Luty był dla producentów przyczep słabszy niż styczeń. W lutym w całym kraju zarejestrowano 270 przyczep rolniczych. To o 18% mniej niż w styczniu. Wolumen był jednak o 3% wyższy od tego z analogicznego okresu ubiegłego roku – informuje agencja Martin & Jacob, monitorująca rynek rolniczy.
- Luty był okresem zmian oraz lekkiego zahamowania na rynku przyczep rolniczych. Na podium sprzedaży zabrakło jednego z zeszłorocznych liderów, czyli firmy Metaltech – mówi Tomasz Rybak z firmy Martin & Jacob.
Z czołówki najpopularniejszych tonaży zniknął także przedział 5-6 t ton.
Pronar pogłębił przewagę
Najwięcej pojazdów zarejestrowanych w lutym pochodziło z oferty producenta z Narwi. Wydano tablice do 115 przyczep marki Pronar. To o 16% mniej niż w styczniu, ale o 6% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na drugiej pozycji uplasował się Metal-Fach, z wynikiem 32 pojazdów. Oznacza to 29% spadku w porównaniu z poprzednim miesiącem. Popyt na przyczepy tego producenta wzrósł jednak o 7% w stosunku do lutego 2018 roku. Na ostatni szczebel podium awansował Zasław. Zarejestrowano 22 pojazdy tej marki, a więc o 29% więcej niż w styczniu. Wynik przełożył się także na 37% wzrostu w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku.
Wymagania były różne
Najczęściej rolnicy decydowali się na przyczepy z przedziału 10–13 t. Wydano tablice do 85 takich konstrukcji – to o 13% mniej niż przed miesiącem. W analogicznym okresie ubiegłego roku zarejestrowano o jeden pojazd o tym tonażu mniej. Na drugą pozycję awansował przedział 8–9 t, reprezentowany przez 35 przyczep. Popyt na takie pojazdy wzrósł o 40% w stosunku do stycznia oraz 21% w porównaniu z lutym 2018 roku. Trzecie pod względem popularności były przyczepy o tonażu 13–17 t. Zarejestrowano 32 takie konstrukcje, czyli o 9% mniej niż przed miesiącem. Przedział odnotował także 11% spadku w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Zapotrzebowanie się zmieniło
Najwięcej nowych przyczep trafiło na Mazowsze. Wydano tam tablice do 40 pojazdów – to o 27% mniej niż w styczniu. Zapotrzebowanie mieszkańców tego województwa wzrosło jednak o 25% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Druga lokata przypadła Lubelszczyźnie. Rejestracja 37 przyczep przełożyła się na 16% wzrostu w stosunku do poprzedniego miesiąca. Popyt poprawił się także o 48% w porównaniu z lutym 2018 roku. Czołówkę zamknęła Wielkopolska, z liczbą 32 pojazdów. Zapotrzebowanie spadło tam o 18% w ujęciu miesięcznym. Zarejestrowano jednak o 7% więcej przyczep niż w lutym ubiegłego roku.
A oto ile przyczep sprzedało w lutym dziesięciu największych producentów przyczep:
- Pronar - 115 (42,59% udziału w rynku)
- Metal-Fach - 32 (11,85% udziału w rynku)
- Zasław - 22 (8,15% udziału w rynku)
- Metaltech - 16 (5,93% udziału w rynku)
- Welton - 14 (5,19% udziału w rynku)
- Meprozet - 11 (4,07% udziału w rynku)
- PPHU Wodzinski - 10 (3,70% udziału w rynku)
- Marpol - 3,70% (2,59% udziału w rynku)
- Cynkomet - (2,22% udziału w rynku)
- Gomar - 5 (1,85% udział w rynku)
Pronar na targach Pol-Eco System 2017. MTP Poznań
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?