Spis treści
Nowa aplikacja mobilna PKP
PKP Intercity niedawna posiadało w swoim portfolio dwie aplikacje mobilne:
- IC Mobile Navigator – służy głównie jako wyszukiwarka połączeń, jednak pozwala także na zakup biletów poprzez zewnętrznych partnerów handlowych;
- mWars – aplikacja, dzięki której możesz złożyć zamówienie w pociągu z dostarczeniem potrawy do swojego miejsca siedzącego.
Nowa aplikacja PKP Intercity połączyła te dwie usługi, jednocześnie dostarczając użytkownikom prostsze rozwiązania w zakresie zakupu biletów.
Jednak PKP Intercity, a nie „Pekapka”
– Nasza strategia zakłada ulepszanie doświadczeń pasażerów na każdym etapie podróży, a jednym z nich jest właśnie zakup biletu, który systematycznie staje się coraz prostszy. Dlatego już projekt aplikacji zakładał wygodę użytkowania i możliwość elastycznego rozszerzania o dodatkowe usługi. Dotychczasowa aplikacja IC Mobile Navigator musiała się udać na zasłużoną emeryturę. Jej następczyni, aplikacja PKP Intercity, pozwala na szybsze zaplanowanie podróży i zakup biletu. Zachęcamy do korzystania z nowych aplikacji, bo z nimi podróże pociągiem stają się jeszcze łatwiejsze – mówi Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity, cytowany w komunikacie prasowym.
Nowa aplikacja mobilna PKP Intercity, która zastąpiła IC Mobile Navigator, oferuje wiele rozwiązań zwiększających komfort użytkowania i oszczędzających czas podróżnych. Do nich należy funkcja zakupu biletów „Tam i Powrót” w ramach jednej transakcji, a same połączenia szybko i łatwo znaleźć można dzięki szerokiemu wyborowi filtrów w wyszukiwarce.
W ramach jednej transakcji podróżni zakupią również bilety na przejazd z przesiadką oraz bilety na przewóz roweru, dodatkowego bagażu czy czworonogiego towarzysza podróży. W łatwy sposób można sprawdzić najtańsze i najszybsze połączenie w wybranej relacji.
Dla tych, którzy podróżują często, przydatna będzie funkcja „Profili zakupowych”, dzięki której można zdefiniować część stałych parametrów podróży.
W aktualizacji z 3 marca pasażerowie zyskali możliwość graficznej rezerwacji miejsc w wybranych składach wagonowych Express InterCity. Funkcjonalność została niedawno wprowadzona w systemie internetowej sprzedaży, a teraz mogą z niej skorzystać posiadacze urządzeń przenośnych. Dodatkowo do aplikacji wprowadzono graficzną prezentację frekwencji. Jak poinformowano, w udostępnionej dwa miesiące temu aplikacji podróżni zakupili już 120 tysięcy biletów.
Za bilety podróżni mogą zapłacić nowoczesnymi metodami płatności, takimi jak:
- Google Pay,
- Apple Pay,
- czy BLIK.
Aplikacja PKP Intercity połączona jest z kontem użytkownika w systemie e-IC, co oferuje wygodę użytkowania na różnych urządzeniach i bilety offline, a zalogować się będzie można do niej także wykorzystując odcisk palca lub skan twarzy (FaceID).
Zakup biletu zakończony będzie monitem o powodzeniu transakcji, na którym podróżni znajdą też informacje o prognozie pogody w dniu podróży. W aplikacji znajduje się również funkcja zmiany imienia i nazwiska, dzięki czemu w wypadku literówki w danych będzie można dokonać szybkiej korekty bez konieczności zwracania biletu.
Dzięki modułowi mWars, w pociągach z wagonem restauracyjnym, podróżni będą mogli zamówić posiłek, nie wstając z fotela. Wybraną potrawę lub napój obsługa dostarczy do miejsca pasażera. Dodatkowo w aplikacji każdy podróżny znajdzie informację o śladzie węglowym, jaki wygeneruje podróż w porównaniu do innych środków transportu.
