Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe Volvo C30

źródło: Volvo, opr. (pw)
Cały przód Volvo C30 zaprojektowano od nowa.
Cały przód Volvo C30 zaprojektowano od nowa. Fot. Volvo
Aż 49 możliwych kombinacji kolorystycznych nadwozia, 27 wersji tapicerki, 11 wariantów napędowych - istnieje tyle wersji nowego C30, że gdyby każdy Brytyjczyk (jest ich ok. 60 mln) zamówił własne, wyjątkowe Volvo, to żaden z samochodów nie byłby identyczny z drugim. Premiera nowego Volvo C30 odbyła się na targach mortoryzacyjnych we Frankfurcie.

Cały przód C30 zaprojektowano od nowa. Zmieniono m.in. kształt przednich błotników, linię przedniego zderzaka oraz podniesiono światła. Nowe rozwiązania wzmocniły dynamikę i sportowy charakter auta.
Choć największe zmiany wprowadzono z przodu, również tył Volvo C30 zyskał nową linię i detale. Kontury nabrały większej dynamiki. Czarne, plastikowe panele zastąpiono panelami o barwie pasującej do nadwozia - w tym samym lub kontrastującym kolorze. Wielbicieli designerskiego hatchbacka oczaruje również nowy, płomienny pomarańczowy kolor nadwozia - (Orange Flame Metallic), który dodaje C30 jeszcze więcej elegancji i szyku.

Nowe, opcjonalne sportowe zawieszenie Volvo C30 jest znacznie bardziej precyzyjne i sztywniejsze. Wartość przełożenia układu kierowniczego jest niższa, co przekłada się na 10 proc. poprawę odpowiedzi układu i czas "reakcji" kierownicy. Zwiększono także sztywność sprężyn o co najmniej 30 proc., co zmniejsza potencjalną utratę kontaktu kół z nawierzchnią w trakcie jazdy. Usztywniono stabilizatory w celu ograniczenia tendencji do przechyłów samochodu na zakrętach. Nowe sportowe zawieszenie dostępne jest we wszystkich wersjach C30 poza wariantem 1.6D DRIVe.

Sportowe zawieszenie i prowadzenie nowego Volvo C30 można połączyć z szerokim asortymentem możliwych zestawień układów napędowych - od silników diesla z wiodącymi w swej klasie niskimi poziomami zużycia paliwa i emisji spalin do wysokich osiągów jednostek napędowych zapewniających gwałtowne przyspieszenie.

Od wiosny 2009 Volvo C30 1.6D DRIVe jest dostępne w wersji DRIVe z funkcją Start/Stop, która wyłącza silnik podczas postoju auta, na przykład na światłach lub podczas postoju w korkach. Funkcja ta pozwala obniżyć zużycie paliwa do poziomu zaledwie 3,9 l/100 km, a poziom emisji dwutlenku węgla do tylko 104 g CO2/km - najniższy w tym segmencie aut.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna