Zgodnie z regulaminem
- W naszej placówce od 1998 roku obowiązuje regulamin o świadczeniu usług telefonicznych - poinformowano nas w Biurze Prasowym Telekomunikacji Polskiej S.A. w Warszawie. - Regulamin ten nie określa minimalnej liczby kas w Polsce, ani ich lokalizacji w biurach obsługi klienta. Dlatego likwidacja kas nie jest nielegalna, tym bardziej że przed akcją zmniejszenia ich liczby dokonaliśmy konsultacji z prawnikami.
Do czerwca br. w Polsce działało ok. 630 kas we wszystkich biurach obsługi klienta. Teraz jest ich tylko 20 i są zlokalizowane w większych miastach. Ostrołęcka placówka została zlikwidowana w sierpniu. Obecnie klienci mogą opłacać należności na poczcie. Ponadto, Telekomunikacja podpisała w tej sprawie umowy z oddziałami banków spółdzielczych w całej Polsce. W przyszłości klienci będą mogli płacić za rozmowy także w supermarketach i na stacjach paliw w całej Polsce. Według pracowników Telekomunikacji to wielkie udogodnienie dla klientów, którzy często byli narażeni na stanie w długich kolejkach przy okienkach kas, zwłaszcza pod koniec miesiąca. Klienci są niezadowoleni przede wszystkim z powodu prowizji, którą płacą na poczcie.
Opłata nie ulegnie zmianie
Umowę z Pocztą Polską Telekomunikacja podpisała w maju br. Od czerwca do końca sierpnia można było opłacać rachunki w pocztowych okienkach bez dodatkowej opłaty. We wrześniu sytuacja się zmieniła, klient musi dopłacać 99 gr. do rachunku. Kwota ta nie powinna się zwiększyć przez najbliższe półtora roku, ponieważ na taki okres obie firmy podpisały umowę. Jak udało nam się ustalić, Telekomunikacja będzie negocjować z dyrekcją poczty o obniżenie kosztów tej usługi, 99 gr. to dużo, szczególnie dla rencistów i emerytów, którzy telefonowali do nas w tej sprawie. Niezadowoleni klienci, m.in. z Ostrołęki informowali o sprawie Rzecznika Praw Obywatelskich w Warszawie. Klientom przeszkadza nie tylko konieczność ponoszenia dodatkowych opłat. Są oni też niezadowoleni z likwidacji biur obsługi klienta oraz wydłużenia się kolejek na poczcie.
Reorganizacja kosztem miejsc pracy
Ponieważ nastąpiła reorganizacja struktur obsługi klienta, w ostrołęckim oddziale TP S.A. zlikwidowanych zostało wiele stanowisk pracy. Jak nas poinformowano w Biurze Prasowym operatora, pracownikom zostaną przydzielone nowe obowiązki. Tylko nieliczni z nich już dostali wymówienia, jednak otrzymają należne im odprawy i odszkodowania.
Większość lokali po zlikwidowanych Biurach Obsługi Klienta na razie stoi pustych. Także ostrołęcki lokal jest bezużyteczny. Według pracowników Telekomunikacji wkrótce lokale te zostaną zamienione na punkty sprzedaży. Będą w nich sklepy, m.in. z akcesoriami telefonicznymi. Telekomunikacja planuje także wynajmować pomieszczenia operatorom telefonii komórkowej. Na razie nie wiadomo, czy takie plany dotyczą Ostrołęki.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?