Obwodnica coraz bliżej

Andrzej Zdanowicz
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne sxc.hu
Udostępnij:
Już wiadomo, że w najbliższych miesiącach poznamy ostateczną decyzję dotyczącą obwodnicy Księżyna.

Skończyliśmy opracowywanie raportu o oddziaływaniu inwestycji na środowisko - poinformował nas przedstawiciel Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich. Raport ten zawiera opracowania dotyczące wpływu obwodnicy zarówno na środowisko przyrodnicze, jak i społeczne.

Będzie on podstawą do oceny, która wykaże, czy droga w rekomendowanym przez zarząd dróg wariancie 3b rzeczywiście może powstać. Uzgodnień takiego przebiegu trasy dokona m.in. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Białymstoku i sanepid. Decyzję poznamy jednak nie wcześniej niż za 90 dni. Proces ten wydłużyć mogą odwołania mieszkańców miejscowości. Ciągle bowiem nie milknął spory dotyczące przebiegu drogi.

Zarząd dróg forsuje wariant 3b, który przebiega na lewo od obecnej drogi (jadąc z Białegostoku). Sprzeciwia się mu Stowarzyszenie "Nasze Drogi". Według niego, lepszym rozwiązaniem będzie wariant 1, czyli przez las i ogródki działkowe.

- Pozwoli to na rzeczywiste ominięcie miejscowości - mówi Bożena Jabłońska, przedstawicielka stowarzyszenia.

Do sporu dołączyło także kolejne stowarzyszenie o nazwie "Zielone Księżyno". Jego członkowie sprzeciwiają się wariantowi 1 i popierają przebieg obwodnicy proponowany przez zarząd.
Stowarzyszenie "Nasze drogi" zarzuca projektantom, że dla kilku domów mieszkalnych, które nielegalnie zostały postawione na terenie ogródków działkowych, chcą puścić obwodnicę między domami mieszkalnymi w centrum miejscowości.

- W planowanym pasie przebiegu obwodnicy na terenie naszych ogródków stoją jedynie altanki - wyjaśnia Zdzisław Grzybowski, prezes ogródków działkowych i członek zarządu stowarzyszenia "Zielone Księżyno. - Nie zmienia to faktu, że wariant 1 nie jest najlepszy. Jeśli parę osób będzie protestować, bo ma działki w pobliżu już od lat planowanej drogi w wariancie 3b, to skończy się tym, że nie będziemy mieli obwodnicy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

m
maggie
Jezeli ktos nie ma pojecia, to nich wogole sie nie wypowiada i nie pisze glupot. Wariat 3b ( ktory zostal stworzony stworzony w marcu tego roku) jest wariantem przeksztalconym z wariantu, ktory byl planowany od ponad 20 lat. Natomiast NIE przechodzi identycznie, tylko kilkadziesiat metrow dalej. Dla niektorych robi to dosc duza roznice- na przyklad dla MNIE. Pozwolenie na budowe dostalam 20 pazdziernika tego roku. Z jakichs przyczyn nie mieli podstawy, by go nie dac! I nie pozwole, zeby obwodnica przebiegala przez srodek mojego salonu, bo ktos w ogrodku dzialkowym postawil altanke za niewiadomo jakie pieniadze! Mysle, ze mieszkancy blokow Rogowskiego i Instalu rowniez ze mna sie zgodza- im wariant 3b przebiegalby pod balkkonami!
C
Coach Outlet
Coach Factory Online can be found all over the Internet for discounted prices. The kind of prices that are so low, you will wonder why you ever shopped retail for your Chanel Handbags. You can get authentic Coach Factory and many other authentic Chanel Bagsfor less than $200 online.Coach Factory Online come in over 10 different designs and make up for at least 60% of the Louis Vuitton Outlet. As a matter of fact, Chanel Outlet Online are mostly made in the tote design. With more women going back into the workplace, there is a need for Coach Outlet Online and Coach Outlet Store Online. That is why it is important for you, the modern woman, to have at least one toteCoach Purses Outletthat will accommodate all of your junk. So, if you have to have the large tote Coach Outlet Online, why not make it the best of all the totes around. Make it a Coach Outlet Online Store.The Coach Outlet is the perfect bag to complete any look. TheseCoach Factory Store Onlineare stylish and functional. They can be matched up to any outfit, whether yo are Coach Factory Store or dressy.
A
Adam
Niepotrzebnie dałeś gościu kropkę na końcu.

Mój odnośnik
Poprawiłem
p
prezes
elo - Jeżeli nie masz wiedzy o statusie ogrodów działkowych to cię informuje, że ziemia jest własnością skarbu państwa, aktualnie dzierżawiona przez Polski Związek Działkowy w użytkowaniu wieczystym i przydzielona poszczególnym działkowcom, zgodnie ze statutem i regulaminem PZD. Natomiast tylko elementy zabudowy i nasadzeń należą do działkowiczów. Działkowcami są mieszkańcy najbliższych miejscowości o różnym statusie społecznym i nie na miejscu jest insynuacja - czyje są ogródki działkowe. Jeżeli tego dalej nie zrozumiesz, to udaj się do lekarza(nie rodzinnego). Upór prywaty pewnych osób może zniweczyc budowę obwodnicy Księżyna lub odwlec w czasie na wiele, wiele lat. A wszystkim wiadomo, że teren pod budowę obwodnicy znany był od kilkudziesięciu lat i aktualnie pokrywa się z planowaną budową w wariancie B3. Przestańmy protestowac, niech zaczną budowac.
M
Maciej Zambrzycki
ulice trzeba budować.budować
prosimy rzetelnie i odpowiedzialnie.
pracować jest po to by budować i
rozserzać ulice.i łączyć.
k
ktoś
Od wielu lat obwodnica Księżyna była zaplanowana i miała przebiegać zgodnie z obecnym wariantem 3b. O co chodzi z tymi klubami za i przeciw? Jeśli ktoś zbudował dom bez zezwolenia na środku planowanej obwodnicy to już jego sprawa....
k
ktoś
Nie wiem skąd tak naprawdę biorą się te kłótnie, odkąd pamiętam a lat mam sporo, obwodnica miała przebiegać według planu 3b. A to, że ktoś bez pozwolenia wybudował dom, to już jego sprawa...
e
elo
jeśli dziennikarz stanie na wysokości zadania i się dogrzebie czyje są ogródki działkowe to zrozumie wiele rzeczy...
G
Gość
Niech kłócą się dalej, decyzja o budowie będzie sie odalała aż w końcu minie termin który pozwoli na realne zakończe inwestycji i będzie trzeba oddać unijną kase, a ludzie zaczną narzekać, że nie mają obwodnicy.
Przejdź na stronę główną Gazeta Współczesna
Dodaj ogłoszenie