Ciekawą funkcjonalnością jest też zakładka „Łowcy Promo”, dla osób polujących na bilety w wyjątkowo korzystnych cenach.
Co nowego w aplikacji PKP Intercity? Najważniejsze funkcje:
- Zamawianiu posiłku z Warsu do swojego miejsca w pociągu.
- Możliwość rezerwacji miejsce na podstawie schematu graficznego.
- Dodatkowe funkcje związane z obsługą użytkowników niepełnosprawnych.
- Nowe kanały płatności (karty płatnicze, BLIK).
- Łatwa wymiana i anulacja biletów.
- Zakładka „Łowcy Promo” dla poszukujących okazji biletowych.
- „Profile zakupowe” dla osób często korzystających z wybranych połączeń.
- Możliwość zamówienia faktury VAT za zakup biletu.
- Bardziej intuicyjny i nowoczesny interfejs.
Jak podaje PKP, w kolejnych wersjach dodane zostaną takie udogodnienia, jak m.in. sprzedaż biletów międzynarodowych, opcja udostępnienia biletu innej osobie czy możliwość dodania biletu do kalendarza. W przyszłości aplikacja pokaże lokalizację pociągu na mapie, informacje o opóźnieniach oraz umożliwi korzystanie z programu lojalnościowego, zakup biletu z więcej niż jedną przesiadką w jednej transakcji oraz udział w offsecie ekologicznym. Wśród nowych funkcjonalności znajdzie się także możliwość kontaktu poprzez aplikację z drużyną konduktorską w celu zgłoszenia nieodpowiedniej temperatury w pociągu, usterek lub problematycznego zachowania współpasażerów.
Kolejne funkcje w apce PKP Intercity
Jak poinformowało w drugiej połowie kwietnia PKP Intercity, w aplikacji można już płacić za bilety przy pomocy Apple Pay, czyli systemu płatności internetowych na iPhone'y. Do tej pory użytkownicy mieli do wyboru płatność kartą, BLIK-iem, a od początku marca również poprzez Google Pay.
Poza tym w aplikacji PKP Intercity wprowadzono funkcję metastacji. Dzięki niej w wyszukiwarce nie trzeba już wpisywać dokładnej nazwy stacji – wystarczy wpisanie nazwy miejsca początkowego i końcowego, a algorytm pokaże wszystkie dostępne połączenia danego miasta.
Jak dowiadujemy się z komunikatu prasowego, „w praktyce oznacza to, że jadący z Warszawy do Krakowa podróżny nie musi wpisywać w wyszukiwarce 'Warszawa Centralna', a wystarczy, że wpisze frazę 'Warszawa (dowolna stacja)'. Aplikacja pokaże wszystkie pociągi odjeżdżające z różnych stacji w stolicy. Podobnie jest z celem podróży – zamiast wpisywać 'Kraków Główny' wystarczy wpisać 'Kraków (dowolna stacja)', a aplikacja pokaże pociągi zatrzymujące się na różnych stacjach w stolicy Małopolski”.
– Intensywnie pracujemy nad tym, aby stale ulepszać naszą aplikację mobilną. Chcemy, aby wyszukanie dogodnego połączenia, zakup biletu na nie oraz korzystanie z aplikacji podczas podróży było proste, intuicyjne i wygodne. Ostatnie tygodnie pokazują, że pasażerowie coraz częściej korzystają z aplikacji PKP Intercity – mówi Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.
Według najnowszych danych, przez pierwsze trzy miesiące jej funkcjonowania nowej aplikacji PKP Intercity pasażerowie kupili w niej już 300 tysięcy biletów.
Apka PKP Intercity do pobrania za darmo
Nowa aplikacja mobilna PKP Intercity dostępna jest do pobrania za darmo dla posiadaczy telefonów z systemem Android i iOS. Ściągnąć należy ją z oficjalnych sklepów z aplikacjami z poniższych linków:
Zobacz również:
Czy technologie niszczą psychikę dzieci?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?