Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Odświeżona honda cr-v. Bardziej atrakcyjna niż poprzedniczka

Piotr Walczak
Alufelgi znajdują się w wyposażeniu standardowym wszystkich wersji odświeżonej hondy cr-v
Alufelgi znajdują się w wyposażeniu standardowym wszystkich wersji odświeżonej hondy cr-v Fot. P. Walczak
Honda cr-v przeszła kilka zmian stylistycznych zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.

Zmieniony został przód auta, dzięki czemu nie sprawia ono wrażenia ociężałego. Wymieniono osłonę chłodnicy oraz przedni i tylny zderzak. Oprócz tego pojawiły się nowe wzory felg. Zastosowano obręcze aluminiowe o średnicy 17 cali (5-ramienne) i 18 cali (10-ramienne). Alufelgi znajdują się w wyposażeniu standardowym wszystkich wersji cr-v.

W środku też zaszło kilka zmian. Teraz sterowanie komputerem pokładowym znajduje się na kierownicy. Zmodernizowany został system audio, który w wybranych wersjach daje możliwość podłączenia urządzeń typu iPod lub MP3. Wejście USB umieszczono w górnej części schowka przed pasażerem, dzięki czemu wszystkie kable i gniazdka wejściowe są ukryte.

Dużo elektroniki

Odświeżona honda jest dobrze wyposażona. Konstruktorzy postawili na bezpieczeństwo, bo samochód posiada większość nowoczesnych systemów elektronicznych już w standardzie. Układ zapobiegający blokowaniu kół ABS i elektroniczny rozdział siły hamowania to podstawa. Jest tu też system kontroli stabilności jazdy i stabilizacji toru jazdy przyczepy. Po raz pierwszy we wszystkich wersjach cr-v pojawił się system ostrzegający o niskim ciśnieniu w oponach, który zmniejsza ryzyko powstania uszkodzeń związanych z przebiciem opony.

Nabywcy mogą też liczyć na przednie i boczne poduszki powietrzne, a także kurtyny z przodu i z tyłu. W przednich fotelach zamontowane są aktywne zagłówki. Po raz pierwszy technologia ta pojawiła się w 1987 roku w samochodach marki Volvo. Od tej pory coraz więcej producentów stosuje ją w autach. Aktywne zagłówki zapobiegają urazom kręgów szyjnych podczas uderzenia w tył pojazdu. W takim przypadku fotel gwałtownie popycha pasażera do przodu, a głowa zostaje z tyłu. Aktywny zagłówek przesuwa się wtedy do przodu, przybliżając się do głowy.
Honda cr-v dostępna jest w pięciu opcjach wyposażenia: s, comfort, elegance, elegance lifestyle oraz executive. Do wyboru są dwa silniki - jeden benzynowy 2.0 i-VTEC o mocy 150 koni mechanicznych i jedna jednostka wysokoprężna 2.2 i-DTEC (150 KM).

Silniki

Auto może jechać z maksymalną prędkością 190 km/h (w przypadku ręcznej skrzyni biegów). Od zera do setki rozpędza się w 10,2 sek. (ręczna przekładnia i silnik benzynowy). W przypadku diesla przyspieszenie wynosi 9,6 sek. (skrzynia manualna). Cr-v spala w cyklu mieszanym od 6,5 do 8,4 l/100 km. Ceny zaczynają się od 101.900 zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna