Nowa Honda Jazz test (wideo)

T. Kutkiewcz
Nowa Honda Jazz
Nowa Honda Jazz T. Kutkiewcz
Na pierwszy rzut oka, nowa Honda Jazz niewiele różni się od swej poprzedniczki. A widoczne zmiany wydają się bardziej kosmetycznymi niż rewolucyjnymi, do czego ostatnimi laty koncern nas przyzwyczaił. Jednak pierwsze wrażenie jest mylne.

Honda Jazz została zaprojektowana tak, żeby przede wszystkim zapewnić jak najwięcej miejsca wewnątrz.

Mierzący 3900 mm długości, 1695 mm szerokości i 1525 mm wysokości nowy Jazz wypełnia niszę rynkową pomiędzy modelami supermini, a kompaktowymi autami typu MPV.

Wysokość całkowita pozostała niezmieniona, jednak długość pojazdu zwiększono o 55 mm, a szerokość o 20 mm. Rozstaw osi jest teraz większy o 50 mm, rozstaw przednich kół o 35 mm, a tylnych o 30 mm - wszystko to znacząco poprawiło właściwości jezdne i stabilność pojazdu.

Nieco większe nadwozie o skróconej masce zapewnia kierowcy lepszą widoczność i jest bardziej przestronne, co szczególnie docenią pasażerowie tylnej kanapy. Jak już jesteśmy na tylnej kanapie, to niemal standardem już jest składanie jej jednym ruchem ręki. Honda system ten nazwała Magic Seats.

Przestronnośc kabiny pasażerskiej jest Jednak największym atutem nowej Hondy. Jest ona przestronniejsza, bardziej funkcjonalna i elegantsza od poprzedniczki. Bardziej komfortowe przednie siedzenia z lepszym podparciem, fotel kierowcy regulowany na wysokość, kolumna kierownicza regulowana w dwóch płaszczyznach oraz większe, wygodniejsze tylne siedzenia to tylko niektóre cechy poprawiające komfort podróżowania. Z poprzedniczki zaczerpnięto rozwiązanie ustawienia tylnych siedzeń w systemie "kinowym", co poprawia widoczność pasażerom siedzącym na niej.

Wymiernym skutkiem modyfikacji kabiny pasażerskiej jest również lepsza widoczność z wnętrza pojazdu. Węższe słupki A, większa przednia szyba i szyby boczne potęgują wrażenie przestrzeni, a składane tylne zagłówki nie ograniczają widoczności do tyłu.

Tak jak i w poprzednim modelu tak i w tym zastosowano "kinowe" fotele tylnej kanapy.

Nowa Honda została wypsażona w nowe silniki benzynowe i-VTEC, o poj. 1,2-litra i mocy 90KM oraz 1,4-litra i mocy 100KM, gwarantujące lepsze osiągi oraz mniejsze zużycie paliwa - odpowiednio 5,1 i 5,3 l/100 km w cyklu mieszanym.

Z silnikami współpracować będa 5-stopniowe przekłądnie manualne oraz zautomatyzowana 6-stopniowa manualna przekładnia I-SHIFT. Przekładania ta jest zmodyfikowaną wersją skrzyni biegów dostępnej w modelu Civic. Poprawiono tu między innymi czas, płynność i elastyczność zmiany przełożeń, oraz udoskonalono tryb automatyczny.

W owym modelu zwrócono baczniejszą uwagę na bezpieczeństwo. Standardowo we wszystkich wersjach modelu montowane są czołowe i boczne poduszki powietrzne, pełnowymiarowe kurtyny powietrzne oraz trzypunktowe pasy bezpieczeństwa przy pięciu siedzeniach. Te z przodu są dodatkowo wyposażone w dwustopniowe napinacze. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona na czas transportu dziecka w ustawionym tyłem do kierunku jazdy foteliku dziecięcym na przednim fotelu. Po raz pierwszy w modelu Jazz zastosowano również wskaźnik przypominający o zapięciu pasów z przodu i z tyłu. Przednie siedzenia wyposażono dodatkowo w aktywne zagłówki redukujące urazy kręgosłupa szyjnego, spowodowane szarpnięciem podczas uderzenia w tył pojazdu.
Mocowania ISOFIX umieszczone na tylnych siedzeniach po lewej i prawej stronie, łącznie z punktami kotwiczenia w dachu, pozwalają poprawnie zainstalować fotelik dziecięcy.

Zobacz film:

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie