Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Hajnówce zmienia się dla swoich klientów – w nowej odsłonie jest nowocześniejszy i jeszcze bardziej cyfrowy.

Materiał informacyjny PKO Bank Polski S.A.

Oddział PKO Banku Polskiego w Hajnówce obsługuje klientów od 55 lat, a w obecnej lokalizacji, przy ul. 3 Maja 46, działa od 1994 roku. W ostatnim czasie wnętrze oddziału całkowicie się zmieniło. Sam budynek, w którym znajduje się placówka jest nowoczesny, przestronny i znają go wszyscy mieszkańcy Hajnówki. W 1994 roku zdobył tytuł „Budowy roku w regionie północno-wschodnim”. Na atrakcyjność położenia wpływa również najbliższe sąsiedztwo - Urząd Miasta, poczta, galeria handlowa, Centrum Rozwoju Turystyki Regionu Puszczy Białowieskiej, liczne punkty handlowo-usługowe oraz droga krajowa łącząca Bielsk Podlaski z Białowieżą. Po modernizacji oddział obsługuje swoich klientów na jednym poziomie, co jest dużym ułatwieniem dla osób z niepełnosprawnościami, starszych oraz rodziców z małymi dziećmi.

- Przyczyną zmian w oddziale była przede wszystkim duża, niewykorzystana powierzchnia oraz zmieniające się potrzeby naszych klientów. Już teraz większość spraw załatwią online – pandemia dodatkowo przyspieszyła zmiany w tym zakresie. W modernizacjach naszych oddziałów koncentrujemy się w dużej mierze na rozwoju technologicznym. Klienci w ostatnich latach chętniej korzystają z kanałów zdalnych w kontakcie z bankiem. W PKO Banku Polskim mają do wyboru kilka możliwości - bankowość elektroniczną iPKO, aplikację mobilną IKO, bankomaty oraz wpłatomaty. Cały czas pracujemy nad cyfryzacją większości procesów. Już teraz klienci mogą umówić się na spotkanie online z doradca i często z tego rozwiązania korzystają – swoje sprawy załatwiają siedząc wygodnie w domu przed komputerem czy ze smartfonem w dłoni, nie ma konieczności odbywania wizyt w oddziale – podkreśla Zbigniew Bohdziewicz, dyrektor Regionu Bankowości Detalicznej PKO Banku Polskiego w Białymstoku.

Hajnówka jest miastem leżącym na skraju Puszczy Białowieskiej. Z racji swojego położenia geograficznego często nazywana jest „bramą Puszczy Białowieskiej”, a atrakcją okolicy są między innymi: rezerwat żubrów, liczne ścieżki turystyczne, skanseny i pomniki przyrody. Szczególnie tutaj dbanie o środowisko naturalne jest bardzo ważne. Dlatego w zmodernizowanym oddziale PKO Banku Polskiego nie ma tradycyjnych ulotek i plakatów - najważniejsze informacje o bieżącym funkcjonowaniu oddziału wyświetlane są na ogólnodostępnych ekranach. Większość czynności klienci mogą wykonać w asyście doradców na ekranach dotykowych lub wykorzystując swoje smartfony. Takie rozwiązania pozwalają ograniczyć konieczność wydruków papierowych, co ma bezpośredni wpływ na ekologię i ochronę środowiska. Placówka została wyposażona w stanowisko internetowe, przy którym klient samodzielnie lub z pomocą doradcy może wykonać niezbędne operacje. Dzięki temu rozwiązaniu klienci mogą nauczyć się korzystania z kanałów zdalnych. Wystrój wnętrza ocieplają liczne akcenty roślinne - donice z kwiatami, elementy zieleni na ścianach oraz fototapeta przedstawiająca urokliwe pobliskie rozlewiska rzeczne.

- Jesteśmy bankiem, który działa w Hajnówce najdłużej, co sprawia, że znamy naszych klientów – nie są dla nas anonimowi. Zmiana przestrzeni, w której będziemy teraz pracować pozwoli nam obsługiwać klientów na niezmiennie wysokim poziomie i przede wszystkim zdobyć zaufanie nowych klientów, zarówno indywidualnych, jak i małych i średnich firm. Z takim zespołem, z jakim obecnie pracuję oraz w nowej przestrzeni będziemy mogli kontynuować dotychczasową pracę stanowiąc dalej nierozerwalną część społeczności Hajnówki – podkreśla Jerzy Siemieniuk, dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Hajnówce.

