Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Niemal co druga kupiona przyczepa jest z Pronaru. Firma z Narwi umocniła się na pozycji lidera

opr. (koci)
W lutym Pronar sprzedał 115 przyczep
W lutym Pronar sprzedał 115 przyczep Pronar
Kto sprzedaje najwięcej przyczep w kraju? Firmy z woj. podlaskiego. Zajmujący pierwsze miejsce pod względem sprzedaży przyczep Pronar miał w lutym 42,59% udziału w rynku, a będący na drugim miejscu Metal-Fach 11,85%.

Luty był dla producentów przyczep słabszy niż styczeń. W lutym w całym kraju zarejestrowano 270 przyczep rolniczych. To o 18% mniej niż w styczniu. Wolumen był jednak o 3% wyższy od tego z analogicznego okresu ubiegłego roku – informuje agencja Martin & Jacob, monitorująca rynek rolniczy.

- Luty był okresem zmian oraz lekkiego zahamowania na rynku przyczep rolniczych. Na podium sprzedaży zabrakło jednego z zeszłorocznych liderów, czyli firmy Metaltech – mówi Tomasz Rybak z firmy Martin & Jacob.

Z czołówki najpopularniejszych tonaży zniknął także przedział 5-6 t ton.

Pronar pogłębił przewagę

Najwięcej pojazdów zarejestrowanych w lutym pochodziło z oferty producenta z Narwi. Wydano tablice do 115 przyczep marki Pronar. To o 16% mniej niż w styczniu, ale o 6% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na drugiej pozycji uplasował się Metal-Fach, z wynikiem 32 pojazdów. Oznacza to 29% spadku w porównaniu z poprzednim miesiącem. Popyt na przyczepy tego producenta wzrósł jednak o 7% w stosunku do lutego 2018 roku. Na ostatni szczebel podium awansował Zasław. Zarejestrowano 22 pojazdy tej marki, a więc o 29% więcej niż w styczniu. Wynik przełożył się także na 37% wzrostu w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku.

Wymagania były różne

Najczęściej rolnicy decydowali się na przyczepy z przedziału 10–13 t. Wydano tablice do 85 takich konstrukcji – to o 13% mniej niż przed miesiącem. W analogicznym okresie ubiegłego roku zarejestrowano o jeden pojazd o tym tonażu mniej. Na drugą pozycję awansował przedział 8–9 t, reprezentowany przez 35 przyczep. Popyt na takie pojazdy wzrósł o 40% w stosunku do stycznia oraz 21% w porównaniu z lutym 2018 roku. Trzecie pod względem popularności były przyczepy o tonażu 13–17 t. Zarejestrowano 32 takie konstrukcje, czyli o 9% mniej niż przed miesiącem. Przedział odnotował także 11% spadku w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Zapotrzebowanie się zmieniło

Najwięcej nowych przyczep trafiło na Mazowsze. Wydano tam tablice do 40 pojazdów – to o 27% mniej niż w styczniu. Zapotrzebowanie mieszkańców tego województwa wzrosło jednak o 25% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Druga lokata przypadła Lubelszczyźnie. Rejestracja 37 przyczep przełożyła się na 16% wzrostu w stosunku do poprzedniego miesiąca. Popyt poprawił się także o 48% w porównaniu z lutym 2018 roku. Czołówkę zamknęła Wielkopolska, z liczbą 32 pojazdów. Zapotrzebowanie spadło tam o 18% w ujęciu miesięcznym. Zarejestrowano jednak o 7% więcej przyczep niż w lutym ubiegłego roku.

A oto ile przyczep sprzedało w lutym dziesięciu największych producentów przyczep:

  1. Pronar - 115 (42,59% udziału w rynku)
  2. Metal-Fach - 32 (11,85% udziału w rynku)
  3. Zasław - 22 (8,15% udziału w rynku)
  4. Metaltech - 16 (5,93% udziału w rynku)
  5. Welton - 14 (5,19% udziału w rynku)
  6. Meprozet - 11 (4,07% udziału w rynku)
  7. PPHU Wodzinski - 10 (3,70% udziału w rynku)
  8. Marpol - 3,70% (2,59% udziału w rynku)
  9. Cynkomet - (2,22% udziału w rynku)
  10. Gomar - 5 (1,85% udział w rynku)

Pronar na targach Pol-Eco System 2017. MTP Poznań

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna