Przetarg został rozstrzygnięty dwa miesiące temu, ale roboty opóźniły się przez protest jednego z oferentów.
- Część prac musi być przeprowadzona w tym roku w związku z dyrektywami środowiskowymi - mówi Janusz Ostrowski, szef białostockiego departamentu inwestycji. - Chodzi o fragment jezdni, który będzie przebiegał przez Zwierzyniec.
Po zakończeniu robót powstanie ulica, która połączy wszystkie części obwodnicy śródmiejskiej. Będzie miała dwie jezdnie przedzielone pasem zieleni. Rozpocznie się ona na przedłużeniu ul. Miłosza, w miejscu, gdzie znajdowała się drukarnia "Pogoń". Dalej przetnie osiedle Nowe i skrzyżowanie ulic Białowieskiej z Przemysłową. Na dalszym odcinku przejdzie przez ogrody działkowe i połączy się z ul. Zwierzyniecką w okolicach skrzyżowania z Cienistą. Następnie będzie prowadzić starym śladem ul. Zwierzynieckiej, aż do skrzyżowania z ul. 11 Listopada.
Plan przebiegu obwodnicy
(fot. UM Białystok)
Według planów, będzie nią można jeździć w drugiej połowie przyszłego roku, czyli dziesięć lat po dacie, którą początkowo planowano na dokończenie obwodnicy śródmiejskiej. Wcześniejsze problemy z nią związane dotyczyły m.in. protestów mieszkańców.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?