 3,7/6): Problemy z zamkiem centralnym, szybkie zużycie reflektorów.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,0/6): Awarie koła dwumasowego, awarie turbosprężarki* w silnikach Diesla 1,9 l, uszkodzenie klap w kolektorze w silnikach Diesla 1,9 l, awarie pomp wtryskowych w silnikach Diesla 1,9 l.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 3,9/6): Zużycie tylnych wahaczy, zużycie przednich wahaczy.

Średnia ocena mechaników: 4,0/6

Opel Zafira B (2005 – 2014)
Opel Zafira B – samochód osobowy zaliczany do segmentu VANów. W 2008 roku model przeszedł face lifting. Produkowany był w Niemczech oraz w fabryce w Gliwicach.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,0/6): Korozja podwozia, korozja poszycia.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 3,9/6): Awarie alternatorów.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,2/6): Awarie filtra cząstek stałych, awarie kompresora klimatyzacji, uszkodzenia klap w kolektorze w silnikach Diesla 1,9 l.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,0/6): Awarie amortyzatorów, awarie sworzni, zużycie klocków hamulcowych.

Średnia ocena mechaników: 4,0/6

Peugeot 407 (2004 – 2009)
Peugeot 407 – samochód osobowy segmentu D (klasa średnia). Zaprezentowany oficjalnie w wersji produkcyjnej podczas Geneva Motor Show 2004. Oferowany w trzech typach nadwozia: sedan, kombi oraz coupé. Zdobywca licznych branżowych wyróżnień i tytułów.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,6/6): Korozja podwozia, korozja poszycia.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 3,2/6): Częste awarie klimatyzacji, awarie wielu czujników (kąta skrętu, ciśnienia paliwa), awarie sterownika BSI.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 4,0/6): Awarie turbosprężarki w silnikach Diesla, awarie przepustnicy w silnikach benzynowych, zapychający się filtr cząstek stałych.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 3,8/6): Problemy z przednimi wahaczami.

Średnia ocena mechaników: 4,9/6

Mazda 6 I (2002-2007)
Mazda 6 I – model produkowany jako następca Mazdy 626. Samochód osobowy klasy średniej. Zdobywca drugiego miejsca w plebiscycie „Europejski Samochód Roku 2003”. Oferowany w trzech typach nadwozia: liftback, sedan oraz kombi.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 2,7/6): Szybkie rdzewienie nadkoli, korozja podwozia i dołu drzwi.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 4,3/6): Problemy z czujnikami ciśnienia.
- NAPĘD (Ocena mechaników: 3,9/6): Awaryjny silnik Diesla 2,0 - 136 KM, awarie turbosprężarki*, awarie łańcucha rozrządu, awarie łożyskowania wału korbowego.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 4,3/6): Zużycie tylnego zawieszenia.

Średnia ocena mechaników: 3,8/6

Peugeot 307 (2001 – 2011)
Peugeot 307 – samochód osobowy zaliczany do segmentu C. Model zadebiutował w sprzedaży w 2001 roku jako następca Peugeota 306, a rok później uzyskał tytuł „European Car of the Year”.

Najczęstsze awarie zdaniem mechaników:
- KAROSERIA (Ocena mechaników: 4,5/6): Szybkie rdzewienie nadkoli, korozja podwozia i dołu drzwi.
- ELEKTRYKA (Ocena mechaników: 2,7/6): Elektryka, wilgoć w elektronice, awarie cewki zapłonowej, awaryjna elektronika (ogółem).
- NAPĘD (Ocena mechaników: 3,8/6): Problemy z wtryskiwaczami w silniku Diesla, problemy z turbosprężarką w silniku Diesla.
- ZAWIESZENIE (Ocena mechaników: 3,8/6): Słabe przednie zawieszenie.

Średnia ocena mechaników: 3,7/6

Jak postępować w przypadku zdarzenia lub wypadku drogowego.

Wideo

Materiał oryginalny: Niedrogie i mało awaryjne samochody. Sprawdź, jakie modele polecają mechanicy cz. 2 [LISTA POJAZDÓW] - Gazeta Lubuska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

D
Depresyjny

Najlepsza jest czarna wołga z lat 80 - niezniszczalny samochód.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3