Przestrzeń zmodernizowanego oddziału posiada charakter uniwersalny. Znalazło się w niej miejsce na obsługę klientów przy sześciu stanowiskach doradczo-transakcyjnych oraz w czterech kameralnych pokojach spotkań biznesowych. Nowa aranżacja zapewnia dyskrecję i komfort obsługi. Dla klientów dostępny jest bankomat z funkcją wpłatomatu czynny całą dobę oraz wrzutnia. W oddziale obsługę klientów prowadzi 13 doradców ze wszystkich linii biznesowych – klienta indywidualnego, małych i średnich firm oraz z zakresu kredytów hipotecznych.

Kilka pytań do Jerzego Siemieniuka, dyrektora Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Hajnówce:

1. Oddział 1 w Hajnówce jest jedynym oddziałem PKO Banku Polskiego w okolicy i obsługuje mieszkańców od 55 lat. Co oznacza dla lokalnej społeczności?

W naszym mieście jesteśmy jedyną placówką PKO Banku Polskiego. Mamy również oddział podporządkowany w miejscowości Czeremcha oddalonej o ponad 30 km. W Hajnówce oddział naszego banku działa od 55 lat w różnych lokalizacjach.
Dla lokalnej społeczności to przede wszystkim bank pierwszego wyboru. Prowadzimy ponad 12 tys. rachunków klientów indywidualnych i niemal 1000 firmowych. Jesteśmy nierozerwalną częścią społeczności naszego miasta.

2. Jaki rodzaj klientów potrzebuje w Pańskim oddziale szczególnego zaopiekowania?

Obsługujemy naszych klientów w pełnym zakresie. Obojętnie, czy klient prowadzi działalność gospodarczą, czy utrzymuje się z dochodów z pracy, czy jest klientem zamożnym, czy jest uczniem, czy też emerytem - zawsze zostanie obsłużony przez bardzo dobrze przygotowanych pracowników zgodnie z obowiązującymi standardami w PKO Banku Polskim. Zależy nam na tym, aby każdy klient czuł się zaopiekowany i zaspokoił swoje potrzeby w zakresie finansów oraz miał satysfakcję ze współpracy z pracownikiem banku.

3. Z czego jest pan wyjątkowo dumny jako dyrektor oddziału PKO Banku Polskiego?

Z pracy z tak profesjonalnie przygotowanym zespołem ludzi chcących realizować zadania i pomagać klientom w ich codziennym funkcjonowaniu. Mój zespół jest wysoko oceniany za swoją pracę przez naszych klientów.

4. Jakie obszary swojej działalności chcecie udoskonalać po zmodernizowaniu oddziału? Na czym warto się skoncentrować w najbliższym czasie?

Po modernizacji oddziału, zdecydowanej poprawie ulegną warunki obsługi klientów bankowości osobistej i firm. W związku z tym, zależy nam na wzmocnieniu obsługi tych dwóch segmentów, a jednocześnie musimy zaopiekować się klientem indywidualnym i kontynuować dobrą współpracą z Urzędem Miasta. Obecnie nasi klienci mogą skorzystać nie tylko z produktów bankowych, ale również z ubezpieczeń – zarówno komunikacyjnych jak i nieruchomości. Chcemy kompleksowo zaopiekować się klientem.

5. Czy podejmujecie działania poza siedzibą banku – wśród lokalnych społeczności?

Jako pracownicy oddziału włączamy się do lokalnych inicjatyw. Wspieramy potrzebujących w akcji „Świąteczna Paczka”, pomagamy w działalności Klubu Niewidomych w Hajnówce, wspieramy lokalne imprezy kulturalne.
W ostatnim okresie włączamy się do pomocy uchodźcom z Ukrainy. Zapraszamy najważniejszych klientów na spotkania biznesowe. Staramy się być zawsze jak najbliżej mieszkańców naszego miasta – zawsze gdy dzieje się coś ważnego w Hajnówce, jesteśmy obecni.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna